Zo, weer in het land der levenden en even een stukje meer info van de route Cobra (en nu niet rechtstreeks uit de kroeg
)
We stonden als eerste voertuig bij het AZ (zoals elk jaar) maar al snel kwam het eerste voertuig aan rijden van de politie, ook deze diender had geen trek te laat te komen en was net als wij al ruim een uur van te voren aanwezig. Daarna druppelen de andere voertuigen ook gestaag binnen op de parkeerplaatsen van AZ.
Al snel zijn ook de eerste gasten aanwezig en zit de stemming er ook vlot goed in. Waar we bij de editie 2013 leeg wegreden naar Beverwijk zitten we nu werkelijk stamp vol (totaal 11 personen in de KLF) Bij de briefing is er dit jaar voor ons een nieuwtje, omdat wij ook de beschikking hebben over werkende OGS krijgen we voor het eerst een C2000 porto in het voertuig. Aangezien ik totaal geen kaas gegeten heb van dit ding wordt de porto al snel overgedragen aan zoon lief die er gelukkig enige ervaring mee heeft vanuit de JBRW en naast blije gasten beschik ik nu ook over een bijrijder die zo trots is als een aap met 7 l*llen omdat hij de porto bij zich mag houden.
Een half uur te laat is ook eindelijk de touringcar aanwezig (deze stond zover we begrepen hebben bij het MCA ipv. AZ) en als de ouders in de touringcar zitten vertrekken we rap met slechts 4 motorrijders richting Artis.
In de KLF is het dan inmiddels een uitgelaten rommel, gasten begeleiding en zoonlief tetteren boven de twee toon (die bij Uitgeest de geest geeft) uit en de stemming zit er dus heerlijk in.
Op de Coentunnelweg staat helaas een file maar de heren motorrijders hebben in vlot tempo de twee rijstroken richting Coentunnel leeg gewieberd richting vluchtstrook en we rijden dus gewoon met gepaste snelheid de hele rits hinderend blik voorbij (netjes geregeld mannen en goed begrepen van de andere weggebruikers) Daarna nog ff dwars door Amsterdam richting Artis, voor mij de derde keer en weer een nieuwe route door Amsterdam, zo blijft het ook leuk en zie je nog eens wat want normaliter kom ik niet met de auto in Amsterdam.
In en rond Artis verschillende bekenden gesproken en gezien nog even een blik op de twee toon geworpen want stuk is toch wel jammer en de storing blijkt eenvoudig, even de slangen weer op de compressor schuiven en opnieuw vastzetten en we kunnen weer tetteren (stiekum bij Artis getest
)Terug naar Alkmaar hebben een aantal gasten ander vervoer gevonden, zo zie je ook andere voertuigen van binnen natuurlijk
, en hebben we totaal slechts 4 mensen in de KLF. Op de terug weg onze gast nog even voorzien van een traumabeertje (of moet ik zeggen een graffiti beer) en dat was nog een welkome aanvulling op de toch al enorme verwennerij, als je een kind zo'n beertje in zijn handen ziet nemen, uitpakken en tegen zich aandrukken dan krijg je toch wel een vertekend beeld van het verkeer, het lijkt dan even wat waterig. Bij retour Alkmaar vliegt het jochie uit de KLF richting vaders, die nog in de politiebus zit, om trots de laatste aanwinst te laten zien. Na wat handen schudden van kinderen, ouders en andere vrijwilligers is het tijd om richting Enkhuizen te vertrekken, daar wacht ons nog een "afzakkertje" bij een lokale kroegbaas, die zelf met zijn stiefdochter eens een KBF gast is geweest, als waardering voor de inzet vanuit een geheel andere optiek maar daarom niet minder gewaardeerd en het is dan ook half vier voor we ons bedje opzoeken.
Na wakker te zijn gemaakt door de wekker (moesten vandaag ook nog naar de oudijzerboer) het HV forum opgezocht om de eerste filmpjes te bekijken en na te genieten, en dat lukt hier meer dan dubbel op want een van de KBF gasten van de route Zeester is inmiddels binnen komen lopen en droog houden is er nu ff niet bij.
KBF heeft eigenlijk 3 grote nadelen:
- verslavend
- je moet weer 365 nachtjes slapen voor de volgende keer (dus afkicken)
- bij de napret krijg je vaak natte ogen.
Hoe dan ook wij hebben weer enorm genoten, net als vele anderen en kijken terug op een geweldig evenement en uiteraard ook vol verwachting vooruit naar editie 16.
KBF, vrijwilligers maar boven al de gasten bedankt dat we dit weer mochten meemaken !!
Wout, voor deze keer de KLF Glimmenstein markt, want glimmen deden ze in de bus !!
P.S. zoals gezegd zit een van de gastjes inmiddels bij ons in huis, met zoon lief op een andere laptop de filmpjes te bekijken, of ik even neer wil tikken dat hij geweldig genoten heeft van het KBF en iedereen wil bedanken voor de mooie avond in Artis en met de rondvaartboot. Bij deze dus ook namens Yoran, IEDEREEN BEDANKT !!!!!