Zo, van buiten lijkt het een heel bakbeest, maar kun je je kont wel keren achter in? en zijn er stoelen naast de brancard?? of heeft niemand zicht op de patiënt??
Ik ben al eens bezig geweest met het kentekenvraagstuk, omdat onze chevvy's ook op de 3880kg staan geregistreerd op het personenkenteken.
Het antwoord van de RDW was dat de voertuig categorie indeling wordt bepaald door de fabrikant (samen met de leverancier) van het voertuig, zo kan het dus inderdaat zijn dat een lichter voertuig op bedrijfswagen kenteken staat dan een zwaarder. zo is de MICU GLD Z ingericht voor personenvervoer en staat op een personen kenteken.
Het gewicht heeft hier dus helemaal niets mee te maken!!
Ook onze WAS container op een sprinter onderstel staat op een personen kenteken de 20-132 52-HDK-6 3880KG
En de Ströbel/Amstra container op een Sprinter staat op een bedrijfswagen kenteken de 20-102 BV-JG-82 2900KG
Hier zal het de keuze zijn van Wietmarscher en Ströbel. Op grond waarvan de keuze gemaakt wordt weet ik ook niet. Om niet voor een vrachtwagen kenteken te kiezen zal met de 120km/uur te maken hebben. belasting ed hebben ambulances toch vrijstelling van dus daar heeft het niets mee te maken.