Nieuwe werkkleding Reddingsbrigade (nieuws & ideeën)

Auteur Topic: Nieuwe werkkleding Reddingsbrigade (nieuws & ideeën)  (gelezen 114515 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

guest11765

  • Gast
Reactie #60 Gepost op: 15 februari 2014, 07:58:09
 0098 0098 0098


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #61 Gepost op: 15 februari 2014, 21:46:21
Citaat van: Kapitein Haeck link=msg=1244163 date=1392396297
https://www.reddingsbrigade.nl/nieuws/reddingsbrigade-nederland-en-gaastra-pro-gaan-samenwerken.html

Nou het is te hopen dat jullie dan wel ECHT Gaastra kleding krijgen.
En niet NEP zooi waar ze snel nog even hun logo op hebben gezet.

En er is ook nog een verschil tussen Gaastra en Gaastra Pro weet ik uit ervaring ;)

15 jaar geleden heb ik een Gaastra-jas gekocht voor het zeilen en die heb ik nu nog. Ziet er niet meer uit, maar is nog steeds wind- en waterdicht en durf ik zo nog mee het water op. Daarna werd Gaastra hip en gingen ze ook allerlei bloesjes, broeken en petjes verkopen. De jassen moesten toen ineens ook vooral hip zijn, maar je wilde er echt niet het water mee op ;)

Volgens mij heeft de originele zeilenfabriek (wat Gaastra van oorsprong is) het merk toen ook in licentie gegeven aan een kledingimporteur (logo'tje plakken). Daarna kwamen ze zelf terug met Gaastra Pro, waarvan ze zeggen dat het eigenlijk de oude zeilkledinglijn zou moeten vervangen. Dus echt weer bedoeld voor op het water. Heb er een jas van gehad, die was goed, maar lang niet zo goed als die eerste. Hij heeft hem in ieder geval niet overleefd ;)

Als je het opzoekt zit Pro ook in Aalsmeer en is een aparte BV, Gaastra Sportswear zit in Amsterdam en de zeilmakerij zit in Heeg, Friesland.

De lijn voor RN is Gaastra Pro, dus dat zou beter moeten zijn voor op het water dan de hippe lijn, maar is natuurlijk geen garantie ;)
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


guest11765

  • Gast
Reactie #62 Gepost op: 16 februari 2014, 10:14:42
De jassen en broeken die wij hebben, waren de eerste serie de echte Gaastra Pro. Binnen buitenkant alles klopte met wat er in de winkel ligt.

Dat scheen te duur te wezen. Dus nu hebben we look a like's.
Het komt niet eens in de buurt van de Gaastra pro. Het is alleen een vergelijkbare buiten stof met dezelfde kleur.
Maar van binnen en qua pasvorm heeeeeel anders. Maar voor het gemak hebben ze werkelijk even het logo Gaastra Pro er op geplakt. De originele jas is Gaastra zwart en Pro rood. Bij ons is het complete logo 1 zwart grijze kleur....
Waar de eerste jassen een soort membraam er in hadden zitten waardoor het nog ademde, zijn de nieuwe jassen pure nylon achtige zweet dingen.

Korte broeken waren de eerste serie ook veel fijner van. Tshirts blijf ik een smerige stof vinden om aan te hebben en heb er ook het liefst een Tshirt van mijzelf onder aan. De softshells zijn wel fijn, maar die zijn in de verkeerde kleur (meer oranje roze dan rood).

Tevens heb ik tijdens een beurs een keer een gesprek gehad met 1 van de grote namen(man) van Gaastra kleding (omdat wij een gecombineerde stand hadden). En ik heb zelden iemand zo minachtend horen praten over zijn klanten en over geld als die meneer. Als dat mijn werkgever was, had ik de volgende ochtend mijn ontslag ingediend.

Tijdens diezelfde beurs, maar dan de natte uitvoering, wilde ik een echt Gaastra Pro jasje kopen. Maar 1 van die meiden raden dat mij af. Er was een hele serie binnen gekomen die niet op de juiste manier gestikt waren, waardoor ze vervroegd konden gaan lekken. Deze hadden ze juist mee genomen naar de beurs om ze daar te slijten tegen uitverkoop prijzen. Denk je kwaliteit te kopen.....

