Geplande en gewenste ontwikkelingen in optische signalering

Auteur Topic: Geplande en gewenste ontwikkelingen in optische signalering  (gelezen 70193 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #190 Gepost op: 13 januari 2015, 20:24:38
Sterker nog. Filmer geeft aan dat het bewerkt is  O0
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


xtream

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Reactie #191 Gepost op: 13 januari 2015, 21:07:36
http://www.youtube.com/watch?v=ct99O941X1E

het is wel een mooie combinatie op drukke wegen of kruis punten


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #192 Gepost op: 13 januari 2015, 23:18:34
Citaat van: xtream link=msg=1322598 date=1421179656
http://www.youtube.com/watch?v=ct99O941X1E

het is wel een mooie combinatie op drukke wegen of kruis punten
Die reactie zie je vaker, dat trillertje in de camera bij de luchthoorn, maar ik gebruik em echt zo min mogelijk, de normale sirene is hard zat, die luchthoorns zijn echt overdreven herrie binnen
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #193 Gepost op: 14 januari 2015, 00:08:17
Inderdaad. Van die luchthorens krijg je pijn in je oren als je langs de kant staat.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #194 Gepost op: 14 januari 2015, 13:46:37
Die electrische sirene is dezelfde als op de meeste politiemotoren. Kan niet op zo'n kolos.


Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #195 Gepost op: 14 januari 2015, 16:29:17
Wat mij vooral opvalt is dat grote voertuigen veel beter opvallen. Vorige week nog met Sprinter en Touran gereden met precies dezelfde sirene. Met de Sprinter ging ik zo door het verkeer. Met de Touran was het een ramp ;D
Hoe meer blauw hoe beter je opvalt. Knipperend groot licht maakt ook wel verschil merk ik. En led's in de spiegels. Zeker tussen de file's door is dat het eerste wat men ziet.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #196 Gepost op: 14 januari 2015, 19:08:37
Citaat van: Defender link=msg=1322974 date=1421249357
Hoe meer blauw hoe beter je opvalt. Knipperend groot licht maakt ook wel verschil merk ik.
Ik weet niet of meer blauw ook zorgt voor een hogere attentiewaarde. Vanmiddag kwam ik een politie Touran tegen met OGS. De zon scheen (toevallig) maar die scheen op de lichtbak van de Touran waardoor de blauwe leds niet te zien waren.
Ik kan mij niet voor de geest halen dat dit vroeger ook zou was met een draaiend spiegeltje en een lampje.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #197 Gepost op: 14 januari 2015, 20:21:47
Veel blauw maakt wel degelijk het verschil. Als je in een 2010 Transporter rijdt met enkele balk met hoeklampjes en dan in een LAPV Transporter dan merk je het verschil wel.

Ik vind ook dat men bij de komende aanbesteding wel iets verder mag kijken. Bv naar het Zweedse of Engelse voorbeeld.
De tijd is er naar. Autos worden steeds meer geisoleerd en het verkeer wordt alsmaar drukker.

Uitbreiden met intersection lights en dashlampen met rumbler heeft mijn voorkeur.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #198 Gepost op: 14 januari 2015, 22:33:59
Citaat van: Bert65 link=msg=1323037 date=1421258917
Ik kan mij niet voor de geest halen dat dit vroeger ook zou was met een draaiend spiegeltje en een lampje.

Draailampjes zijn niet alles maar ik heb wel het idee dat een ouderwetse strobe of draailamp beter opviel onder bepaalde weersomstandigheden, mede door het grotere oppervlak.

Laatst ook een ongeval tijdens de nacht beveiligd in de mist. Ik heb meerdere malen gedacht dat mijn pit-auto er aan ging zo laat werden we gezien. Dat terwijl ik de koplampen van die auto's al tijden zag. Valt dus kennelijk niet echt op in de mist.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #199 Gepost op: 15 januari 2015, 07:32:43
Dat laatste komt misschien door de nacht-dimstand... zo ja, misschien een goede zaak om die alsnog uit te kunnen schakelen?
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")