Ampullen opener

Auteur Topic: Ampullen opener  (gelezen 15026 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ACH AA

• Nieuwe gebruiker
  • *
Gepost op: 13 november 2013, 17:06:27
Ik kwam op internet ampullen openers tegen, waarmee je zonder scherven ampullen snel en eenvoudig kunt openen. Wanneer ik er 1 bestel, kost dat 34 euro.
Weet iemand een adres waar ze voor een wat schappelijker tarief te koop zijn? Lijkt me handig voor op de ambu

CM

• Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 13 november 2013, 19:20:13
Citaat van: ACH AA link=msg=1219755 date=1384358787
Ik kwam op internet ampullen openers tegen, waarmee je zonder scherven ampullen snel en eenvoudig kunt openen. Wanneer ik er 1 bestel, kost dat 34 euro.
Weet iemand een adres waar ze voor een wat schappelijker tarief te koop zijn? Lijkt me handig voor op de ambu

Beste ACH AA,

Allereerst welkom op het forum! Ik ga er, gemakshalve, vanuit dat je een nieuwe collega bent. Althans, de strekking van je boodschap doet me het vermoeden.. Waarom? Het zijn juist de nieuwe collega's die hierom vragen (en nu ga ik vreselijk op mijn plaat als het niet zo is  ;D).

Ik ben zelf meer dan 20 jaar werkzaam in de acute zorg. Ik heb me nooit gesneden in een ampul. De clou is om het witte stipje op te zoeken en daar de ampul te breken. Ik zou persoonlijk geen geld willen uitgeven aan zo'n dure opener. Bovendien, ik vind dat de werkgever daar iets mee moet doen als het zo'n groot probleem is.

Collegiale groeten,

CM

PS - vergeet niet je voor te stellen op het forum, dat stellen we erg op prijs. Geniet verder van je tijd hier, je kunt er best veel van leren.
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon

Loekie

• Forum gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #2 Gepost op: 13 november 2013, 19:26:57
Ik wist niet eens dat dat bestond. Hoe moet dat beest er uitzien?

CM

• Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon

Loekie

• Forum gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #4 Gepost op: 13 november 2013, 21:03:23
Mmmkay. Thx.
On-topic; het is al een tijdje geleden dat het mij overkomen is maar ampullen kunnen heus wel eens kapotspringen. Soms ligt dat aan de gebruiker, soms is het een fabricagefout. Ik heb al meegemaakt dat een ampul in mijn tengels versplinterde, ondanks correct gebruik. Ik ontken het nut van het apparaatje niet maar een klein niet steriel gaasje gebruiken kan al evenveel ellende voorkomen.

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 13 november 2013, 22:28:42
Daarom moet je het toch ook met een gaasje doen?!

Nachtbroeder1978

• verpleegkundige, evenementen verkeersregelaar, niet gecertificeerde hoogtewerker
  • Forum gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 14 november 2013, 00:10:38
Ik moet zeggen dat ik er zelf ook een heb (uit australie laten komen) en er erg blij mee ben.

Juist met de kleine ampullen heb ik nog wel eens problemen omdat ik nogal grote handen heb (handschoenen maat 11 / 11,5) en daardoor die 1ml ampullen lastig te hanteren vindt. Heb me al een paar keer gesneden en ook wel versplinteraars gehad, daarom de opener aangeschafd. De grotere ampullen leveren voor mij aanzienlijk minder problemen op ;-)

Denk wel dat je het voor jezelf moet afwegen of je het waard vindt om er geld aan uit te geven, maar als je daarmee de kans op verwondingen voor jezelf verkleint, tja, waarom niet.

En dan natuurlijk de afschrijving, ik heb de mijne nu al een paar jaar, en dan heb je het dus over een heel klein bedrag per jaar.

GreetZ,
Nachtbroeder 1978
ook al heb je ergens geen verstand van, kan je er toch een mening over hebben.

Bart v Wijk

• Arts
  • Forum gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 14 november 2013, 10:45:40
Handschoenen maat 11/11.5  :|
Ik hoop niet dat ze dezelfde maatverdeling gebruiken als in het ziekenhuis. Waar ik al een uitzondering ben met 9  :D

Het meest nare wat je kan overkomen: Kapotspatten van een ampul 40% glucose in je hand of over je kleding:P

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #8 Gepost op: 14 november 2013, 11:59:05
Citaat van: Bart v Wijk link=msg=1219928 date=1384422340
Handschoenen maat 11/11.5  :|
Ik hoop niet dat ze dezelfde maatverdeling gebruiken als in het ziekenhuis. Waar ik al een uitzondering ben met 9  :D

Het meest nare wat je kan overkomen: Kapotspatten van een ampul 40% glucose in je hand of over je kleding:P
Dat zit bij AA in een 100ml flesje.. moet je nagaan wat er gebeurt als je daar een fout mee maakt e050
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

Bart v Wijk

• Arts
  • Forum gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 14 november 2013, 12:20:07
Hahah ja ik ken ze. Ik heb ook wel eens geprobeerd te rits van de nieuwe spoedtassen schoon te maken nadat een dergelijke fles op de a10 boven de tas was gesneuveld :P