Politie surveilleert met groen zwaailicht

Auteur Topic: Politie surveilleert met groen zwaailicht  (gelezen 60786 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

YvanLeeuwen

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #120 Gepost op: 8 januari 2016, 17:28:38
Al vind ik echt dat het niet verblind, ook nooit een reactie op gekregen vd burgers, het is natuurlijk super om het te finetunen.
Desnoods veranderen we de kleur, het knipperen en de intensiteit. Ik ben overtuigd van de opvallende surveillance en zie het voordeel van groen.
Voordat zoiets meegenomen wordt in een nieuwe aanbesteding of aanpassing moet het eerst landelijk beleid worden. Het staat op de agenda
vd korpsleiding alleen is hun agenda nogal lang..


Citaat van: cavia link=msg=1398100 date=1452203314
Ik ben een van de mee lezende lichtbalk techneuten ;)
Het is een kleine aanpassing in de software. Bij de nieuwe reeks voor een nieuwe aanbesteding zou je dit er zo in kunnen zetten.


YvanLeeuwen

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #121 Gepost op: 8 januari 2016, 17:31:38
Het verplaatsen wordt vaker genoemd en dit is gewoon lastig te zeggen. Je weet wel dat het waarschijnlijk niet direct gebeurd in het gebied waar jij net aanwezig was.
Ja uiteraard pak je lopend of fietsend sneller een boef alleen dat is niet de realiteit. In een nachtdienst met 1 noodhulpbus in een gebied rij je vooral rond.
Een bijv inbrakenprobleem los je niet alleen met groen licht op maar vooral met een integrale aanpak van preventie, acties en opsporing. Het is maar een onderdeel..


Citaat van: Grumpy91 link=msg=1398242 date=1452254368
Door met groen licht te surveilleren verplaats je je probleem toch alleen maar? Want in de wijken waar men met groen rijdt zullen de inbrekers minder inbreken maar dan gaan ze opzoek na een andere wijk. Zonder groen licht aan en ook lopend/fietsend te surveilleren heb je toch gewoon een grotere pakkans? En verplaats je je probleem niet.


YvanLeeuwen

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #122 Gepost op: 8 januari 2016, 17:34:36
Ja snap je helemaal!

Het is ook belangrijk om er goed aandacht aan te geven en het doel kenbaar te maken. De meningen verschillen over de felheid
maar ik heb op straat nog nooit iemand gehoord die het te fel vond. Het knipperen zou er van mij zo vanaf mogen, prima als het constant brandt.

Wij hebben juist geen enkel voertuig in Rotterdam wat het niet heeft, rijden alleen maar Tourans en Transporters.


Citaat van: Meneer link=msg=1398243 date=1452254581
Los van het feit of het wel of niet nuttig is (ik kan me wel iets bij de voordelen indenken), vind ik het een zeer verwarrende uitstraling geven.
Het licht is veel te fel en knippert ook nog eens. Ik begrijp wel dat dit gekozen is omdat deze mogelijkheid al aanwezig is, maar zelfs ik vind deze video zeer verwarrend.

Overigens zijn bij ons alleen de Tourans voorzien van groen licht. Dat zijn 2 van de 10 voertuigen.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #123 Gepost op: 8 januari 2016, 18:00:30
Citaat van: YvanLeeuwen link=msg=1398324 date=1452270698
Het verplaatsen wordt vaker genoemd en dit is gewoon lastig te zeggen. Je weet wel dat het waarschijnlijk niet direct gebeurd in het gebied waar jij net aanwezig was.
Ja uiteraard pak je lopend of fietsend sneller een boef alleen dat is niet de realiteit. In een nachtdienst met 1 noodhulpbus in een gebied rij je vooral rond.
Een bijv inbrakenprobleem los je niet alleen met groen licht op maar vooral met een integrale aanpak van preventie, acties en opsporing. Het is maar een onderdeel..

Tuurlijk zoeken zij niet de wijk erlangs op, of de wijk die allemaal nieuwbouw (en/of die beter beveiligde) huizen hebben. En je kan niet 1 op 1 zeggen nee van als ik hier rondrij (met of zonder groen licht) dan zijn ze daar of daar. En zeker niet altijd is het mogelijk om te lopen/fietsen, al is dit wel het beste om actiever inbrekers te pakken.


