slangenwagens

Auteur Topic: slangenwagens  (gelezen 4348 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 12 juni 2005, 15:08:17
of die helemaal weg gaat weet ik ook niet. maar weet wel dat de regionale tankautospuit 545 nu in Dinxperlo staat ter vervangen van een defecte wagen.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief

scoutcow

• Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
    • Rhovanion
Reactie #21 Gepost op: 12 juni 2005, 15:37:34
Hier de slangenwagen uit putten.

[verwijderd door de admin]

Robinh

• Senior gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 12 juni 2005, 17:43:15
slangenwagen brandweer Hengelo (O)

OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #23 Gepost op: 12 juni 2005, 18:33:57
wijhebben hier niet echt een aparte slangenwagen volgens mij, de haakarm kan slangen mee nemen en de pm ook
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Nick

• Gast
Reactie #24 Gepost op: 13 juni 2005, 10:52:01
Hier 2 foto's van de 44780 de Milieu / Slangenwagen met groot vermogen (Godiva) pomp van Culemborg

Crashtender

• Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 13 juni 2005, 20:13:30
Okee  dan moet er toch is een keer ontwikkelingshulp vanuit het midden en westen die kant op komen !  ;D ;D ;D

Ontwikkelingshulp...........welke regio heeft in de jaren 90 geholpen om het Westland droog te houden??? Juist die dompelpompen kwamen o.a. uit de Achterhoek ;D ;D ;D
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.

Crashtender

• Senior gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 13 juni 2005, 20:19:03
Tegenwoordig heb je toch WTS dat is een HA met een dompelpomp en slang erop, dat is toch vele malen sneller en de wateropbrengst is toch vele maken hoger?

De opbrangst van een dompelpomp is groter, dat klopt. De inzetsnelheid van een slangenwagen en MSA is toch aanmerkelijk hoger dan een dompelpomp. Zeker voor je eerste inzet.

Bovendien heeft de Achterhoek veel buitengebied met boerderijen en schuren. Open water vind je hier niet zo heel erg veel. Geboorde putten vind je hier des te meer.

Overigens bestaan de slangenwagens hier al langer dan de dompelpompen beschikbaar zijn. Hierbij geldt dan toch de uidrukking "never change a winning team"
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.