16 nieuwe tankautospuiten voor brandweer Amsterdam - Amstelland

Auteur Topic: 16 nieuwe tankautospuiten voor brandweer Amsterdam - Amstelland  (gelezen 67793 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #60 Gepost op: 26 april 2014, 20:41:42
Citaat van: -Volvo-34- link=msg=1244674 date=1392589949
Is er inmiddels al nieuwe info over deze Tankautospuiten? Zijn er bijvoorbeeld al auto's helemaal afgebouwd? Ben wel nieuwsgierig!

Ik ook.


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #61 Gepost op: 26 april 2014, 20:54:31
Denk dat er meerdere mensen zijn die het een en ander er van weten, maar helaas niet openbaar te maken.. Nog even geduld dus! 98uiye


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #62 Gepost op: 26 april 2014, 20:55:59
iets wat overigens wel openbaar is en wellicht eea duidelijk maakt:

http://nieuwsopbeeld.nl/2014/04/leverancier-brandweervoertuigen-gemco-failliet/


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #63 Gepost op: 26 april 2014, 21:12:29
Ik denk dat Brandweer Amsterdam de bui heeft zien hangen en voordat er een faillisement uit gesproken is (met een eventuele inbeslagname van de in aanbouw zijnde tankautospuiten) snel de boel weg heeft gehaald bij Gemco.  e050
Amsterdam doet de laatste tijd ook weer wat zaken met Touw en anderen, misschien mogen zij de auto's afmaken...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #64 Gepost op: 27 april 2014, 10:40:12
Citaat van: Jerommeke link=msg=1262620 date=1398539549
Ik denk dat Brandweer Amsterdam de bui heeft zien hangen en voordat er een faillisement uit gesproken is (met een eventuele inbeslagname van de in aanbouw zijnde tankautospuiten) snel de boel weg heeft gehaald bij Gemco.  e050
Amsterdam doet de laatste tijd ook weer wat zaken met Touw en anderen, misschien mogen zij de auto's afmaken...

Kennelijk heeft Amsterdam aan haar contractuele betalingsverplichtingen voldaan en is er in het contract met Gemco het een en ander goed geregeld mbt het voortschrijdende eigendom per autospuit. Anders kun je de boel niet zo maar ongestraft de poort bij Gemco uitrijden.


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #65 Gepost op: 29 april 2014, 22:38:06
Er speelt wellicht nog een andere oorzaak voor het in één keer afnemen van 16 TS-en. In Sitrap nr. 6 van december 2013 is het volgende te lezen:
" In 2013 heeft Brandweer Amsterdam-Amstelland veel nieuw materieel, waaronder voertuigen, in gebruik genomen.
(...)
Deze ontwikkelingen vinden plaats in een periode van besparingen. Dat is opvallend. Maar er is iets bijzonders aan de hand. Door in 2013 te investeren in nieuw materiaal besparen we uiteindelijk geld.
Dit komt door de nieuwe belastingwetgeving. We hebben altijd gebruik kunnen maken van het BTW compensatiefonds. Dat betekent dat alle BTW die we betalen, eens per jaar via de gemeenten uit een fonds gecompenseerd wordt. Vanaf 1 januari 2014 is deze compensatie niet meer mogelijk. De BTW komt vanaf 1 januari 2014 volledig voor rekening van de brandweer zelf. Veel producten worden daardoor 21% duurder. Door materieel nu te vervangen, geven we weliswaar meer geld
uit, maar besparen we uiteindelijk 21% op de kosten."


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #66 Gepost op: 29 april 2014, 23:22:30
Citaat van: paulg link=msg=1263492 date=1398803886
Er speelt wellicht nog een andere oorzaak voor het in één keer afnemen van 16 TS-en. In Sitrap nr. 6 van december 2013 is het volgende te lezen:
" In 2013 heeft Brandweer Amsterdam-Amstelland veel nieuw materieel, waaronder voertuigen, in gebruik genomen.
(...)
Deze ontwikkelingen vinden plaats in een periode van besparingen. Dat is opvallend. Maar er is iets bijzonders aan de hand. Door in 2013 te investeren in nieuw materiaal besparen we uiteindelijk geld.
Dit komt door de nieuwe belastingwetgeving. We hebben altijd gebruik kunnen maken van het BTW compensatiefonds. Dat betekent dat alle BTW die we betalen, eens per jaar via de gemeenten uit een fonds gecompenseerd wordt. Vanaf 1 januari 2014 is deze compensatie niet meer mogelijk. De BTW komt vanaf 1 januari 2014 volledig voor rekening van de brandweer zelf. Veel producten worden daardoor 21% duurder. Door materieel nu te vervangen, geven we weliswaar meer geld
uit, maar besparen we uiteindelijk 21% op de kosten."

Het kan verkeeren.......... !

VNG en kabinet bereiken onderhandelaarsakkoord over gemeentefinanciën

Btw-compensatiefonds

Het Btw-compensatiefonds blijft bestaan. Gemeenten hebben zich steeds tegen afschaffing verzet, omdat dit samenwerking met bijvoorbeeld andere gemeenten afremt. Afschaffing zou in 2014 bovendien een eenmalige strop van ruim € 2 mld. hebben betekend voor gemeenten.

http://www.vng.nl/onderwerpenindex/gemeentefinancien/financiele-positie-gemeenten/nieuws/vng-en-kabinet-bereiken-onderhandelaarsakkoord-over-gemeentefinancien


Rood

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 153
Reactie #67 Gepost op: 30 april 2014, 01:48:36
De veiligheidsregio's zijn geen gemeenten. Btw compensatie vor gemeenten bestaat nog, maar niet voor de veiligheidsregio's

http://www.bmc.nl/Dossiers/bezuinigen-strategische-herorientatie/mediatheek/btw-en-regionalisering-van-de-brandweer/

Beetje vreemde stelling dat het vervallen van de btw compensatie bijdraagt aan een faillisement van een leverancier.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #68 Gepost op: 30 april 2014, 12:08:14
Ik denk dat grote orders wel een probleem voor de fabrikant zijn. Hij moet veel grondstoffen en materiaal inkopen. Dat kost geld. Ondertussen moet het salaris van personeel en eventuele uitzendkrachten betaald worden, huur van het pand, energie, belasting, pensioenfonds en noem maar op. Ondertussen komt er bijna geen omzet binnen want het product is nog niet geleverd. Daar komt bij dat de overheid niet zo vlot is met betalen... Genoeg punten om over de kop te gaan.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #69 Gepost op: 30 april 2014, 12:21:16
Citaat van: Bert65 link=msg=1263658 date=1398852494
Ik denk dat grote orders wel een probleem voor de fabrikant zijn. Hij moet veel grondstoffen en materiaal inkopen. Dat kost geld. Ondertussen moet het salaris van personeel en eventuele uitzendkrachten betaald worden, huur van het pand, energie, belasting, pensioenfonds en noem maar op. Ondertussen komt er bijna geen omzet binnen want het product is nog niet geleverd. Daar komt bij dat de overheid niet zo vlot is met betalen... Genoeg punten om over de kop te gaan.

Als je een goed contract sluit met betalingstermijnen en boetclausules en je een goed specificatie hebt hoeft dat niet.
Het is in de regel niet zo dat de betaling pas is bij oplevering maar in termijnen en dan zorg je als producent er wel voor dat de inkomsten per termijn er eerder zijn dan de uitgaven per termijn. Als je daardoor over de kop gaat heb je als producent het project verkeerd aangepakt. De vraag is en blijft natuurlijk is dit faillissement veroorzaakt door VRR en/of AA of zijn er andere oorzaken.