Nieuwe (bedachte) striping op (nieuwe) politievoertuigen

Auteur Topic: Nieuwe (bedachte) striping op (nieuwe) politievoertuigen  (gelezen 209817 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #210 Gepost op: 19 januari 2015, 21:48:33
Veel te duur. Gaat men niet doen.

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #211 Gepost op: 9 februari 2015, 18:59:55
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1277031 date=1402845403
Transporter:

Ik heb het donkerblauw iets blauwer gelaten en nog een extra streep aan de striping toegevoegd. Naar mijn mening moeten de bumpers ook in het fluogeel om genoeg zichtbaarheid te garanderen.

Ik bedacht nog iets - zou het een optie zijn het dak wit te maken? (Bekend van o.a. Carabinieri).

In EM4 gemaakt door een forumlid daar (Tazbrw):

(Foto geplaatst met toestemming van Tazbrw)
Om eerlijk te zijn, ik vind het best mooi uitzien. Zou alleen de tekst POLITIE op de zijkant/voorkant wit of ook geel maken. Verder, ik zeg invoeren die hap!

Linkje naar het topic waar de foto staat: http://emergency4.nl/topic/9090-iets-anders-voor-een-showroom/page-2
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

FlyingDutchman

• HV-geďnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
Reactie #212 Gepost op: 9 februari 2015, 20:06:24
Leuk om te zien :). Ook leuk om het effect eens in gesimuleerd verkeer te zien. Daarbij valt mij op dat de wagen toch erg donker overkomt, wat de zichtbaarheid van opzij niet ten goede komt. Van voor of achter kan je vrij veel met gele bumpers compenseren. Voor de zijkanten gaat dat niet zonder verregaande veranderingen aan het basisschema...
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")

Grumpy91

• Senior gebruiker
Reactie #213 Gepost op: 9 februari 2015, 21:02:01
En onder een gele baan trekken zegmaar? Kleur van de bumper als het ware doortrekken over de zijkant?
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

FlyingDutchman

• Senior gebruiker
Reactie #214 Gepost op: 9 februari 2015, 21:40:59
Kan eventueel links wel, maar rechts wordt dit rommelig ivm de gele strepen onderaan...

Grumpy91

• Senior gebruiker
Reactie #215 Gepost op: 9 februari 2015, 23:34:31
Of dan aan beide kanten de blauwe strepen onder en gele boven. Dan zou het wel kunnen en ziet het niet rommelig uit.

FlyingDutchman

• Senior gebruiker
Reactie #216 Gepost op: 10 februari 2015, 07:09:22
Hmmm... dat gaat tegen één van de grondprincipes van de BZK striping in, namelijk van de antisymmetrie links/rechts. Past dan ook niet meer met voor en achter... Wat wel zou helpen is de blauwe striping veel lichter maken maar dan heb je een conflict met Havenbedrijf Rotterdam én past het niet meer zo goed met het uniform.

André Welten

• Senior gebruiker
Reactie #217 Gepost op: 10 februari 2015, 10:52:14
Wat zou je dan het beste kunnen kiezen voor callsigns (roepnrs) op het dak? Wit of ook geel? En dan net zoals een aantal bij RR vlak voor de lichtbalk?

Lt. Col. Me

• Senior gebruiker
  • Nederland moet door!
Reactie #218 Gepost op: 10 februari 2015, 11:32:19
Of je trekt de gele strepen over de hele lengte van het voertuig door. Wel in conflict met de fend-off positie, maar gegarandeerd zichtbaar op een zwarte bus is het wel.

"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill

DMC

• HV Geďnteresseerd
  • Forum gebruiker
Reactie #219 Gepost op: 10 februari 2015, 12:15:06
Maar volgens de ideeen was het voertuig toch navy-blauw met lichter blauwe en gele strepen en niet zwart? :-X
ik denk dat dat veel beter zichtbaar wordt en vergelijkbaar is met buitenlandse handhavingsdiensten, (gendarmerie en mossos d'esquadra)

Opmerking verwijderd
Mvg, DMC