Politie surveilleert met groen zwaailicht

Auteur Topic: Politie surveilleert met groen zwaailicht  (gelezen 60755 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

Burgerpoliticus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 107
Reactie #210 Gepost op: 26 februari 2016, 16:41:01
Citaat
Dus volgens jou baseren burgers het gevoel of ze zich veilig voelen of niet alleen op misdaadcijfers? Want dat is natuurlijk onzin.

Nou ja, allereerst op hun eigen waarneming (cijfers zijn, als het goed is, een afgeleide daarvan). In een dorp waar al 10 jaar niet is ingebroken hoef je niet met groene lampen te rijden. In een dorp waar elke week wordt ingebroken zou dat inderdaad kunnen helpen, maar ik vraag me dan nog immer af: hoelang helpt dat en gaan inbrekers niet een dorpje verder? Maw.: verdringing, waterbed, noem maar op. Ik zou in dat laatste dorp toch liever investeren in opsporing en indebakzetting, en dat kan beter met onopvallende aanwezigheid, schat ik in.

Citaat
Eerder stomverbaasd en gefrustreerd.
Bedankt voor je zorgen, maar ik denk eerder dat jij degene bent die een aantal cursussen kan gebruiken.
In het begin hoopte ik nog dat je gered kon worden, maar na de dingen die je hier nu weer zegt heb ik nog weinig hoop. Ik ga  ook verder niet meer op je reageren op je posts, is zonde van m'n tijd en moeite.

Jouw keuze, maar wat mij betreft overbodig. Maak je niet druk. ;)

Citaat
Nog even wat Tweets, kleine selectie:
https://twitter.com/PolitieEemnes/status/702960607415410688
https://twitter.com/Pol_GroenLicht/status/702814524580237312
https://twitter.com/Pol_GroenLicht/status/702563682375618562
https://twitter.com/POL_JDubbeldam/status/701502714237292548
https://twitter.com/politiezeistwst/status/701117668515041280
https://twitter.com/M_den_Daas/status/695675447141646336
https://twitter.com/PolGouda/status/693547223167156224

Dank, aan je inzet wordt geen seconde getwijfeld. Tuurlijk staat iedereen de eerste dag op straat te klappen, prima ook! Ik probeer lange termijn te denken.

Citaat
Waar we het al meermaals over gehad hebben, je vangt de boeven met opsporen, op de voetjes of de fiets de wijk in. Maar er rijden altijd OPVALLENDE noodhulpauto's en die kan je extra zichtbaar maken in gebieden waar het nodig is.

Daar noem je iets belangrijks: in mijn dorp is er meestal maar een auto op de weg voor een zeer groot gebied. Ik kan me voorstellen dat je in een flinke stad een groen auto laat rijden en daarnaast (zelfs in de buurt) een onopvallende. Dát zou een opsporingstechniek naar mijn hart zijn, een soort 'uitlokking': wie rent/rijdt er weg bij het zien van groene lichten.

Maar wat te doen in kleine dorpen? Mag ik aannemen dat je daar tegen het gebruik ervan bent? Gewoon omdat je er maar een auto op de weg voor een zeer groot gebied hebt, en het tactisch niet handig is om de locatie van die éne auto ook nog prijs te geven?

Citaat
En kijk eens naar 't buitenland, alle landen rond de Middellandse Zee en in Frankrijk rijden ze met opvallende lichten.

Klopt, zelf vaak waargenomen, zowel knipperend als permanent. Zelfs op de snelweg, wat iig. daar erg verwarrend is en weinig toevoegt.


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Reactie #211 Gepost op: 26 februari 2016, 16:46:50
Citaat van: Burgerpoliticus link=msg=1409109 date=1456500128
Zolang de standaard strafeis voor autokraak van het OM 3 weken taakstraf is

3 weken taakstraf bestaat niet.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #212 Gepost op: 26 februari 2016, 16:49:13
Citaat van: Burgerpoliticus link=msg=1409118 date=1456501261
Nou ja, allereerst op hun eigen waarneming (cijfers zijn, als het goed is, een afgeleide daarvan). In een dorp waar al 10 jaar niet is ingebroken hoef je niet met groene lampen te rijden. In een dorp waar elke week wordt ingebroken zou dat inderdaad kunnen helpen, maar ik vraag me dan nog immer af: hoelang helpt dat en gaan inbrekers niet een dorpje verder? Maw.: verdringing, waterbed, noem maar op. Ik zou in dat laatste dorp toch liever investeren in opsporing en indebakzetting, en dat kan beter met onopvallende aanwezigheid, schat ik in.

Jouw keuze, maar wat mij betreft overbodig. Maak je niet druk. ;)

Dank, aan je inzet wordt geen seconde getwijfeld. Tuurlijk staat iedereen de eerste dag op straat te klappen, prima ook! Ik probeer lange termijn te denken.

Daar noem je iets belangrijks: in mijn dorp is er meestal maar een auto op de weg voor een zeer groot gebied. Ik kan me voorstellen dat je in een flinke stad een groen auto laat rijden en daarnaast (zelfs in de buurt) een onopvallende. Dát zou een opsporingstechniek naar mijn hart zijn, een soort 'uitlokking': wie rent/rijdt er weg bij het zien van groene lichten.

