MICU / PICU / NICU Voertuigen

Auteur Topic: MICU / PICU / NICU Voertuigen  (gelezen 236521 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

PeterEde

• AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
Reactie #120 Gepost op: 24 maart 2009, 14:22:48
Overigens is de Vario ook een C rijbewijs gevalletje denk ;)

Klopt helemaal  :)
Geloof niet alles wat je denkt.

jeroenduitske

• Senior gebruiker
  • jeroenduitske
Reactie #121 Gepost op: 24 maart 2009, 15:06:00
en zaterdag is het dan zo ver dan gaan we hem op de foto zetten ik en limboke ;D ;D
EHBO'er  - AED Bediener RK'er Chauffeur bij VZA international post Echt Verzorgende IG

RS6

• HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #122 Gepost op: 24 maart 2009, 21:03:00
24 maart 2009 RTV Noord
UMCG neemt Mobiele Intensive Care Unit in gebruik

&feature=channel

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #123 Gepost op: 24 maart 2009, 21:19:07
en zaterdag is het dan zo ver dan gaan we hem op de foto zetten ik en limboke ;D ;D
Ik ben ook wel nieuwsgierig naar de maten... lengte breedte hoogte....  zou dat ook mogelijk zijn om uit te vissen?
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

jeroenduitske

• Senior gebruiker
  • jeroenduitske
Reactie #124 Gepost op: 24 maart 2009, 22:17:38
ik zal ens vragen voor je en hopelijk onthoud ik het
EHBO'er  - AED Bediener RK'er Chauffeur bij VZA international post Echt Verzorgende IG

Bart S

• Gast
Reactie #125 Gepost op: 24 maart 2009, 22:26:17
Ik ben ook wel nieuwsgierig naar de maten... lengte breedte hoogte....  zou dat ook mogelijk zijn om uit te vissen?

Hij is groter dan dat Sprintertje wat bij jullie staat hoor ;D

ffemt19

• Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Reactie #126 Gepost op: 25 maart 2009, 08:10:27
Lijkt er wel op. Als je op één van de foto's kijkt dan zie je aan de zijkant nog een schepbrancard en een kuipbrancard staan, en ik denk niet dat dat standaard is bij een MICU (correct me if i am wrong).

Dat orange ding lijkt me eerder een wervelplank te zijn dan wel een kuipbrancard. De schep en de wervelplank lijken me een beetje onder een hoek geplaatst te zijn zodat ze niet te ver in het copartiment komen en dus binnen ruimte bespaard blijft.
Go home we got it !!!  We finish what others can't

ffemt19

• Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Reactie #127 Gepost op: 25 maart 2009, 08:15:01
Dit is inderdaad een vrachtwagen chassis, van een MB atego(waar ook veel tankautospuiten op staan ;))

Overigens is de Vario ook een C rijbewijs gevalletje denk ;)

Joost

Ik denk zelfs dat alle echte MICU voertuigen een groot rijbewijs zullen vereisen om er mee te mogen rijden, ze nemen meer materiaal mee, meer personeel en een groter bed dus het totaal gewicht zal wel ietsje meer zijn dan de toegelatan 3,5 t voor rijbewijs B.
Go home we got it !!!  We finish what others can't

fast-one

• ambulance-chauffeur
  • Forum gebruiker
Reactie #128 Gepost op: 25 maart 2009, 15:23:27
wat betreft de micu auto van zuid-limburg

voor deze auto is inderdaad een c-rijbewijs nodig (waar ik hard mee bezig ben om te halen en het chauffeurs-diploma inmiddels in mijn bezit is)

wat betreft de inzetten van het voertuig. de auto is primair bedoelt voor ic-overplaatsingen en voor het vervoer van zware patienten. voor het vervoer van niet ic patienten (zwaar of normaal) kan deze auto voorzien worden van een stryker power pro (elektrische brancard draagvermogen circa 318 kg) en de daarbij behorende bevestiging.
de auto kan dus worden ingezet voor regulier vervoer. wat betreft de afmetingen die heb ik zo snel niet voorhanden, maar de afmetingen zijn natuurlijk wel iets om rekening mee te houden als je de auto wil inzetten voor regulier vervoer.

groeten Fast-one

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #129 Gepost op: 25 maart 2009, 16:07:58
Ik denk zelfs dat alle echte MICU voertuigen een groot rijbewijs zullen vereisen om er mee te mogen rijden, ze nemen meer materiaal mee, meer personeel en een groter bed dus het totaal gewicht zal wel ietsje meer zijn dan de toegelatan 3,5 t voor rijbewijs B.

Ook de amsterdamse sprinter is inderdaad een C-voertuig.. :)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-