Nieuwe (bedachte) striping op (nieuwe) politievoertuigen

Auteur Topic: Nieuwe (bedachte) striping op (nieuwe) politievoertuigen  (gelezen 208445 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RS6

• HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #180 Gepost op: 17 december 2014, 11:53:53
Citaat van: Peter71 link=msg=1314741 date=1418745912
Wat is er mis met de huidige stripping. ::)

Ik spreek dan even over de blauwe tak.

- Nu we een nieuwe uniform hebben past het uiterlijk van de opvallende voertuigen daar niet bij.

Maar nog belangrijker.

- De huidige striping is niet meer van deze tijd. (reflectie en hoeveelheid)
- Alleen de nieuwe contour markering valt goed op.
- Omdat er minimale signalering aanwezig is lijkt mij veel en opvallende striping wenselijk.
   Maar ik zie liever een combi van meer signalering en opvallende striping.
   (BV. Zoals in de UK, DK, Zweden enz.)

André Welten

• Senior gebruiker
Reactie #181 Gepost op: 17 december 2014, 12:04:59
@RS6: volledig mee eens! O0

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #182 Gepost op: 17 december 2014, 12:11:59
Citaat van: RS6 link=msg=1314998 date=1418813633

- Nu we een nieuwe uniform hebben past het uiterlijk van de opvallende voertuigen daar niet bij.

Maar nog belangrijker.

- Omdat er minimale signalering aanwezig is lijkt mij veel en opvallende striping wenselijk.
Wat je bedoeld is de Battenburg striping; http://en.wikipedia.org/wiki/Battenburg_markings

Er is al jaren sprake van om dat ook in NL in te voeren.

Bernt

• Senior gebruiker
Reactie #183 Gepost op: 17 december 2014, 12:14:29
Citaat van: NikonDirk link=msg=1315008 date=1418814719
Wat je bedoeld is de Battenburg striping; http://en.wikipedia.org/wiki/Battenburg_markings

Er is al jaren sprake van om dat ook in NL in te voeren.
Klopt, als iemand het van de Europese Unie het vandaag zegt tegen Nederland, zit het morgen er al op.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #184 Gepost op: 17 december 2014, 14:56:14
Dat spul op facetube is gruwelijk lelijk, onpraktisch en slecht zichtbaar.
Ik vind de ontwerpen die hier van het hvf komen veel mooier. Ik doel op die blauwe T5.5, die V70 en Touran met gele bumper. Veel collegas op de wijk laten zien en vinden het ook beter passen bij het nieuwe pakkie.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #185 Gepost op: 17 december 2014, 20:19:29

Maar nog belangrijker.

De brandweer loopt al jaren rond in afwijkende kleur bluspakken en uniformen, en we hebben nog nooit lopen verkondigen dat onze bluspakken en uniformen niet bij het uiterlijk van de voertuigen passen. En de afwijkende kleur van bv bluskleding wordt alleen maar erger met die mooie gele bluspakken van tegenwoordig. Daarnaast was er iets met eenheid in hulpverleningsvoertuigen en dezelfde BZK-stripping, van ambulance, politie en brandweer, moet dat in ene maar overboord worden gegooid, omdat ze bij de politie nieuwe uniformen hebben?
En dan mag de stripping nu in ene niet meer van deze tijd zijn, dat geld dan niet alleen voor de politie. Dat gaat dan net zo gelden voor brandweer en de ambulancediensten. ::)

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #186 Gepost op: 17 december 2014, 21:08:09
Citaat van: Peter71 link=msg=1315158 date=1418843969
En dan mag de stripping nu in ene niet meer van deze tijd zijn, dat geld dan niet alleen voor de politie. Dat gaat dan net zo gelden voor brandweer en de ambulancediensten. ::)
Houden we jullie tegen om het eea te veranderen dan?
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #187 Gepost op: 18 december 2014, 02:44:09

Als dat echt een punt is. Bestel op internet een Volkswagenlogo en plak die over je politielogo op je schouder heen. Probleem opgelost.   ;D
Maar is dit echt ooit een probleem geweest? Wat zijn de grootst mogelijke gevolgen die je tegenkomt wanneer je uniform niet bij je voertuig past?

Waarom moet je de hele striping veranderen voor wat reflectie. Zorg gewoon dat de delen die niet of slecht reflecteren een beter laagje krijgen zodat het allemaal wel goed zichtbaar is.

Ik vraag me overigens ten zeerste af of een andere striping echt iets positiefs bijdraagt. Buiten de periode dat burgers weer moeten wennen aan de veranderingen denk ik dat je alle aanrijdingen en bijna ongevallen met politievoertuigen beter op zwaailichten en sirene af kunt schuiven dan op striping.
Geloof me, als die vrachtwagenchauffeur jullie blauwe lampen op het dak niet opmerkt dan ziet hij die battenburgstriping ook niet.

Zoals je het verhaal nu brengt wil je de zeer slechte signalering compenseren door wat extra reflecterende plakplaatjes op een touran.  :)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

CPrime

• Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
Reactie #188 Gepost op: 18 december 2014, 12:43:36
Citaat van: Peter71 link=msg=1315158 date=1418843969
De brandweer loopt al jaren rond in afwijkende kleur bluspakken en uniformen, en we hebben nog nooit lopen verkondigen dat onze bluspakken en uniformen niet bij het uiterlijk van de voertuigen passen. En de afwijkende kleur van bv bluskleding wordt alleen maar erger met die mooie gele bluspakken van tegenwoordig. Daarnaast was er iets met eenheid in hulpverleningsvoertuigen en dezelfde BZK-stripping, van ambulance, politie en brandweer, moet dat in ene maar overboord worden gegooid, omdat ze bij de politie nieuwe uniformen hebben?

Bij de politie wordt als bij geen ander gehamerd op uniformiteit en herkenbaarheid. Dat is ook niet zo gek, dat is namelijke de primaire functie van het uniform van de politie (Dat van het brandweerpak is primair bescherming bieden).  Dan lijkt mij het gelijktrekken van de kleurstelling van de striping met het nieuwe uniform niet meer dan logisch. Daar hoef je BZK-striping niet voor op te doeken maar alleen kleuren voor aan te passen.
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &

StevenQ

• Senior gebruiker
Reactie #189 Gepost op: 18 december 2014, 13:22:23
Het oude uniform was toch ook niet wit met r/w/b strepen?

met andere woorden: het uniform en het voertuig zijn toch nooit dezelfde kleur geweest?