Uit de media 2014

Auteur Topic: Uit de media 2014  (gelezen 211713 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Reactie #640 Gepost op: 19 december 2014, 10:14:54
Nou ik reed aardappelen en moest wel laden langs de weg maar die voldeed dus aan geen van de bovenstaande eisen lijkt mij. Ben vaak zat aangehouden maar ook nooit een opmerking over gehad van welke instantie dan ook. Dus ik denk dat er ook weinig aandacht voor is


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #641 Gepost op: 19 december 2014, 10:33:09
Citaat van: jelte link=msg=1315527 date=1418980494
Nou ik reed aardappelen en moest wel laden langs de weg maar die voldeed dus aan geen van de bovenstaande eisen lijkt mij. Ben vaak zat aangehouden maar ook nooit een opmerking over gehad van welke instantie dan ook. Dus ik denk dat er ook weinig aandacht voor is
Dan sta je dus regelmatig op de weg te laden en kan je een gevaarlijke situatie veroorzaken of ondervinden en via deze weg redeneren de meeste bedrijven.

Enneh ik denk dat je vaak staande gehouden bent, bij aanhouden krijg je juwelen. O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #642 Gepost op: 19 december 2014, 19:14:47
Even over het ongeval gisteravond met de 2 WIS-wagens van RWS.

Toevallig ben ik gisteravond laat ook langs dit ongeval gekomen. Het was slecht weer, veel regen en wind.
In de verte zag ik de amber zwaailichten al en er waren verkeersbeperkende maatregelen genomen.
Eerst een mobiel portaal met 90 en later een pijlwagen met 70 en een pijl naar links.
Mijn eerste indruk was dat er aan de weg gewerkt werd.

Gezien mijn aanwezigheid op dit forum en de kennis van het gevaar langs de snelwegen mijn snelheid aangepast naar de snelheid die aangegeven werd. Dus lekker 70 met een sliert auto's achter mij. Kennelijk waren de politiewagens met blauw alweer verdwenen en was men met ongevals-onderzoek bezig.
Pas tijdens het passeren viel mij op dat er een auto in de middenberm stond met 1 koplamp kapot en nogal vreemd geparkeerd.
Eerste gedachte was een slipgeval tijdens kijken naar de andere baan waar de "wegwerkzaamheden" plaatsvonden.
Zag nog wel wat "wegwerkers" rond lopen in reflecterende kleding maar had nog steeds niet de indruk dat er zojuist een bizar ongeval plaats had gevonden met meerdere voertuigen.

Nu ben ik iemand die zijn snelheid aanpast aan de verkeerssituatie, maar we weten allemaal hoe hard er normaal gesproken gereden wordt tijdens wegwerkzaamheden. Minimaal 10 km harder als op de borden staat, en sommigen passen gewoon niets aan.
Knallen er rustig met 130 voorbij.

Als er blauw gevoerd zou zijn ben ik in overtuiging dat men wel de snelheid aanpast naar een snelheid die veilig is want oh oh, er staat politie!!! (en dan moet je oppassen!!) Dat is volgens mij vaak de gedachte die schuilgaat achter blauw.
Amber is voor sommigen "niets aan de hand", blauw is voor velen "stront aan de knikker".

Dus ja, geef een WIS maar blauw. Dan wordt er meer opgelet dan amber. Gaat tenslotte om de veiligheid!!
Gelukkig is alles goed afgelopen maar dat had zomaar anders kunnen wezen op de A37 waar snelheden boven de 130 ook normaal zijn.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #643 Gepost op: 19 december 2014, 19:23:30
Citaat van: skippy02 link=msg=1315692 date=1419012887
Als er blauw gevoerd zou zijn ben ik in overtuiging dat men wel de snelheid aanpast naar een snelheid die veilig is want oh oh, er staat politie!!! (en dan moet je oppassen!!) Dat is volgens mij vaak de gedachte die schuilgaat achter blauw.
Amber is voor sommigen "niets aan de hand", blauw is voor velen "stront aan de knikker".

