Er zijn legio manieren om met OGS de APK te ontduiken heb er zelf elk jaar mee te maken en elk jaar lachen de keurmeester in ik om het hardst om de verzinsels.
Ik denk daarom ook niet dat de APK regels hier enige invloed hebben, sterker ik weet zeker van niet.Ook worden kleuren niet meer op het kentekenbewijs geregistreerd en komen ook in de computer van de keurmeester niet naar voren.
Mij bekruipt een gevoel dat de Limo, na te zijn staande gehouden vanwege werkende OGS, door de dienders is getipt bij de IFV. Ik denk ook dat het IFV vanwege de inzet bij brandweerkorpsen al terdege bekent was met het voertuig maar het eigenlijk heeft gelaten voor wat het was gezien de achtergrond.
Indien er na de staandehouding inderdaad melding is gemaakt bij het IFV met de mededeling dat de OGS in werking was heeft het IFV het voordeel van de twijfel omgebogen in het nadeel van de twijfel en is gaan handhaven, niet zo zeer wegens de stripping maar was / is die stripping grond om het misbruik van de OGS af te straffen.
Omdat het geen officieel brandweervoertuig is kon vanuit de brandweer weinig met het misbruik gedaan worden en heeft de brandweer kennelijk via het IFV het voertuig aan willen pakken. Het is en blijft natuurlijk raar dat de limo 4 jaar zonder enig gedonder zijn rondjes heeft kunnen rijden er nu opeens handhavend wordt opgetreden.....
Let wel dit is gaande het topic het bange gevoel wat mij bekruipt en ik kan er enorm ver naast zitten en als dit gevoel klopt tja......