Nieuwe aanbesteding Defensie; Volkswagen Amarok

Auteur Topic: Nieuwe aanbesteding Defensie; Volkswagen Amarok  (gelezen 93335 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Lt. Col. Me

• Senior gebruiker
  • Nederland moet door!
Reactie #120 Gepost op: 22 december 2013, 13:25:48
Citaat van: Firefighter1970 link=msg=1229782 date=1387406056
Lucht
de LSV = nu luchtmobiel uiteindelijk de enige eenheid welke echt infanterie zijn, een  MB G280 dit type word nog niet uitgefaseerd, de YA 4442 als er meer mensen vervoerd moeten worden, Bushmaster ook ooit als noodoplossing aangeschaft.
Luchtmobiele infanterie, gemechaniseerde infanterie/pantserinfanterie, gemotoriseerde infanterie, Mariniers. U heeft volgens mij geen enkel beeld bij de opbouw van de krijgsmacht. "Echte" infanterie bestaat niet eens meer. Met de introductie van wielvoertuigen is de infanterie gemotoriseerd geworden. Vervolgens kwamen de pantservoertuigen en ontstond er ook gemechaniseerde infanterie. Daarna kwamen de helikopters en werd het infanteriespectrum uitgebreid met luchtmobiele infanterie. Binnen de landmacht hebben we ze allemaal. De Mariniers zijn in zekere zin van alles een beetje.

Het Luchtmobiel Speciaal Voertuig is ongepantserd, heeft 2 officiele zitplaatsen en wordt als snel inzetbaar gevechtsvoertuig gebruikt. De LSV is niet te vergelijken met een terreinvoertuig als de Amarok of de MB. De MB G280 is in essentie een terreinvoertuig als de MB. Ofwel, in uw beleving, niet geschikt als voertuig onder dreiging. Een YA vrachtwagen is eveneens een ongepantserd voertuig en dus ook niet geschikt als voertuig tussen MB en pantservoertuig. De Bushmaster is een infanteriegevechtsvoertuig, volledig gepantserd en dus niet zomaar geschikt voor simpel, snel transport.

Nee, u heeft me nog niet overtuigd van het feit dat die MB of Amarok niet meegaat op reis naar operaties.

Citaat van: Firefighter1970 link=msg=1229782 date=1387406056
En natuurlijk een landmacht welke dusdanig is uitgekleed dat het grote operaties, zoals in Afghanistan hoe dan ook, niet meer zelfstandig kan ontplooien.
Daar zijn we het dan wel weer over eens. De krijgsmacht (niet alleen landmacht) is inderdaad een groot deel van de balans en inzetbaarheid kwijt.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill

ffemt19

• Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Reactie #121 Gepost op: 22 december 2013, 17:34:17
Ook in België rijdt defensie met VW Amorok voertuigen (deze zijn in het wit) en zullen dus niet in operaties in gezet worden, ze zijn bedoeld voor ondersteunende taken in België.

http://www.mil.be/armycomp/subject/index.asp?LAN=nl&ID=1170
Go home we got it !!!  We finish what others can't

CMKmaat

• What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #122 Gepost op: 18 januari 2014, 02:04:04
Defensie geeft een digitaal voorstelrondje over de militaire versie van de Amarok.
Bij ons geen witte wagens maar groen, blauw of grijs.

Inclusief een kek animatiefilmpje met algemene gegevens.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #123 Gepost op: 18 januari 2014, 09:17:06
Citaat van: CMKmaat link=msg=1237774 date=1390007044
Defensie geeft een digitaal voorstelrondje over de militaire versie van de Amarok.
Bij ons geen witte wagens maar groen, blauw of grijs.

Inclusief een kek animatiefilmpje met algemene gegevens.

Moet ze het nageven, filmpje is leuk gemaakt alle transformers.

Kleurtjes zullen zo verdeeld worden, gok ik?
Groen = Landmacht
Blauw = Marine
Grijs = Luchtmacht

Highfield

• Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
Reactie #124 Gepost op: 18 januari 2014, 10:11:39
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1237790 date=1390033026
Moet ze het nageven, filmpje is leuk gemaakt alle transformers.