Die illusie ben ik al een tijdje kwijt. Ook bij blauw worden de vouwen gewoon uit je broek gereden, rijden ze op maximaal door naar je bufferwagen (met blauw) om op het laatste moment uit te wijken of vol in de ABS te moeten. En ook ongevallen worden gewoon met 130+ gepasseerd terwijl jij niet zo ver van die streep staat te werken.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Reactie #644 Gepost op: 19 december 2014, 19:30:59
Citaat
Dan sta je dus regelmatig op de weg te laden en kan je een gevaarlijke situatie veroorzaken of ondervinden en via deze weg redeneren de meeste bedrijven. Enneh ik denk dat je vaak staande gehouden bent, bij aanhouden krijg je juwelen. O0

Dat klopt laden aan de weg maar dan nog voldoe je niet aan de eisen.
Controlles op vrachtwagens was bizar veel. wel eens 3 keer op een dag gecontroleerd dat is mijn record 1X BAG 1XRVI en 1 keer polizei. Dan mogen ze mij alsnog wel een hele kroon sturen ;)
Maar waarom het gaat dat iedereen dus als je een keer stil staat op een weg Amber lampen instaleerd en zonder verdere instructie op pad stuurt.
Vind dat niet erg maar wie kijkt er tegenwoordig nog op van Amber zwaailichten want bijna iedereen heeft ze aan ook zonder gevaarlijke situaties.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #645 Gepost op: 19 december 2014, 19:55:19
Half januari besluit over reorganisatie Nationale Politie

Korpschef Gerard Bouman neemt half januari een besluit over het reorganisatie- en formatieplan van de Nationale Politie. Dat maakte het korps vrijdag bekend.

Bron: www.nu.nl/binnenland/3958081/half-januari-besluit-reorganisatie-nationale-politie.html


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #646 Gepost op: 19 december 2014, 19:57:52
Citaat van: DiNozzo link=msg=1315697 date=1419013410
Die illusie ben ik al een tijdje kwijt. Ook bij blauw worden de vouwen gewoon uit je broek gereden, rijden ze op maximaal door naar je bufferwagen (met blauw) om op het laatste moment uit te wijken of vol in de ABS te moeten. En ook ongevallen worden gewoon met 130+ gepasseerd terwijl jij niet zo ver van die streep staat te werken.

Wordt het dan niet eens tijd om voertuigen van Politie uit te voeren met standaard een dashcam en desnoods gelijk een radar ingebouwd? In Amerika rijdt volgens mij elk voertuig met dashcam en is ook te zien of ze lights en sirene voeren.
Dan kun je achteraf gaan schrijven op snelheid en andere overtredingen. Ik denk dat het dan gauw afgelopen is met die ongein.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #647 Gepost op: 21 december 2014, 14:40:51
Citaat van: DiNozzo link=msg=1315697 date=1419013410
Die illusie ben ik al een tijdje kwijt. Ook bij blauw worden de vouwen gewoon uit je broek gereden, rijden ze op maximaal door naar je bufferwagen (met blauw) om op het laatste moment uit te wijken of vol in de ABS te moeten. En ook ongevallen worden gewoon met 130+ gepasseerd terwijl jij niet zo ver van die streep staat te werken.

