Nieuwe werkkleding Reddingsbrigade (nieuws & ideeën)

Auteur Topic: Nieuwe werkkleding Reddingsbrigade (nieuws & ideeën)  (gelezen 114511 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #100 Gepost op: 4 mei 2014, 16:10:01
Ik begin even offtopic: volgens mij zijn er (nog) maar weinig Reddingsbrigade-mensen echt actief op dit forum, dus het uitblijven van reacties op dit soort hele specifieke zaken is volgens mij niet vreemd. De roadshow was beperkt tot max. 2 mensen per brigade, de kans dat precies die mensen hier ook lezen en willen posten is volgens mij klein, maar toevallig ben ik er eentje ;)

Allereerst ben ik erg enthousiast over het feit dat Reddingsbrigade Nederland in een tijd waar verenigingen en goede doelen veel moeite hebben om sponsors en partners aan zich te binden toch zo'n mooi bedrijf als Gaastra heeft weten te strikken. En naar mijn idee zit er echt wel een stuk sponsoring in en is Gaastra niet zomaar 'een nieuwe kledingleverancier'. Waarom? Twee redenen:

1) Voor de meeste artikelen liggen de prijzen een stuk lager dan bij de vorige leverancier. Dit is in crisistijd een directe besparing voor de lokale Reddingsbrigades. De verwachte kwaliteit is beter dus ik verwacht dat Gaastra er nauwelijks tot geen marge op heeft zitten.

2) De kwaliteit van de vorige leverancier was sterk wisselend: in de loop van de jaren zijn het ook verschillende partijen geweest die zichtbaar anders waren. Dit kwam de uitstraling niet ten goede. Gaastra drukt haar logo op de kleding en dat geeft naar mijn idee de beste garantie voor een goed product: geen slechtere reclame dan je merknaam op slechte spullen die jij geleverd hebt.

De brigades en leden moeten de kleding uiteindelijk nog steeds zelf kopen, maar de prijs-kwaliteit-verhouding lijkt een flinke stap te zetten en daar is volgens mij iedereen bij gebaat.

Even heel concreet over de kleding die ik op de roadshow heb gezien: dat was eerlijk gezegd een beetje een rommeltje. Omdat de samenwerking pas kort daarvoor was beklonken en ze vóór dit strandwachtseizoen wilden gaan leveren, was nog niet alles beschikbaar zoals het moet gaan worden. Sommige artikelen waren er niet in de juiste kleur (blauw, zwart), met slecht gedrukte logo's (stickers) of andere logo's die dan weer afgeplakt waren. Ook de afwerking van bijvoorbeeld ritsen was hier en daar slecht te noemen.

Door de aanwezige vertegenwoordiger van Gaastra werd ook duidelijk benadrukt dat de roadshow bedoeld was om een indruk te geven van de mogelijkheden, maar dat er aan alles wat er getoond werd nog wel iets gedaan moest worden. In het proces zat ook eerst nog een moment met 'definitieve monsters' waar RN goedkeuring op moest geven voor de massaproductie gestart ging worden. Met de dingen die werden getoond en de toelichting die mondeling werd gegeven heb ik er wel vertrouwen in!  98uiye
 


Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #101 Gepost op: 4 mei 2014, 21:23:20
Ik moest even weg, maar nog in aanvulling hierop: het totaal was nog niet af, maar heb wel ook heel veel goede dingen gezien. Bijvoorbeeld het materiaal van de zwembroeken was echt top, veel beter dan huidige leverancier (en lagere prijs!), de polo's zijn moderner van pasvorm (niet zo'n vormeloze zak..) en in mooi materiaal uitgevoerd, een beetje zoals sport/hardloopkleding, erg geschikt voor warme zomerdagen op het strand volgens mij. En zo heb ik meer dingen gezien die volgens mij een echte verbetering zijn.

Voor mij was de eindconclusie: als ze wat ik nu gezien heb in de folder (prijs, ontwerp) combineren met de materialen en pasvormen die ik bij de roadshow heb gezien plus nog de mondelinge toezeggingen die zijn gedaan, dan wordt het echt top!

Maar wel eerst zien, dan geloven en eerlijk is eerlijk: ik heb het bij de roadshow dus nog niet gezien. Wij hebben als brigade een volledige set besteld om intern te showen en te testen, dus als we dat binnen hebben zal ik nog even wat plaatsen!  8)
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Shifty

  • Functioneel
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #102 Gepost op: 5 mei 2014, 20:42:43
Bedankt voor de info. Betekent dit dat wat op de brochure staat nog niet helemaal klopt??


