Brandweerlimo mag geen BZK-striping en OGS meer gebruiken

Auteur Topic: Brandweerlimo mag geen BZK-striping en OGS meer gebruiken  (gelezen 59832 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #60 Gepost op: 8 december 2013, 17:46:55
Als er geen hobbyisten zijn die oude hulpverleningsvoertuigen restaureren en onderhouden blijft er op dat gebied geen historie bewaard. Om dat spul lopend te houden zal er ook af en toe mee gereden moeten worden. Daar zal men in ieder geval naar moeten kijken.
En iedereen met een beetje verstand weet dat de brandweer ook geen limo's heeft.

Verzin daar maar 's wetgeving op..

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #61 Gepost op: 8 december 2013, 17:48:43
Citaat van: Jerommeke link=msg=1226781 date=1386519953
dat men kennelijk in het verleden ook al eens misbruik heeft gemaakt van de optische & geluidssignalen op dit voertuig.

Dan had toen op het moment van staandehouding direct handhavend op moeten treden !! Maar kennelijk achte men het toen niet nodig om op gegronde reden op te treden....
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #62 Gepost op: 8 december 2013, 18:16:50
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1226785 date=1386521323
Dan had toen op het moment van staandehouding direct handhavend op moeten treden !! Maar kennelijk achte men het toen niet nodig om op gegronde reden op te treden....

''De brandweer'' opschrijven omdat ze misbruik maken van OGS... Dát had zéker de enige oplossing geweest  :-X e050
Benieuwd wanneer de eerste politie-agent gaat optreden als er weer eens een kazerne verhuisd moet worden  ::)

Overigens is het voertuig ook niet van de veiligheidsregio of van ''de brandweer'' maar aangeschaft door 4 brandweermensen die er promotie voor de brandweer mee wilden gaan maken.

M.a.w. gewoon ''burgers'' werkzaam bij/voor de vrijwillige brandweer die een auto kopen, voorzien van brandweerstriping én werkende OGS. Wat het doel dan ook is, volgens mij moet je dat als organisatie ook niet willen.
Wil de organisatie het wel, dan is het volgens mij gewoon een kwestie van overkopen (al is het voor 1 euro) en de rompslomp regelen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #63 Gepost op: 8 december 2013, 18:41:51
Citaat van: Jerommeke link=msg=1226791 date=1386523010
''De brandweer'' opschrijven omdat ze misbruik maken van OGS... Dát had zéker de enige oplossing geweest  :-X e050
Benieuwd wanneer de eerste politie-agent gaat optreden als er weer eens een kazerne verhuisd moet worden  ::)

Ehhhh nee, want het is en blijft een particulier voertuig, dat je de aanwezigheid op basis van je bevoegdheden door de vingers ziet is een maar misbruik / oneigenlijk gebruik van de OGS is natuurlijk iets heel anders. Men had dus niet de brandweer opgeschreven maar gewoon de te naam gestelde net zoals dat ik op naam geschreven zal worden als ik de handel op het dak in werking zou hebben op de openbare weg. Ik zie daar ook helemaal geen discussiepunt in.

De discussie gaat om hoever je moet gaan met handhaven als IFV in dit geval tov de limo en mijn mening is dat wanneer je dat zwart wit doet en het argument van de goodwill voor jou als handhaver geen stand houden kan dat dat argument voor geen enkel initiatief op basis van goodwill stand kan houden en daarmee dus dat je ook rechtlijnig handhaaft als IFV zijnde.

En nogmaals het gaat vanuit de IFV om de huisstijl de OGS staat er buiten voor het IFV (ook al proef ik uit het verhaal dat de OGS ook meespeelt)
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend

mark hes

• Senior gebruiker
Reactie #64 Gepost op: 8 december 2013, 19:36:53
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1226785 date=1386521323
En dat is nou net niet mogelijk, de agent had alleen een melding kunnen doen bij het LFR/IFV, er kan alleen civiel rechtelijk opgetreden worden tegen het misbruik van de striping.
Ik denk dat de brandweer vrijwilligers zichzelf met het misbruik van OGS hebben genomineerd bij de LFR/IFV, en nu vragen ze zichzelf af hoe het toch kan dat die brandweer strepen van het voertuig af moeten, striping waarvan het copyright in bezit is van de overheid.

