De wens ambulances rijden NIET alleen voor kinderen maar ook voor volwassenen, kijk bijvoorbeeld eens op de site van stichting ambulancewens, dat maakt de doelstelling overigens niet minder daar kunnen we kort over zijn (kinderen hebben omdat ze klein zijn niet meer of minder rechten dan een volwassene) Dat maakt dat we het incidentele vervoer al wat mogen nuanceren. Ik heb nauwe contacten gehad met bijvoorbeeld de stichting Twentse wens ambulance en van hen heb ik onder meer begrepen dat ondanks dat er een "normale" ambu bezetting met de voertuigen rijd men zich niet als ambu door het verkeer mag begeven wanneer tijdens de rit iets zou gebeuren met de patient, er dient dan gewoon een reguliere ambu het vervoer over te nemen. (overigens is de twenste wens ambu niet voorzien van stripping)
Alleen hieruit kun je al opmaken dat er door het IFV met verschillende maten gemeten wordt en dat komt de geloofwaardigheid ten aanzien van het IFV niet te goede in het licht van handhaven, je handhaaft rechtlijnig of geeft elk verzoek om ontheffing / toestemming voor het gebruik van de stripping ten aanzien van voertuigen voor een goed doel het voordeel van de twijfel, bij geconstateerd misbruik kun je de toestemming altijd intrekken.
Daarnaast is de aangeven reden om het gebruik door de limo te verbieden uiterst zwak en misschien zelfs beledigend voor de bevolking die hiermee het IQ van een winterwortel krijgt aangemeten, als je ondanks het gebruik van de signalering en stripping dit voertuig voor een echte brandweerauto aan ziet heb je echt een IQ wat niet verder gaat dan je schoenmaat.
Vertel mij nu eens welk voertuig er meer op een brandweerauto lijkt foto 1 of foto 2....
Hoewel het IFV terecht zou handhaven doet men dit op basis van de verkeerde argumenten.
Of en zo ja dat het voertuig in Utrecht is staande gehouden is natuurlijk zachtjes gezegd niet slim van de heren en DAT zou een juiste reden geweest zijn om te handhaven...en of men binnen het korps verschillende gedachten heeft betreffende de limo, ach dat hebben we hier ook en is m.i. daarom ook geen argument om te handhaven maar slechts een bodem om deze discussie te voeren en die discussie draait om het feit of het IFV (en daarmee de overheid) niet doorslaat in haar regeldrift en het daardoor voor de eigenaren van deze voertuigen onmogelijk wordt gemaakt om te participeren in de samenleving op de wijze zoals dat nu (nog) kan. Met andere woorden moet de overheid zich richten op de letter van de wet of de geest van de wet. Ongeacht de uitkomst op die vraag ben ik dan wel van mening dat je elk voertuig op gelijke wijze be- of veroordeeld.... zwart wit gezien (zoals het IFV zich graag lijkt te presenteren) alles of niks mijn (gekleurde) voorkeur gaat omwille van de goodwill en de maatschappij uit naar de geest van de wet.