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #103 Gepost op: 5 mei 2014, 20:48:45
Citaat van: Shifty link=msg=1265104 date=1399315363
Bedankt voor de info. Betekent dit dat wat op de brochure staat nog niet helemaal klopt??

Juist wel, de brochure is precies wat je kunt bestellen en zoals het ook geleverd gaat worden. De getoonde kleding op de roadshows was alleen niet helemaal zoals het in de brochure staat. Soms zelfs helemaal niet. Daar heb ik wel veel commentaar op gehoord, maar vindt het wel verklaarbaar als je kijkt naar de termijn waarbinnen het geregeld moest worden. En als ze hadden gewacht tot het goed was, dan was de kleding pas na het zomerseizoen beschikbaar gekomen.....  8)
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Markvniel

  • Schipper bij de Vlaardingse ReddingsBrigade en Waterscouting groep de Geuzen.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 425
  • Reddingsbrigade, EHBO-er, BHV-er met AED
    • Vlaardingse Reddingsbrigade
Reactie #104 Gepost op: 7 mei 2014, 15:56:36
Citaat van: joostvankempen link=msg=1264584 date=1399212601
Ik begin even offtopic: volgens mij zijn er (nog) maar weinig Reddingsbrigade-mensen echt actief op dit forum, dus het uitblijven van reacties op dit soort hele specifieke zaken is volgens mij niet vreemd. De roadshow was beperkt tot max. 2 mensen per brigade, de kans dat precies die mensen hier ook lezen en willen posten is volgens mij klein, maar toevallig ben ik er eentje ;)



Hier even op reageren Joost, ook ik ben reddingsbrigade man maar helaas niet bij de roadshow geweest, verhalen wel gehoord en die waren enthousiast maar ook voor mij geldt eerst zien dan geloven.
Waarneer de nood het hoogst is, zal je net zien dat het wc papier op is!


Lifequard Texel

  • EHBO/Reddingsbrigade
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
  • Leeuwarden
Reactie #105 Gepost op: 28 mei 2014, 12:59:19
Als standby schipper van de KWS/Sneekweek krijg ik ieder jaar Gaastra kleding.
Wanneer de kwaliteit van de RN lijn ook maar in de buurt komt van de KWS lijn dan heb ik er alle vertrouwen in.

Het enige punt van kritiek dat ik in Sneek hoor is dat de maten klein uitvallen, maar door de in de brochure vermelde afmetingen moet dat te ondervangen zijn.
Strandwacht / Zweminstructeur EHBO-er / AED-bediener Preventiemedewerker / Hoofd Bedrijfshulpverlening Schipper KWS standby boot


tymohuizinga

  • lid reddingsbrigade drachten vig i.o
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
  • Trust me, I am a lifeguard
Reactie #106 Gepost op: 13 juni 2014, 00:19:42
een heel groot na deel vind ik dat net als de pakken de kleding nu dus ook vertraging heeft.
de kleding was beloofd dat het er voor het strand seizoen zou zijn en nu heeft onze brigade te horen gekregen dat dat pas 31 word.
dit vind ik erg jammer om dat mijn hoofd bewakingsweken er dan op zitten en ik er dit jaar dus niet zo veel aan heb.

top dat er nieuwe kleding komt maar jammer dat de leveransier de levering niet optijd kan maken  98uiye 98uiye


Shifty

  • Functioneel
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #107 Gepost op: 13 juni 2014, 00:47:31
^wat maaakt het nou uit.

je staat er toch niet op het strand om voor de show te lopen, neem ik aan???


tymohuizinga

  • lid reddingsbrigade drachten vig i.o
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
  • Trust me, I am a lifeguard
Reactie #108 Gepost op: 13 juni 2014, 01:09:33
nou dat de oude kleding die ik draag eigenlijk niet meer kan qua hoe et er uit ziet, scheuren in de shorts, vet vlekken in de shirts (uit de tijd dat we nog een vlet hadden waar geregeld tijdens een inzet aan gesleuteld moest worden)
dus professionaliteit is met mijn kleding gewoon minder.
en nu kan ik wel extra bij L&D gaan bestellen zodat ik iets heb en dit had ik ook gedaan als de belofte van voor het strand seizoen er niet was.
maarja ik heb nu als besteld en het moet uit eigen zak komen dus om nu nog even wat bij L&D te bestellen word m ook nie.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #109 Gepost op: 19 juni 2014, 16:14:51
Discussie over financiering afgesplitst

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=85125