Kleurtjes zullen zo verdeeld worden, gok ik?
Groen = Landmacht
Blauw = Marine
Grijs = Luchtmacht

Dat zal van de taak afhangen, ik denk dat de KMar ook behoefte aan blauwe voertuigen heeft, de maritieme EOD graag grijze wil, de Mariniers groene, luchtmacht OGRV ook groene etcetera etcetera.

Ik denk dat operationeel land- en luchtmacht & MARNS vooral groen krijgt, de KMar en de vloot blauw, grijs voor nationale taken.
Bijdragen op persoonlijke titel.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #125 Gepost op: 18 januari 2014, 11:56:45
Citaat van: Highfield link=msg=1237797 date=1390036299
Dat zal van de taak afhangen, ik denk dat de KMar ook behoefte aan blauwe voertuigen heeft, de maritieme EOD graag grijze wil, de Mariniers groene, luchtmacht OGRV ook groene etcetera etcetera.

Ik denk dat operationeel land- en luchtmacht & MARNS vooral groen krijgt, de KMar en de vloot blauw, grijs voor nationale taken.

Ja, daar heb een idd een punt. Niet direct stil bij gestaan.

Echter als ik de huidige nwe Opel Astra bekijk van "Gods eigen wapen", dit zijn witte vtgn die "gewraped" zijn vwb het blauwe deel. Ik denk niet dat men bij VW/PON het voorste deel wit zullen "wrappen", dat lijkt de gevoelig voor in het terrein of op het strand met al dat zeezout. Maar geef vooral aan als ik het fout heb, heb gelukkig ook niet alle wijsheid in pacht.

R.3144

• Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
Reactie #126 Gepost op: 18 januari 2014, 18:15:12
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1237822 date=1390042605
Ja, daar heb een idd een punt. Niet direct stil bij gestaan.

Echter als ik de huidige nwe Opel Astra bekijk van "Gods eigen wapen", dit zijn witte vtgn die "gewraped" zijn vwb het blauwe deel. Ik denk niet dat men bij VW/PON het voorste deel wit zullen "wrappen", dat lijkt de gevoelig voor in het terrein of op het strand met al dat zeezout. Maar geef vooral aan als ik het fout heb, heb gelukkig ook niet alle wijsheid in pacht.

Klopt oud collega ;)
De KMar versie zal als alle andere ook gewrapt worden.
Verder zullen ze opgebouwd worden door Honac.
Er is een tijdje geleden al een demo versie uitgeleverd.
Hier heb ik een paar pagina's terug in dit topic al een foto van geplaatst ;)
Persoonlijk heb ik mijn twijfels of de overige krijgsmachtdelen voldoende uit de voeten kunnen met de amarok in tegenstelling tot de huidige benz.
Echter denk ik dat hij voor de Kmar ruim voldoende volstaat!

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #127 Gepost op: 19 januari 2014, 11:38:22
De KMAR heeft natuurlijk op dit moment ook al terreinwagens in dienst die volledig blauw zijn:

Citaat van: Blauwie link=msg=925881 date=1316595451

Soort voertuig:
Merk voertuig: Toyota
Kenteken: KV-61-76
Dienst: Koninklijke Marechaussee
Bijzonderheden: Heeft een 'paardenambulance' er achter hangen
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #128 Gepost op: 19 januari 2014, 17:00:10
Citaat van: DiNozzo link=msg=1238015 date=1390127902
De KMAR heeft natuurlijk op dit moment ook al terreinwagens in dienst die volledig blauw zijn:

Maar de KMar mag gezien de nwe eisen ook niet meer in compleet blauwe vtgn rijden. Die zullen ook in de volledige striping moeten net als bij de politie de vtgn met alleen de blauwe striping.

blauwblauw

• Senior gebruiker
  • I Love Edge
Reactie #129 Gepost op: 19 januari 2014, 17:03:40
De jongste MB's zijn ook allemaal compleet blauw met op de zijkant de text "Bewaken & Beveiligen" Er reden ook een aantal Transporters en Transit's geheel blauw