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #65 Gepost op: 8 december 2013, 19:44:39
Citaat van: mark hes link=msg=1226807 date=1386527813
En dat is nou net niet mogelijk, de agent had alleen een melding kunnen doen bij het LFR/IFV, er kan alleen civiel rechtelijk opgetreden worden tegen het misbruik van de striping.
Ik denk dat de brandweer vrijwilligers zichzelf met het misbruik van OGS hebben genomineerd bij de LFR/IFV, en nu vragen ze zichzelf af hoe het toch kan dat die brandweer strepen van het voertuig af moeten, striping waarvan het copyright in bezit is van de overheid.

Tegen het (mis)bruik van de OGS (wat de reden van staandehouding was) kan weldegelijk opgetreden worden door de blauwetak net als de aanwezigheid van de OGS, het voertuig staat immers niet te boek als brandweervoertuig.....Zo niet dan hebben er een behoorlijk aantal dienders iets uit te leggen voor alle keren dat ik staande ben gehouden (en de ontheffingen heb mogen overleggen)
Nogmaals de LFR of IFV heeft helemaal niets te vertellen over de OGS, dat heeft in hun verhaal (indien dit wel vermeld is) geen enkele waarde. Het IFV heeft alleen zeggenschap in de huisstijl en verder hebben ze de mond te houden en is handhaving voor blauw. (misschien even wat uitleg vanuit de blauwe kant)

Nogmaals ik wil je haarfijn PM-en hoe de regelgeving omtrent de aanwezigheid van OGS in elkaar steekt

mark hes

• Senior gebruiker
Reactie #66 Gepost op: 8 december 2013, 19:47:16
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1226809 date=1386528279
Tegen het (mis)bruik van de OGS (wat de reden van staandehouding was) kan weldegelijk opgetreden worden door de blauwetak net als de aanwezigheid van de OGS, het voertuig staat immers niet te boek als brandweervoertuig.....Zo niet dan hebben er een behoorlijk aantal dienders iets uit te leggen voor alle keren dat ik staande ben gehouden (en de ontheffingen heb mogen overleggen)
Nogmaals de LFR of IFV heeft helemaal niets te vertellen over de OGS, dat heeft in hun verhaal (indien dit wel vermeld is) geen enkele waarde. Het IFV heeft alleen zeggenschap in de huisstijl en verder hebben ze de mond te houden en is handhaving voor blauw.

Nogmaals ik wil je haarfijn PM-en hoe de regelgeving omtrent de aanwezigheid van OGS in elkaar steekt
ik bedoelde de handhaving van de striping, daar kunnen ze niets mee tijdens een staande houding 98uiye OGS hadden ze in beslag kunnen nemen als daar misbruik van gemaakt word.

De brandweer limo is overigens geen brandweer voertuig, het is gewoon een witte limousine geweest die er nu uitziet als een brandweer wagen.

mark hes

• Senior gebruiker
Reactie #67 Gepost op: 8 december 2013, 20:01:35
Citaat van: mark hes link=msg=1226811 date=1386528436
De brandweer limo is overigens geen brandweer voertuig, het is gewoon een witte limousine geweest die er nu uitziet als een brandweer wagen.
de brandweer limo was zwart  e050..  bron RDW

In het verleden hebben rode kruis medewerkers overigens wel boetes gehad voor oneigenlijk gebruik van OGS.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #68 Gepost op: 8 december 2013, 20:05:08
Citaat van: mark hes link=msg=1226814 date=1386529295
de brandweer limo was zwart  e050..  bron RDW

In het verleden hebben rode kruis medewerkers overigens wel boetes gehad voor oneigenlijk gebruik van OGS.
Goh, en de keurmeesters van het RDW zijn kleurenblind geworden. Die keuring stelt dus ook niets voor. Een APK-keuring is toch het eerste station waar de auto niet meer doorheen zou moeten komen in deze status. Het is toch geen brandweervoertuig. ::)

mark hes

• Senior gebruiker
Reactie #69 Gepost op: 8 december 2013, 20:24:05
Citaat van: Peter71 link=msg=1226817 date=1386529508
Goh, en de keurmeesters van het RDW zijn kleurenblind geworden. Die keuring stelt dus ook niets voor. Een APK-keuring is toch het eerste station waar de auto niet meer doorheen zou moeten komen in deze status. Het is toch geen brandweervoertuig. ::)
Dat is geen APK eis