Nieuwe werkkleding Reddingsbrigade (nieuws & ideeën)

Auteur Topic: Nieuwe werkkleding Reddingsbrigade (nieuws & ideeën)  (gelezen 114513 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #90 Gepost op: 16 maart 2014, 16:01:59
Citaat van: Markvniel link=msg=1250726 date=1394789356
Tja dat blijft het risico van allemaal aparte organisatie's onder 1 vlag. Je kan proberen wat uit te stralen maar als de financiele middelen er niet zijn dan zal je toch naar alternatieve moeten zoeken. En dan krijg je toch weer verschil.

Zit je bij een grote organisatie zoals de KNRM dan wordt er van bovenaf van alles geregeld. Ook moet ik hier eerlijk zeggen dat ik per station verschillen zie in de niet officiele kleding maar voor de rest draagt iedere opstapper/schipper een pak. De lifegaurds krijgen ook een kledingpakket al hoorde we daar ook wel is geluiden van hier op het forum dat dit niet helemaal voldeed/voldoende was.

Dus wat is eenheid  998765 98uiye 098uo

En nog belangrijker: is eenheid wel zo veel beter dan verscheidenheid? Toevallig vorige week nog even mijn studieboeken doorgebladerd en mooie verhalen tegengekomen over de voor- en nadelen van centraal of juist decentraal organiseren. En ook nog iets gevonden over het 'prisoner's dilemma', waarom je juist wel of niet zou willen samenwerken. En als laatste theorie van Mintzberg over dat iedere organisatie een structuur moet kiezen die past bij de doelen die ze op dat moment willen bereiken. En dat is soms centraal en soms juist decentraal.

Daarom zie je grote bedrijven, multinationals ook iedere paar jaar reorganiseren: alles centraal levert efficiency, structuur, duidelijkheid etc. op, maar maakt de boel ook log, inflexibel en uiteindelijk weer inefficient. Dan gaan ze decentraliseren: bevoegdheid laag in de organisatie leggen, iedere lokale afdeling voor zichzelf, etc. Dat is weer lekker flexibel, lokaal iedereen tevreden, maatwerk per team etc., maar de kosten rijzen de pan uit en op centraal niveau kan niemand het overzicht houden. En dan gaan we weer centraliseren. ;)

Die golfbeweging zitten volgens mij zowel RN als KNRM in: RN is hard op weg om te centraliseren, dat was ook nodig. Maar is moeizaam omdat het heel erg decentraal was. De KNRM is centraal georganiseerd, maar daar klinkt steeds vaker de roep om lokaal maatwerk. En dat gebeurt ook steeds meer, kijk naar de Lifeguards, daar zijn echt wel lokale verschillen te bespeuren zeker op bestuurlijk niveau. Ergens zullen de lijnen elkaar kruisen hoop ik ;) 98uiye
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


rescuemark

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #91 Gepost op: 9 april 2014, 20:01:04
Valt mij op bij sommige brigades gewoon mensen in gele of rode polo's worden gestopt, die totaal opleiding hebben gehad in het reddingswerk. Ook vraag ik mij af,,  wanneer je iemand instructeur mag noemen. Iemand met of zonder instructeurs diploma.


Shifty

  • Functioneel
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #92 Gepost op: 10 april 2014, 19:05:09
Pas maar op, zo meteen willen ze dat we met strepen op onze mouwen gaan lopen. Welke kleur shirt iemand ook aanheeft boeit niet. voor het publiek is het hetzelfde. En het is ook goed dat publiek het als hetzelfde ervaart anders wordt er een jeugdlid niks gevraagd en kan  die zich daardoor onder gewaardeerd voelen.
 
En wat betreft die diploma's zijn niet zo boeiend die geven alleen aan dat er een bepaald standaard is die gehaald moet worden. Daar wordt in mijn ervaring zoveel mee gesmokkeld en geknoeid, dat dat helemaal nergens meer over gaat.  Er zijn genoeg mensen zonder diploma die meer in staat zijn iemand van de verdrinkingsdood te redden en veel professioneler handelen dan dat we ze zien rondlopen met diploma.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #93 Gepost op: 10 april 2014, 19:14:45
Citaat van: Shifty link=msg=1257503 date=1397149509
Pas maar op, zo meteen willen ze dat we met strepen op onze mouwen gaan lopen. Welke kleur shirt iemand ook aanheeft boeit niet. voor het publiek is het hetzelfde. En het is ook goed dat publiek het als hetzelfde ervaart anders wordt er een jeugdlid niks gevraagd en kan  die zich daardoor onder gewaardeerd voelen.

