Nieuwe werkkleding Reddingsbrigade (nieuws & ideeën)

Auteur Topic: Nieuwe werkkleding Reddingsbrigade (nieuws & ideeën)  (gelezen 115928 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Shifty

• Functioneel
  • Forum gebruiker
Reactie #40 Gepost op: 25 januari 2014, 12:21:27
Nee ik heb jammer genoeg nog geen informatie van mn reddingsbrigade gehoort.
Het is allemaal nog onbekende koek. Maarja ik wil wel weten hoe we er allen bij lopen van de zomer.
Ik hoop een beetje normaal en niet met overdreven veiligheidsreflectoren op onze kleding.
We zijn natuurlijk wel strandwacht, geen wegenwacht  ;D

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #41 Gepost op: 25 januari 2014, 20:12:37
Citaat van: Shifty link=msg=1239365 date=1390648887
Het is allemaal nog onbekende koek. Maarja ik wil wel weten hoe we er allen bij lopen van de zomer.
Ik hoop een beetje normaal en niet met overdreven veiligheidsreflectoren op onze kleding.

Een fatsoenlijk setje kleding, dat praktisch is en ook nog wat uitstraalt, voor een fatsoenlijke prijs, zou toch niet zo ingewikkeld moeten zijn. Zeker als je de bovenstaande factoren met de huidige leverancier vergelijkt ::)

Mr Dweijllus

• Reddingsbrigade
  • Forum gebruiker
Reactie #42 Gepost op: 26 januari 2014, 11:36:56

Ik zelf hoop dat ze de polos van zandvoort/monster overnemen.  Zijn mooie en opvallende polos, goede kwaliteit en de mensen die ze dragen zie je kilometers verder nog lopen op het strand.

Verder vind ik de reflectoren niet hinderlijk, en dan als tweede vind ik toch dat het erbij hoort. Het is tenslotte veiligheids/werkkleding met alle eisen en regels vandien. Veder is de rest van de bestaande werkkleding ook voorzien van die fluo gele en rode kleuren + de reflectie.

Maar dat is mijn mening, en die zal vast niet iedereen delen  ;)

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #43 Gepost op: 26 januari 2014, 12:12:34
Citaat van: Mr Dweijllus link=msg=1239644 date=1390732616

Verder vind ik de reflectoren niet hinderlijk, en dan als tweede vind ik toch dat het erbij hoort. Het is tenslotte veiligheids/werkkleding met alle eisen en regels vandien. Veder is de rest van de bestaande werkkleding ook voorzien van die fluo gele en rode kleuren + de reflectie.

Reflectie op de jas en zoals nu op de werkbroek, geen probleem. Voor de rest heeft het geen praktisch nut en valt de geel-rood combi al genoeg op.

joostvankempen

• REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #44 Gepost op: 26 januari 2014, 21:00:17

In je eerste bericht had je het over RN die bezig is met nieuwe kleding, hier heb je het ineens over informatie van je eigen brigade? Heeft je brigade aangegeven dat ze bezig zijn met iets nieuws, of heb je echt iets gehoord van RN? Dat laatste zou ik wel heel interessant vinden, maar heb er zelf nog niks over gehoord??

Kledingleverancier van Zandvoort hebben wij ook naar gekeken, maar assortiment wijkt wel af LDM en zitten ook wat kleine dingetjes in die wij niet zo super vinden. Zo hebben de rode zwemshorts een witte bies (randje), wat ik niet mooi vind als alles verder rood/geel is...
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch

guest11765

• Gast
Reactie #45 Gepost op: 27 januari 2014, 09:35:05
wel strandwacht, geen wegenwacht  ;D

niet allemaal bedoel je  098uo  0098

KNRM Lifeguard

• Junior gebruiker
  • **
    • KNRM Lifeguards
Reactie #46 Gepost op: 27 januari 2014, 15:55:43
Hierbij de ontwerpen van de KNRM Lifeguard kleding en het wetsuit als mogelijk idee voor de nieuwe Reddingsbrigade kleding.

