Je bent wel heel negatief je geeft zelf BHV je kan ook zeggen dat jij geld verdient door mensen brandweertje laat spelen. dat is niet zo maar zo komen jouw teksten over
Diagnosestellen is ook helemaal fout dat klopt dat mag nooit!
Wat het hier indit land is is dat je over 10 jaar alleen nog maar een ding mag en dat is bellen.
Ligt er iemand op de grond met een slagaderlijke bloeding in het bovenbeen dan is die nu volgens de laatste druk dood voor dat de ambu er is.
Volgens de vorige druk mochten we de slagader dichtdrukken tegen het schaambeen, patient is blij en leeft nog.
Dit is duidelijk jouw interpretatie van mijn verhaal. Ik leidt mensen op voor BHV én EHBO, en daarin ben ik zeer gemotiveerd. Wat ik alleen probeer aan te geven is dat EHBO ook zijn grenzen heeft. Daarbij begint men steeds over de AED, daar heb ik het nooit over gehad.
Lees nu eens echt wat ik schrijf, en dan zie je dat er niets negatiefs in staat! Ik ben alleen van mening als iemand zijn EHBO zó leuk vindt dat hij allerlei cursussen erbij gaat doen, zoveel mogelijk, dat hij dan misschien een goede collega zou kunnen zijn in het ziekenhuis.
Naar jou (Eduard) toe, is dit dus een groot compliment! Dat heet gemotiveerd zijn, en daar is niets mis mee! Meer schrijf ik niet. Anderzijds vermeld ik bij de EHBO en BHV cursussen er altijd bij dat men geen diagnoses mag stellen! Begeef je niet op dat gebied. Je bent daar niet ervaren en deskundig in. En daar heb je ook het onderscheid tussen de EHBO'ers onderling. Ik zie veel mensen die helemaal los gaan in hun hulpverlening en daarbij het doel uit het oog verliezen. Die duwen bv de ambupleeg nog weg omdat zij het beter zouden kunnen. Dit lijkt overdreven maar gebeurd nog heel regelmatig!
Ik begrijp echt niet waarom iedereen zich zo aangevallen voelt... gewoon even begrijpend lezen...meer niet!