@DMC (welkom!) Tja, "zéér donkerblauw" (zoals bij het uniform) is de term die gebruikt werd om de basiskleur van het donkere ontwerp te omschrijven, en niet zwart, inderdaad. In de E4-shot kan ik het niet goed zien maar ik denk dat het daar ook net geen zwart is. Het verschil met zwart is nauwelijks te zien, en het resultaat komt op mij zeer donker over. De blauwe strepen van de striping zouden overeenkomen met de huidige en iets lichter moeten uitvallen dan de basiskleur, maar ook dat maakt het algehele plaatje niet noemenswaard lichter of opvallender vanaf de zijkant.
@ Lt. Col. Me: dat is ook een oplossing, alleen moeten we de teksten nog op een goede manier kwijt. Mij is overigens niet helemaal duidelijk inhoeverre de optie "BZK naar achteren doortrekken" van negatieve invloed zou zijn op het fendoff-gebeuren - m.i. integendeel (meer oppervlak striping zichtbaar, dus veiliger? NB de richting van de striping op de foto is tegengesteld aan BZK maar als de huidige "korte BZK" geaccepteerd wordt lijkt mij het doortrekken ervan naar achteren niet nadelig - tenzij de huidige BZK-richting i.c.m. het doortrekken naar achteren verwarring schept omtrent de zijde waar je langs het obstakel dient te rijden (analoog verkeersbakens) - maar de achterzijde van de wagen en de striping daarop zou dan nog de bedoeling duidelijk moeten maken).
@ André Welten: als we het dak donker houden zijn zowel wit als geel een optie voor de roepnummers/wagenparknummers, maar ik ben er nog niet uit of we de daken niet zelf eventueel wit of geel moeten maken (waardoor de nummers weer donker kunnen zijn).