Met toeters en bellen Prio1 verhuizen naar een nieuwe kazerne?

Auteur Topic: Met toeters en bellen Prio1 verhuizen naar een nieuwe kazerne?  (gelezen 9146 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #10 Gepost op: 11 november 2013, 18:02:04
Citaat van: Steven78 link=msg=1219264 date=1384186426
Ik heb wel eens zien staan 'prio1 herbezetting'...  ::)
Als automatisch bericht of handmatig getypt? Als een automatisch bericht "PRIO 1 (...) (Herbezetten kazerne) (...)" zegt is het incident nog P1 in het systeem, en moet er gewoon worden herbezet. Ofwel moet er personeel opkomen, en dat personeel rijdt met het eigen voertuig prio.. Inderdaad; in principe gewoon volgens de regels.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #11 Gepost op: 11 november 2013, 19:12:54
Daarnaast kan het ook zijn dat er een voertuig uit moet rukken waar geen bezetting voor is door beroeps mensen. Dan staat er ook vaak herbezetting, maar betekend herbezetten dus ook direct uitrukken voor de eerste mensen die op de kazerne aankomen.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Steven78

• Senior gebruiker
  • Terug in de medische research
Reactie #12 Gepost op: 11 november 2013, 23:08:24
Citaat van: Haageneesch link=msg=1219274 date=1384189324
Als automatisch bericht of handmatig getypt? Als een automatisch bericht "PRIO 1 (...) (Herbezetten kazerne) (...)" zegt is het incident nog P1 in het systeem, en moet er gewoon worden herbezet. Ofwel moet er personeel opkomen, en dat personeel rijdt met het eigen voertuig prio.. Inderdaad; in principe gewoon volgens de regels.

Ik bedoelde meer dat er misschien handig gebruik gemaakt is van de regels (of bedoel jij dat ook?). Maar los daarvan, wat mij betreft moet het incidenteel kunnen voor een feestelijke gelegenheid! O0

Meneer

• Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
    • Politieserie
Reactie #13 Gepost op: 12 november 2013, 21:40:17
Citaat van: Steven78 link=msg=1219361 date=1384207704
Ik bedoelde meer dat er misschien handig gebruik gemaakt is van de regels (of bedoel jij dat ook?). Maar los daarvan, wat mij betreft moet het incidenteel kunnen voor een feestelijke gelegenheid! O0
Een feestje bouwen begrijp ik, alleen moet het verkeer hiervoor geen overlast of zelfs kans op gevaar ondervinden. Bestuurders doen rare dingen wanneer er een voorrangsvoertuig tevoorschijn komt. Met blauwe lampen de kazerne uitrijden en op de weg weer uitzetten als "afscheid" moet kunnen, maar zoiets in mijn ogen niet.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #14 Gepost op: 13 november 2013, 00:31:53
Citaat van: Steven78 link=msg=1219264 date=1384186426
Ik heb wel eens zien staan 'prio1 herbezetting'...  ::)

Dit is gewoon een verhuizing, geen kazerne bezetten omdat er ergens een grote brand is uitgebroken en men met spoed resterende dekking moet hebben.
Ik verbaas me er altijd een beetje over dat men over alles een mening heeft en dat dit kennelijk wel gewoon moet kunnen...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Hammie

• Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 13 november 2013, 10:12:49
Ach ja, vrijdag is de brandweer van dedemsvaart ook overgegaan naar hun nieuwe onderkomen en dat ging ook onder prio 1.. Loat goan...

http://www.brandweerommen-hardenberg.nl/Nieuws/brandweer-dedemsvaart-is-verhuist.html
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn

Jims

• o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 13 november 2013, 10:21:38
Citaat van: Hammie link=msg=1219625 date=1384333969
Ach ja, vrijdag is de brandweer van dedemsvaart ook overgegaan naar hun nieuwe onderkomen en dat ging ook onder prio 1.. Loat goan...

http://www.brandweerommen-hardenberg.nl/Nieuws/brandweer-dedemsvaart-is-verhuist.html
Mooie kazerne, ziet er goed uit!
If you can dream it, you can do it.

wjr307

• Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 13 november 2013, 11:38:24
Citaat van: Hammie link=msg=1219625 date=1384333969

Precies met sinterklaas,opkikkerdagen etc rijden we ook wel eens een stukje met alles aan en zie op het filmpje dat ze  heel rustig rijden dus zal me verbazen als er gevaarlijke situaties onstaan. Hoort er ook een beetje bij die ene keer in 30 jaar

TS 7233

• Forum gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 13 november 2013, 11:49:40
http://www.youtube.com/watch?v=SPdDWfQCdcw
Filmpje van buiten af.

Snelheid valt reuze mee en op de rotondes stonden verkeersregelaars.

brw arie

• Senior gebruiker
  • one misson one goal
Reactie #19 Gepost op: 13 november 2013, 19:07:41
Maar wat is nou het nut van het rijden met ogs, blijf me daar ook over verbazen? Oh leuk hoop herrie of wat? Ik vind het niet kunnen. Dat wilde ik even kwijt 98uiye
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt