Waarom kunnen ze niet gewoon vervangen worden voor de gemoderniseerde G-klasse met de V6 motor? Deze ''Tank'' heeft zich al dubbel en dwars bewezen in de decennia dat Defensie ze inzet. En waarom is er niet gekozen voor bijvoorbeeld de Toyota Landcruiser of Mitsubishi Outlander?
De voertuigen die vervangen gaan worden, de Mercedes G klasse, is een oud voertuig met een ouderwetse dieselmotor en niet veel extra's. Ik geloof niet dat Steyr-Daimler-Puch de G klasse op dit moment nog in deze staat kan leveren, naar mijn mening is de G klasse een erg kostbaar voertuig geworden, en niet meer te vergelijken met de basis versie uit de jaren 70 die nu nog rondrijd bij defensie.
( de Mercedes G klasse is een in licentie gebouwde Steyr-Daimler-Puch, en word in Graz Oostenrijk gebouwd.)
Mitsubishi en Toyota staan erom bekend dat zei erg kostbaar in de aanschaf zijn.
Ik denk dat VW, ook gezien het grote aantal voertuigen, voor een veel kleiner bedrag kan leveren dan de eerder genoemde merken, en dan is de keuze via openbaar inschrijving snel gemaakt.