De dubbele functie's van TM/CS waren inderdaad ook aanwezig, 1 keer drukken voor links, 2 keer drukken voor rechts en 3 keer drukken voor de links en rechts samen.
Dat werkt ff prettiger als een knopje kort indrukken voor de grill-flitsers uitschakelen en lang indrukken voor knipperend groot licht.
Nou wat erg zeg, we moeten een knopje 2seconden indrukken om een optie te bedienen? Zijn we niet gewoon heel erg verwend? Jerommeke we kunnen dit knopje ook vervangen door nog meer elektronica die voor ons bepaald of het overdag of avond is en dus automatisch kiest of de koplampen mee gaan knipperen tijdens blauwblauw met herrie, dan boeven we niet zelf meer dat knopje in te drukken.... maar dan wordt de meer prijs per dakset nog meer dan die nu al is...............Ik kan dan nu al voorspellen wat de reacties hier zijn.
Trouwens jou baas vond de toepassing van deze "extra" elektronica niet nodig, die heeft geacht dat in de hectiek van prio1 meldingen jullie nog het gezonde verstand kunnen opbrengen om dit knopje helemaal zelf te kunnen bedienen en vond de meerprijs van deze elektronica om dit uit handen te nemen niet nodig.
Zo'n beetje ieder onopvallend dienstvoertuig wordt toch uitgerust met een losse magneetlamp? Dat dit dan kennelijk niet de doelgroep is van HONAC () klopt volgens mij niet, aangezien zij ook diverse onopvallende voertuigen voor allerhande diensten inbouwen.
Je snapt heel goed wat ik bedoel toch? Jij had het over een magneetlamp die niet via de ECU werkt (dus niet bedienbaar via de bedienkast en niet aangesloten op het blackbox can systeem) daarvan heb ik inderdaad gezegd dat deze niet tot de doelgroep behoord omdat je simpelweg geen (grote) overheidsdienst bent WANT deze hebben namelijk allemaal de eis bij Honac neergelegd dat o.a. blauwblauw registreerbaar moet zijn en dus moet het werken via de ECU.
Ik heb alleen maar een logische verklaring geven waarom die lamp (en heel veel andere producten) via Honac dus duurder zijn; deze moeten allemaal aangepast worden omdat de klant speciale eisen heeft gesteld o.a. hoe ze het werkend en registreerbaar wil hebben. Honac heeft hierin moeten investeren en dit moet simpelweg weer terug verdient worden.
Ondertussen rijden we wel met de slimste en modernste daksets te wereld en kunnen we hier alleen maar zeuren waarom Honac zo duur is en vraagt men zich niet af hoe dit komt, en als men dit al doet is de redenatie standaard dat de Politie wel zaken met Honac MOET doen i.v.m. de huidige aanbesteding en dat ze daarom de prijs extra duur maken. Ik ga niet eens op deze speculaties in, feitelijk is het zo dat ook voor de LAPV Honac de grootste politie opbouwer was (en is) en niemand verplicht was om bij Honac zaken te doen, ook nu doen nog verschillende overheidsdiensten de opbouw via Honac terwijl ze contractueel dit niet verplicht zijn en er genoeg alternatieven opbouwers zijn.
Ook geven we in diverse topics op dit forum Honac nog al eens, door sommige standaard, de schuld aan het gebrek van te weinig blauw in de daksets... terwijl zij alleen maar opbouwen zoals de klant dit wilt. Ik heb al eerder gezegd de klant zijn in dit geval niet de dienders achter het stuur maar de heren in pak op het bureau of ergens ver weg in Den-Haag die dit voor jullie hebben bepaald. Er zijn genoeg voorbeelden te zien van de huidige Freedoms met extra blauw erin toegepast bij andere klanten van Honac. Alles is dus mogelijk en aan Honac zal het echt niet liggen, dat de huidige freedom's erg karig zijn in het blauw zien zij zelf ook echt wel en bouwen met alle plezier een volle freedom op hoor.