Kan uit eigen ervaring toch echt wel stellen dat je "jeugd" niet op je post moet willen hebben, laat staan in een operationele rol op het strand. Hierbij natuurlijk wel de nuances zoals ik in m'n eerdere post heb aangegeven. Ik wil er zelf i.i.g. niet verantwoordelijk voor zijn, dan zoeken ze maar iemand anders.. ::)

Organiseer gewoon een jeugddag of speciale oefenavond voor die kinderen, is m.i. ook een stuk leuker voor hen.
 
Citaat van: Shifty link=msg=1257503 date=1397149509
En wat betreft die diploma's zijn niet zo boeiend die geven alleen aan dat er een bepaald standaard is die gehaald moet worden. Daar wordt in mijn ervaring zoveel mee gesmokkeld en geknoeid, dat dat helemaal nergens meer over gaat.  Er zijn genoeg mensen zonder diploma die meer in staat zijn iemand van de verdrinkingsdood te redden en veel professioneler handelen dan dat we ze zien rondlopen met diploma.

Amen. (Uiteraard met alle respect richting de mensen mét diploma's die wel hun zaakjes op orde hebben O0)


tymohuizinga

  • lid reddingsbrigade drachten vig i.o
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
  • Trust me, I am a lifeguard
Reactie #94 Gepost op: 10 april 2014, 22:49:02
Citaat van: -Joost- link=msg=1257505 date=1397150085
Kan uit eigen ervaring toch echt wel stellen dat je "jeugd" niet op je post moet willen hebben, laat staan in een operationele rol op het strand. Hierbij natuurlijk wel de nuances zoals ik in m'n eerdere post heb aangegeven. Ik wil er zelf i.i.g. niet verantwoordelijk voor zijn, dan zoeken ze maar iemand anders.. ::)

Organiseer gewoon een jeugddag of speciale oefenavond voor die kinderen, is m.i. ook een stuk leuker voor hen.
 
Amen. (Uiteraard met alle respect richting de mensen mét diploma's die wel hun zaakjes op orde hebben O0)

ik ben t dr niet mee eens dat je geen jeugd op het strand wilt hebben waar leren ze het anders ? en als je ze dan n ander shirt geeft is het uit te leggen aan de badgasten als die er na vragen
ik vind t n goed idee


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #95 Gepost op: 11 april 2014, 08:47:57
Onder goede begeleiding kan je leden in opleiding toelaten bij het werk. zo hebben vele het werk geleerd dus denk om d toekomst. Een overbrugging tussen zwembad en bewakingen is nodig. Niets mee om vanaf een jaar of veertien/ vijftien menen te beginnen met opleiden door ze mee te laten lopen. Zorg wel dat ze als aanvulling mee lopen en er voldoende mensen zijn die ze iets kunnen leren.

9910001
9910001


rescuemark

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #96 Gepost op: 11 april 2014, 13:55:15
De kledinglijn ziet er goed uit. Alleen is het belachlijk dat het logo van de brigade niet meer op de borst mag. Verder is het vreemd dat er geen sponsers op de kleding mugen staan. Voor veel brigades is dit juist de mogelijkheid om de kleding gratis of voor een mooie prijs beschikbaar   stellen aan de leden. Op het hoofdkantoor zal iedereen wel weer gratis kleding krijgen, waar wij als brigades en leden voor betalen.


lifeguard

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 28
Reactie #97 Gepost op: 11 april 2014, 14:59:16
Wat zijn de ervaringen van de mensen die naar de Raodshow geweest zijn. Wat kunnen we verwachten, is het wat we mogen verwachten van Gaastra of valt het tegen?

Vraag dit namelijk omdat ik zowel positief als negatief gehoord hebt maar zie daar over niks op het Forum verschijnen.
Kon helaas zelf niet naar de Roadshow vandaar de vraag.


Leon!!

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #98 Gepost op: 16 april 2014, 15:37:01
Citaat van: lifeguard link=msg=1257638 date=1397221156
Wat zijn de ervaringen van de mensen die naar de Raodshow geweest zijn. Wat kunnen we verwachten, is het wat we mogen verwachten van Gaastra of valt het tegen?

Vraag dit namelijk omdat ik zowel positief als negatief gehoord hebt maar zie daar over niks op het Forum verschijnen.
Kon helaas zelf niet naar de Roadshow vandaar de vraag.

nou wij zijn geweest. En besloten om geen geld te verpatsen aan deze kleding, wij gaan in zee met een andere leverancies. Er hing een echte gaastra polo in het rek naast de andere polo, ik weet niet waar ze deze gaastra pro RB kleding laten maken, maar de kwaliteit voelt erg matig aan


lifeguard

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 28
Reactie #99 Gepost op: 22 april 2014, 18:39:15
Tot nu toe erg weinig reacties op mijn vraag, durft niemand te zeggen hoe de kwaliteit echt is? Ik heb het alleen van geruchten en Leon bevestigd dit alleen maar, zijn er nog meer negatieve reacties of is iedereen heel erg enthousiast?