Ik heb dat eigenwijs wel eens gevraagd aan verschillende mensen tijdens een klus in den lande, het meest gehoorde excuses:
"Ze controleren toch niet want ze hebben het te druk met andere dingen op dat moment"
En dus mag jij weer aan je echtgenote vragen een paar nieuwe vouwen in je broek te strijken..  :-X
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Reactie #648 Gepost op: 21 december 2014, 20:27:35
p2kflex
08:44:12 21-12-14GROUP-1Prio 2 Opkomen kazerne, daar volgt nadere berichtgeving EGM110 SRL110 BGN110 CLG110 CAS110 DHD310 STZ110 KNRM7265
0200153BRW Noord-Holland Noord (Den Helder) (Dynamische afsluiting)
0200099BRW Veiligheidsregio Noord-Holland Noord (Monitorcode KNRM)
0200270KNRM Petten (Kusthulpverleningsvoertuig)
0202853Reddingsbrigade Callantsoog (Alarmploeg)
0202883Reddingsbrigade Callantsoog (Monitorcode)
0201357Reddingsbrigade Castricum (Alarmploeg)
0201358Reddingsbrigade Castricum (Lichtkrant)
0201457Reddingsbrigade Den Helder (Alarmploeg)
0201458Reddingsbrigade Den Helder (Monitorcode)
0201254Reddingsbrigade Egmond aan Zee (Alarmploeg)
0201255Reddingsbrigade Egmond aan Zee (Lichtkrant)
0201251Reddingsbrigade Schoorl (Alarmploeg)
0201252Reddingsbrigade Schoorl (Lichtkrant)
0202884Reddingsbrigade Zijpe (Monitorcode)
0201489BRW Noord-Holland Noord (Den Helder) (Lichtkrant Gemeente)
0202997BRW Veiligheidsregio Noord-Holland Noord (GMS Koppelcode)
0200098BRW Veiligheidsregio Noord-Holland Noord (Monitorcode Reddingsbrigade)
0202999BRW Veiligheidsregio Noord-Holland Noord (Monitorcode)
p2kflex
18:39:05 21-12-14GROUP-1Prio 2 Opkomen kazerne, door volgt nadere berichtgeving. KNRM7265 CAS110 SRL130 SRL110 KNRM7255
0200099BRW Veiligheidsregio Noord-Holland Noord (Monitorcode KNRM)
0200260KNRM Egmond aan Zee (Kusthulpverleningsvoertuig)
0200270KNRM Petten (Kusthulpverleningsvoertuig)
0201357Reddingsbrigade Castricum (Alarmploeg)
0201358Reddingsbrigade Castricum (Lichtkrant)
0201251Reddingsbrigade Schoorl (Alarmploeg)
0201252Reddingsbrigade Schoorl (Lichtkrant)
0202997BRW Veiligheidsregio Noord-Holland Noord (GMS Koppelcode)
0200098BRW Veiligheidsregio Noord-Holland Noord (Monitorcode Reddingsbrigade)
0202999BRW Veiligheidsregio Noord-Holland Noord (Monitorcode)


NHD Alkmaar ‏@NHDAlkmaar  8 minuten geleden
Preventief zoeken naar drugs langs de Noordzeekust: EGMOND AAN ZEE - Na de drugsvondst op het strand bij Egmon... http://bit.ly/13RFJTM
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #649 Gepost op: 22 december 2014, 11:55:19
Dronken man rijdt met golfkarretje midden op de weg

http://www.politie.nl/nieuws/2014/december/21/08-dronken-man-rijdt-met-golfkarretje-midden-op-de-weg.html
Laatste update: 21-12-2014 | 15:55 Woordvoering: Zeeland-West-Brabant - mediadesk West

Renesse - Afgelopen nacht is een 43-jarige man uit Renesse meegenomen naar het politiebureau voor een ademanalyse. Dit gebeurde nadat agenten hem in beschonken toestand in een golfkarretje midden op de weg (Hoogeboomlaan) zagen rijden.

Als de surveillanten de man omstreeks 02.45 uur in zijn golfkarretje waarnemen, geven zij hem een stopteken. Er volgt echter geen enkele reactie. Zelfs niet toen het blauwe zwaailicht even wordt aangezet. Als de agenten voor de man gaan rijden, zien zij dat de verdachte achter hen met een behoorlijk gangetje een vakantiepark oprijdt. Uiteindelijk wordt hij daar staandegehouden. De man wordt vervolgens meegenomen naar het bureau voor een ademanalyse. De score liegt er niet om. Met 880 ug/l zit hij bijna 3,9 maal boven de toegestane waarde.

Dagvaarding thuisgestuurd
De drinkebroer krijgt een dagvaarding thuisgestuurd. Bovendien krijgt hij een bekeuring voor het rijden met een golfkar op de openbare weg. Zijn rijbewijs mag hij behouden, omdat voor het rijden in een golfkarretje geen rijbewijs nodig is.

Overige overtreders
Diezelfde nacht zijn nog twee andere bestuurders meegenomen voor een ademanalyse. Een man wordt op de Hogeweg in Burgh-Haamstede betrapt op rijden onder invloed. Met een score van 660 ug/l zit hij bijna 3 maal boven de toegestane waarde. Zijn rijbewijs is ingevorderd en de man zal zich te zijner tijd voor de rechter moeten verantwoorden.
Op de Noorddijk in Bruinisse is het weer raak. Een bestuurder zit met bijna 1,8 maal (= 385 ug/l) teveel op achter het stuur. Voor deze overtreding krijgt hij een boete van 500 euro die hij onmiddellijk heeft voldaan.
Samen sterk in de hulpverlening!