Nieuwe aanbesteding Defensie; Volkswagen Amarok

Auteur Topic: Nieuwe aanbesteding Defensie; Volkswagen Amarok  (gelezen 92872 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Lt. Col. Me

• Senior gebruiker
  • Nederland moet door!
Reactie #60 Gepost op: 11 december 2013, 23:00:16
Precies! Die Amarok krijgt dan wel een extra koud-weer-kacheltje, maar als ie er helemaal mee ophoudt heb je alleen je winterkistjes nog!  098uo
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill

R.3144

• Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
Reactie #61 Gepost op: 11 december 2013, 23:24:18

Volkswagen Amarok
KMar versie

Fotograaf: Luke Beens

Andreej

• Forum gebruiker
Reactie #62 Gepost op: 11 december 2013, 23:32:52
Citaat van: Jeroen! link=msg=1227103 date=1386613505
Bron info en foto; http://www.defensie.nl/actueel/nieuws/2013/12/09/46209917/Nieuwe_terreinwagens_voor_Defensie

Een dergelijk VW pickup stond enige weken geleden al in deze of soortgelijke uitvoering in de werkplaats van DRV in Hoogeveen. Prachtige wagen!

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #63 Gepost op: 12 december 2013, 00:59:20
Citaat van: HIT link=msg=1227722 date=1386791131
Met de 4*4 ben ik dat niet eens met je. Wij zijn met een Amorak het terrein in geweest en het is verbazend maar hij kwam even ver als de Navara. O0

Alleen wel lullig dat de Crafter 4*4 meer kon dan de Amorak.  >:D

Onder andere diverse mensen binnen de KNRM zijn helemaal niet tevreden over de Amarok's in gebruik bij de LifeGuards op de stranden in ons land.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

paulg

• Senior gebruiker
Reactie #64 Gepost op: 12 december 2013, 01:29:50
En zou die Amarok dit allemaal aan kunnen? De paarse versie, OK, maar de rest?

-

-

-

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #65 Gepost op: 12 december 2013, 02:48:48
Citaat van: Jerommeke link=msg=1227797 date=1386806360
Onder andere diverse mensen binnen de KNRM zijn helemaal niet tevreden over de Amarok's in gebruik bij de LifeGuards op de stranden in ons land.
Geloof me, ik heb in het zand en in de klei en modder mee gereden waar standaard Wranglers het aflegden. De VW is 4*4 goed, maar net als met andere voertuigen niet beter dan de chauffeur O0
Het is alleen jammer dat men heeft gekozen voor een "Monocoque"chassis waardoor de mogelijkheden van het voertuig beperkt worden. Maar ook gelijk het 4*4 verhaal een stuk moeilijker is.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

Loekie

• Forum gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #66 Gepost op: 12 december 2013, 09:44:13
Misschien is dit interessant: http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/article20351050.ece
Tussen de lijnen door lees je dat de aanbesteding op maat van PON, pardon, VW, geschreven is.

RemRoof

• docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #67 Gepost op: 12 december 2013, 12:57:12
Citaat van: Lt. Col. Me link=msg=1227768 date=1386796724
De nieuwe Meindl kisten zijn uitermate geschikt om te wandelen. De "burger-versie" van die kisten is één van de favoriete typen schoen voor de Nijmeegse Vierdaagse. Dus kennelijk is het op elkaar afgestemd...!  >:D

Kisten zijn ook goedkoper dan Amaroks ;D
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #68 Gepost op: 12 december 2013, 14:49:14
Ik ben wel benieuwd naar de ziekenauto op Amarok chassis. Zoiets, maar dan in het groen? En ruimte voor 4 so's? ??? ;)

Volkswagen Amarok Negea -ambulanssi kaikkiin olosuhteisiin

Volkswagen Amarok Tamlans Negea at work
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Cabo

• Senior gebruiker
Reactie #69 Gepost op: 14 december 2013, 18:56:14
Mensen maken zich druk om zware terreinen en dropping achter vijandelijke linie's met een voertuig hangend onder aan een chinook, maar wanneer is dit voor het laatst nodig geweest? En ik zie de vijanden van deze tijd nou ook niet bepaald met de G-klasse door het oerwoud rijden. Bovendien houden de CV90's het in zwaar terrein (steile bergen) al niet eens vol en zijn de meeste pantservoertuigen van Defensie niet inzet gereed. En dan maken we ons druk om voertuigen die 95% van de tijd over geasfalteerde wegen moeten rijden?

Ik denk dat de gemiddelde militair liever in dit voertuig afreist voor een oefening naar oost Duitsland/Polen dan in die afgetrapte MB's.

Bovendien hebben de mensen die vechten onder zware omstandigheden(KCT), net nieuwe voertuigen gekregen of krijgen zij die nog, welke speciaal is ingericht voor hun werk. Deze worden heus niet alweer vervangen door Amaroks.