GRIP 2 Zeer grote brand (opslagloods) Schipper Kaas Westzanerdijk - Zaandam 18-12-2013

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand (opslagloods) Schipper Kaas Westzanerdijk - Zaandam 18-12-2013  (gelezen 24216 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Dimeg

  • Brandweervrijwilliger
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
De blusboot staat ingezet met twee stralen om een rij huizen af te schermen. Volgens RTV Noord-Holland is een man uit de ontruimde woningen nog thuis omdat hij weigert te vertrekken..  ???


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Citaat van: André Welten link=msg=1229619 date=1387377531
Op de foto (met no net zichtbaar rechts de blusboot) lijkt het erop dat nu ook het nieuwere gedeelte in brand staat...

Ik denk dat de lange loodsen ' het oude gedeelte" zijn, dat gene wat in beeld kwam met de 2x TAS die waren het eerst uitgebrand en de daken grotendeels ingestort.
Het "nieuwere deel" staat vlgs de beelden daarmee in verbinding en is ook al langere tijd aan het roken en later duidelijk aan het branden.
Zoals ik het interpreteer a.h.v. beelden laten ze het geheel gecontroleerd uitbranden.
WWEMV?
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
rtvnh zend live uit heeft iemand enig idee wat die 3 pompjes zijn die nu in beeld zijn?
ACH & HBT


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,367
voeders straatwaterkanonnen?


Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Dat denk ik niet er staat namelijk maar een straat waterkanon, ik heb eerder het idee dat het de voeding voor de autospuiten verzorgt, maar zeker weten doe ik het niet. (vreemde manier van waterwinning) maar mogelijk dat iemand het antwoord heeft!
ACH & HBT


Kevin R.

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 978
p2kflex
16:17:59 18-12-13GROUP-1A2 13341 ZAANDAM Westzanerdijk 301 (GRIP: 2 zawa)
GRIP 20120341Rapid Responder 13-341 (Ambulance Amsterdam)
GRIP 20120999MKA Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (Lichtkrant)


Railchief

  • Deskundige in de railsector
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
Citaat van: bart007 link=msg=1229631 date=1387379658

Ik denk dat de lange loodsen ' het oude gedeelte" zijn, dat gene wat in beeld kwam met de 2x TAS die waren het eerst uitgebrand en de daken grotendeels ingestort.
Het "nieuwere deel" staat vlgs de beelden daarmee in verbinding en is ook al langere tijd aan het roken en later duidelijk aan het branden.
Zoals ik het interpreteer a.h.v. beelden laten ze het geheel gecontroleerd uitbranden.
Wie weet er meer van?

De delen op deze luchtfoto zijn ongeveer even oud, het vierkante deel is een gemetselde opslagloods, de langwerpige loods is volgens mij van plaatwerk. Een kleine 100 meter verderop staat nog een volledige nieuwbouw, maar dat heeft volgens mij geen verbinding met het brandende deel.
A train can never carry as much as the track beneath it.


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
De lange loodsen zijn voor zover zichtbaar van steen opgebouwd met een aantal bakstenen tussenmuren en waren bedekt met pannen .
Daarin zat ook een palingrokerij en op de kopse kant een kaaswinkeltje.
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,367
Het begint nu donker te worden; heeft ZaWa een HAB/Verlichting, of moet die eventueel van een andere regio komen?


Dimeg

  • Brandweervrijwilliger
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
Citaat van: André Welten link=msg=1229652 date=1387382057
Het begint nu donker te worden; heeft ZaWa een HAB/Verlichting, of moet die eventueel van een andere regio komen?


p2kflex
15:21:07 18-12-13GROUP-2PRIO 2 8043 BRAND IN BEDRIJF (ASS HVC-V) PRINS BERNARDPLEIN 112 ZAANDAM
0103100BRW Zaanstreek-Waterland (Oosthuizen) (Blusploeg)
0103105BRW Zaanstreek-Waterland (Oosthuizen) (Lichtkrant)
0103114BRW Zaanstreek-Waterland (Zeevang) (Commandant)
0103115BRW Zaanstreek-Waterland (Zeevang) (plv. Commandant)
0104528BRW Veiligheidsregio Zaanstreek-Waterland (Monitorcode Waterland Noord)



is dat hem toevallig ?