In ons kleding pakket zijn ook tal van misdrukken en verkeerd genaaide dingen binnen gekomen.
Kwaliteit is echt heeeeel ver te zoeken.
Maar ja welk groot merk (behalve de echte outdoor merken) als Nike etc zijn nog wel kwaliteit. Het word allemaal in de lage lonen landen in elkaar gescheten.

Bij mijn werkgever hebben wij broeken gehad, die hoefde je niet eens te wassen. Na 3x dragen vielen de stiknaden er gewoon uit. En dat heeft bijna 1 jaar geduurd voor de directie +700 man geloofde. Nu hebben we eindelijk andere type en merk broeken.

En als afsluiter heb ik bij mijn werkgever de eer gehad om 1 van de oude oprichters van het merk Gaastra te mogen helpen met zijn Landrover. En die sprak de woorden uit. Als ik wist wat ik vandaag weet, dan had ik de naam Gaastra nooit zo verkocht. Wij stonden voor kwaliteit, dat heeft ons groot gemaakt.  98uiye


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #63 Gepost op: 16 februari 2014, 10:49:59
Ik ben vooral ook benieuwd naar wat het allemaal zou moeten gaan kosten. Voor de huidige kleding worden al astronomische bedragen neergeteld, terwijl de geleverde kleding om te huilen is... :-X Dat dit weer een leuke partner-deal is voor ijmuiden maakt mij vrij weinig uit, zij staan niet met west 9 of 32graden op een strand.


Shifty

  • Functioneel
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #64 Gepost op: 17 februari 2014, 22:27:23
zijn er al PDF'jes met specificaties bekend voor de kleding?


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #65 Gepost op: 18 februari 2014, 12:16:58
Citaat van: Kapitein Haeck link=msg=1244485 date=1392542082
En als afsluiter heb ik bij mijn werkgever de eer gehad om 1 van de oude oprichters van het merk Gaastra te mogen helpen met zijn Landrover. En die sprak de woorden uit. Als ik wist wat ik vandaag weet, dan had ik de naam Gaastra nooit zo verkocht. Wij stonden voor kwaliteit, dat heeft ons groot gemaakt.  98uiye

Dat dus...

kwaliteit bestaat trouwens nog wel: http://www.gaastrasails.nl/ ;)  O0
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #66 Gepost op: 24 februari 2014, 12:11:23
Behorende bij het interne bericht vanuit IJmuiden:

Citaat
Gaastra Pro kledingpakket Reddingsbrigade Nederland:
- Technische polo (geel/rood en rood/geel) in dames en heren variant
- Technische t-shirt (geel/rood) in dames en heren variant
- Tanktop (geel/rood) in dames en heren variant
- Lycra korte mouw en lange mouw in dames en heren variant
- Hoodie (rood/geel)
- Softshell (rood)
- Lange broek (rood)
- Shorts (rood) in dames en heren variant
- Cap (rood)
- Beanie (rood)
- Tas (rood/geel)
- Wetsuit (zwart/rood/geel)

Naast deze kleding zal er ook algemene reddingsbrigadekleding komen bestaande uit overhemden/blouses, sjaals/stropdassen. Aan nieuwe werkkleding (veiligheidsjassen (o.a. parka), broeken) en officialkleding wordt momenteel gewerkt. Zodra hierover meer duidelijkheid is zullen wij u informeren.


Shifty

  • Functioneel
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #67 Gepost op: 24 februari 2014, 17:59:58
wat is officialkleding?


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #68 Gepost op: 24 februari 2014, 18:03:49
Citaat van: Shifty link=msg=1246140 date=1393261198
wat is officialkleding?

Die wit-oranje polo's en softshells waar de lui van opleidingen in lopen bij examens, PvB's en dergelijke ;)


guest11765

  • Gast
Reactie #69 Gepost op: 26 februari 2014, 09:17:30
Weten jullie zeker dat jullie niet stiekem ingelijfd worden? Eerst het zelfde merk en nu de wetsuits.... ::)
Kijk is naar de kleuren van de wetsuits  :D  ::)