Middel hulpverlening (dodelijke frontale aanrijding) N201 Provincialeweg - Vinkeveen 17-12-2013

Auteur Topic: Middel hulpverlening (dodelijke frontale aanrijding) N201 Provincialeweg - Vinkeveen 17-12-2013  (gelezen 6351 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Citaat van: FF4266 link=msg=1229412 date=1387315140
er kan niet voor alarmering al opgeschaald worden naar beknelling zwaar? Is gewoon een karakteristiek in GMS. Bij zo'n inschatting kun je dus de inzet verzwaren..

Wat krijg je in AA dan extra aan eenheden, als je "zwaar" selecteert?


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
een TS en HV extra..


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: FF4266 link=msg=1229417 date=1387315770
een TS en HV extra..
Tja, dat heb je hier dus zodra er bij de melding al meteen duidelijk is dat het om een vrachtwagen gaat. Dan krijg je de HV er direct bij, die extra TS ben ik niet zeker van. e050 ;)


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Dat is misschien ook afhankelijk van de locatie. Neem aan dat er bij snelwegen ook wel met tweezijdig aanrijden gedacht wordt.. Maar goed, ik dwaal wat af..


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Citaat van: FF4266 link=msg=1229417 date=1387315770
een TS en HV extra..

Ok, dat zou bij ons een opschaling naar MHV zijn. Een "lichte" beknelling is bij ons een aanrijding met een personenauto en de inzet van 1 TS. Zwaar =  veelal een vrachtwagen en de inzet is dan 1 TS + 1 HV (mede vanwege werkplateau).


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Dat snap ik, maar die opschaling volgt pas als ze daadwerkelijk zijn ingezet. Nu stuur je uit met het idee dat je allebei de voertuigen gaat inetten( 1 TS op elke auto), en als daarmee jouw inschatting bevestigt wordt, is het middel HV.

We weten natuurlijk niet of de meldkamer die inschatting al had, maar de extra hulp duurt zo natuurlijk langer..


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Citaat van: FF4266 link=msg=1229422 date=1387316468
Dat snap ik, maar die opschaling volgt pas als ze daadwerkelijk zijn ingezet. Nu stuur je uit met het idee dat je allebei de voertuigen gaat inetten( 1 TS op elke auto), en als daarmee jouw inschatting bevestigt wordt, is het middel HV.

We weten natuurlijk niet of de meldkamer die inschatting al had, maar de extra hulp duurt zo natuurlijk langer..

Ja, klopt helemaal. Ik bedoel natuurlijk dat onze centralist ook direct kan uitsturen conform inzetvoorstel MHV, dus 2 TS + HV. Of ze daarna ook daadwerkelijk worden ingezet is wat anders.


jeroen21

  • manschap brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 477
Citaat van: Peter71 link=msg=1229418 date=1387315928
Tja, dat heb je hier dus zodra er bij de melding al meteen duidelijk is dat het om een vrachtwagen gaat. Dan krijg je de HV er direct bij, die extra TS ben ik niet zeker van. e050 ;)

Die extra ts krijg je er ook bij al er wordt opgeschaald naar middel hv. Kijk maar naar die ongeval bouwkraan in nieuwegein, daar is ook gelijk uitgerukt volgens middel hv. dus 2 ts en een hv.


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Citaat van: Peter71 link=msg=1229418 date=1387315928
Tja, dat heb je hier dus zodra er bij de melding al meteen duidelijk is dat het om een vrachtwagen gaat. Dan krijg je de HV er direct bij, die extra TS ben ik niet zeker van. e050 ;)

en ook die extra TS, naast de OvD en de HV.

P1 ONGEVAL Voskuilerweg 40 WDB (beknelling zwaar) Eenh: WDB641 WDB644 LDN699 MRN758