Als er in Nederland een terreuraanslag zou plaatsvinden, dan zijn zij waarschijnlijk de eersten die ter plaatse zijn: de leden van Rapid Response Teams. Hun doel is om, met gevaar voor eigen leven, zwaarbewapende terroristen te stoppen. "Het geweld tegen onschuldige burgers, dat onrecht, het zit in mijn kern om daartegen te strijden."
Best triest als dit soort teams waarschijnlijk als eerste ter plaatse zijn en zij het doel hebben om met gevaar voor eigen leven te willen strijden tegen terroristen.
In veel landen is de politie als eerste ter plaatse, van politiemensen mag je verwachten dat zij ook bereid zijn om met gevaar voor eigen leven de strijd aan te gaan met terroristen.
Ik vraag me af of DSI binnen 8 - 15 minuten overal ter plaatse kan zijn, immers de politie in Nederland rukt met liefde uit met AED. Zij rukken uit met AED omdat ze stellig beweren sneller ter plaatse te kunnen zijn dan een ambulance.
Als de politie met AED sneller ter plaatse kan zijn dan een ambulance moet het appeltje-eitje zijn om bij een terreuraanslag sneller ter plaatse zijn dan DSI.