Kleding:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/26220524/KNRM%20Lifeguards%20coll%202013.pdf

Wetsuit:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/26220524/KNRM%20Lifeguard%20wetsuit.pdf

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #47 Gepost op: 27 januari 2014, 16:51:06
Citaat van: KNRM Lifeguard link=msg=1240188 date=1390834543
Hierbij de ontwerpen van de KNRM Lifeguard kleding en het wetsuit als mogelijk idee voor de nieuwe Reddingsbrigade kleding.

Kleding:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/26220524/KNRM%20Lifeguards%20coll%202013.pdf

Wetsuit:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/26220524/KNRM%20Lifeguard%20wetsuit.pdf

Maar dan de grote vraag... Hoe bevalt dit kledingpakket in de praktijk? ;)

KNRM Lifeguard

• Junior gebruiker
  • **
    • KNRM Lifeguards
Reactie #48 Gepost op: 27 januari 2014, 17:47:36
De kleding bevalt op de meeste punten goed. Het kan altijd beter maar daar is dan ook vaak de prijs naar.

Wij maken gebruik van ''technische'' synthetische shirts. pluspunten dat ze goed ademen, snel drogen en na een aantal keer wassen nog steeds mooi zijn.
De windstopper is een erg fijn jack. Geschikt voor heel veel verschillende weertypes.
Wij hebben intussen 2 verschillende zwembroeken waarbij de voorkeur uitgaat naar de variant met zakken.
Een lange rits (plastic) in de lange broek i.p.v. drukknopen bevalt ook goed.

Grote uitdaging zit hem in de kleur. De stof moet ingekleurd worden alleen reageert deze kleur op elke stof anders. Wanneer er dus gebruik wordt gemaakt van verschillende stoffen is het lastig om de zelfde kleur rood en geel te krijgen. (Bijv. softshell windstopper met regenstof broek)
tip: het is erg lastig om te kiezen vanaf een klein sample gekleurde stof. De kleur veranderd heel erg door de kleuren er om heen. Rood is rood, totdat je er andere kleuren rood naast gaat houden.

De kleur is ook een uitdaging bij het wetsuit. Rood en Geel zijn juist twee kleuren die slecht tegen uv straling kunnen.
Verder bevalt het wetsuit goed. Er zit veel stretch in. C-skins wetsuits zijn bij de polsen en enkels iets krapper dan gemiddeld. Lastig bij aan/uittrekken maar sluit daardoor wel goed af voor water.
Grote voordeel van C-skins is dat bijna elk ontwerp mogelijk is.

Shifty

• Functioneel
  • Forum gebruiker
Reactie #49 Gepost op: 31 januari 2014, 19:40:35
Citaat van: joostvankempen link=msg=1239913 date=1390766417
In je eerste bericht had je het over RN die bezig is met nieuwe kleding, hier heb je het ineens over informatie van je eigen brigade? Heeft je brigade aangegeven dat ze bezig zijn met iets nieuws, of heb je echt iets gehoord van RN? Dat laatste zou ik wel heel interessant vinden, maar heb er zelf nog niks over gehoord??

Vanuit mijn brigade is gewoon verteld dat we dit jaar geen punten krijgen om kleding te bestellen. Deze punten (€) worden gebruikt om te investeren in het komende kledingpakket dat Reddingsbrigade Nederland aan het samenstellen is voor de reddingsbrigade.

Ik hoor geluid dat ze de hele kust waar strandwacht en reddingsbrigade is willen straktrekken aan 1 kledinglijn.
Het voordeel van een volledig geüniformeerde kleding lijn is dat de kleding op voorraad kan liggen en direct opvraagbaar kan zijn bij bestellingen. (Breaking Bulk) Dit bespaart Reddingsbrigades een hoop gedoe en geld.

Maarja er blijven altijd brigades die hun eigen samengestelde kleding wellicht willen behouden.
Daar moet alles apart gemaakt en evt. geassembleerd worden op order.(Neem ik aan) In ieder geval in lagere hoeveelheden uitgeleverd worden.