Voor mij hoeft de agent niet zichtbaar door mijn wijk te rijden. De enigste politiewagens die bij mij in de wijk komen zijn van diegene die dan een piketdienst heeft, en deze zijn niet eens altijd opvallend....
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


aZuL2001

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
  • Doet iets met VKR, VCA en BRL
Reactie #124 Gepost op: 8 januari 2016, 23:42:43
Citaat van: YvanLeeuwen link=msg=1398229 date=1452250769
Beste forummers,

Ik wil nog graag het eea uitleggen en toelichten over het idee/project van de surveillance met het groene licht.
<knip>

Dank voor het oppakken van de handschoen en de info ;)
Zal het komende dagen nog eens rustig nalezen.
Stephan  /|\  <A>bort, <R>etry, <Q>uake?


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #125 Gepost op: 9 januari 2016, 00:30:17
Citaat van: YvanLeeuwen link=msg=1398322 date=1452270518
Al vind ik echt dat het niet verblind, ook nooit een reactie op gekregen vd burgers, het is natuurlijk super om het te finetunen.
Desnoods veranderen we de kleur, het knipperen en de intensiteit. Ik ben overtuigd van de opvallende surveillance en zie het voordeel van groen.
Voordat zoiets meegenomen wordt in een nieuwe aanbesteding of aanpassing moet het eerst landelijk beleid worden. Het staat op de agenda
vd korpsleiding alleen is hun agenda nogal lang..
Als de kleur, intensiteit en flitsfrequentie aanpassen kom je op steayburn blauw uit;)
Rood is eerder al geopperd om niet te doen. Wit niet handig. Amber valt niet op met de straatverlichting. Groen is er nu dus dan blijft er nog paars en roze over :) past goed bij de nieuwe groene auto's :)

Maar alle gekheid op een stokje. Mocht je ooit hulp nodig hebben met een proefversie ofzo roep je maar. Voor een nieuwe aanbesteding is steadyburn blauw makkelijk in te voeren. Dat zou mijn voorkeur hebben.

Bedankt voor je reacties op iedereen trouwens. Zijn er maar weinig als ze eens 'aangevallen' worden die zo reageren O0


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #126 Gepost op: 9 januari 2016, 00:34:12
Wat een andere optie is (5min werk) is een filtertje over het groen te plaatsen.

Dan is het nog steeds fel genoeg voor de originele toepassing en mogelijk geschikter voor het doel. Flitsen valt mogelijk ook nog wel uit te zetten. Maar dat is beleidsstukje. Filtertje ervoor zetten is gedaan, daardoor betere verspreiding van de lichtbundel en minder prikkelend voor de oogjes O0


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #127 Gepost op: 10 januari 2016, 15:57:16
Over het steady burn branden van de ldds.
Het Amsterdamse GvB gebruikt het ook al jaren in hun amber Freedoms...
Wettelijke Basis.... nee. Opvallend... Ja. Verblindend..... nee
Misschien kan een van de Amsterdamse lezers eens een foto of filmpje maken.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #128 Gepost op: 10 januari 2016, 16:02:51
Citaat van: Jerommeke link=msg=1398787 date=1452437836
Over het steady burn branden van de ldds.
Het Amsterdamse GvB gebruikt het ook al jaren in hun amber Freedoms...
Wettelijke Basis.... nee. Opvallend... Ja. Verblindend..... nee
Misschien kan een van de Amsterdamse lezers eens een foto of filmpje maken.

Gezien. Valt inderdaad zeer goed op. Het licht valt echt niet weg door oranje straatverlichting.


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #129 Gepost op: 10 januari 2016, 16:06:23
Citaat van: YvanLeeuwen link=msg=1398229 date=1452250769
Nog even een paar gegeven argumenten die hier zijn gegeven.  

-Het mag niet. : Het mag wel, we hebben hiervoor ontheffing art 147 WvW.  

Kan je dit eens beargumenteren?