Maar wat te doen in kleine dorpen? Mag ik aannemen dat je daar tegen het gebruik ervan bent? Gewoon omdat je er maar een auto op de weg voor een zeer groot gebied hebt, en het tactisch niet handig is om de locatie van die éne auto ook nog prijs te geven?

Klopt, zelf vaak waargenomen, zowel knipperend als permanent. Zelfs op de snelweg, wat iig. daar erg verwarrend is en weinig toevoegt.
Sorry man, maar je leeft echt los van de realiteit. Kan het echt niet anders noemen. Ik hoop dat je voldoende informatie heb vergaard. Je aannames kloppen voor geen kanten en je denkwijze staat echt totaal los van de realiteit.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #213 Gepost op: 26 februari 2016, 16:59:17
Citaat van: kaasje link=msg=1409120 date=1456501753
Sorry man, maar je leeft echt los van de realiteit. Kan het echt niet anders noemen.
::)


Burgerpoliticus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 107
Reactie #214 Gepost op: 26 februari 2016, 17:10:42
Citaat
3 weken taakstraf bestaat niet.

Zag het net nog staan: http://wetten.overheid.nl/BWBR0036299/2015-03-01
Reken dat maar eens terug naar werkweken. En dat terwijl het maximum 4 jaar is. Ik denk dat deze discrepatie belangrijker is dat welke groene lamp dan ook. Daar eens een nieuw onderwerp over aanmaken?

Heb zo een etentje, zal het thema groen eens opwerpen. Kijken wat mijn vrienden ervan zeggen.
Citaat
Sorry man, maar je leeft echt los van de realiteit. Kan het echt niet anders noemen. Ik hoop dat je voldoende informatie heb vergaard. Je aannames kloppen voor geen kanten en je denkwijze staat echt totaal los van de realiteit.

Toe maar... ik heb hier binnenkort live contact over, misschien dat ik dan terugkeer naar de realiteit... ;)

Dank aan allen die er serieus op in zijn gegaan!


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Reactie #215 Gepost op: 26 februari 2016, 17:25:46
Citaat van: Burgerpoliticus link=msg=1409137 date=1456503042
Zag het net nog staan: http://wetten.overheid.nl/BWBR0036299/2015-03-01
Reken dat maar eens terug naar werkweken.

Dan wordt het een semantische discussie, want er wordt een aantal uren taakstraf geëist en opgelegd en geen dagen of weken.

De richtlijn voor een inbraak in een auto is een eis van 90 uren taakstraf (bij niet uitvoeren te vervangen door 45 dagen hechtenis). Dat betekent niet dat iemand twee werkweken van 40 uur en een werkweek van 10 uur maakt. Het kan bij wijze van spreken zo zijn dat iemand wekelijks 8 uren van zijn taakstraf vervuld. Als je het dus hebt over taakstraffen kan je beter over uren dan over werkweken spreken.


jss179

  • VAP-AT
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
Reactie #216 Gepost op: 26 februari 2016, 17:29:52
Citaat van: Burgerpoliticus link=msg=1409118 date=1456501261
Nou ja, allereerst op hun eigen waarneming (cijfers zijn, als het goed is, een afgeleide daarvan).

En deze wetenschap baseer jij op?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #217 Gepost op: 26 februari 2016, 17:43:54
Als goed politicus zal "Burgerpoliticus" vast wel genoeg contacten hebben met de wijkagent en leiding van de lokale politie. Vraag hen is om een mening. Vraag eens hoe boeven gevangen worden. Die vang je niet met de auto maar op de fiets of op de voet. De diesel hoor je al van ver aankomen. Daar is geen groene lamp voor nodig. Dan blijf je gewoon een paar minuutjes wachten. Niemand die je ziet.

Groen is geen oplossing. Maar wil je boeven gaan vangen met een auto dan moet je eens richting hybride. En die nieuwe contourmarkering er weer af want die zie je ook al van meer dan een kilometer afstand oplichten.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #218 Gepost op: 26 februari 2016, 17:48:56
Citaat van: Burgerpoliticus link=msg=1409137 date=1456503042
Zag het net nog staan: http://wetten.overheid.nl/BWBR0036299/2015-03-01
Reken dat maar eens terug naar werkweken. En dat terwijl het maximum 4 jaar is. Ik denk dat deze discrepatie belangrijker is dat welke groene lamp dan ook. Daar eens een nieuw onderwerp over aanmaken?

Heb zo een etentje, zal het thema groen eens opwerpen. Kijken wat mijn vrienden ervan zeggen.
Toe maar... ik heb hier binnenkort live contact over, misschien dat ik dan terugkeer naar de realiteit... ;)

Dank aan allen die er serieus op in zijn gegaan!
Volgens mij ben ik ontzettend serieus erop in gegaan en heb ik aangegeven waar je het gewoon mis hebt. Dat je een andere politieke uitgangspunt hebt die hiermee niet te rijmen valt snap ik, maar dat verandert de realiteit niet. Juist politievrijwilligers zijn betrokken bij inbraakpreventie en preventief surveilleren, dus wellicht dat je je uitspraak even wat minder cynisch moet neerzetten. Zoals ik al zei, kijk  eens mee in de werkelijkheid.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #219 Gepost op: 26 februari 2016, 22:01:07
Citaat van: YvanLeeuwen link=msg=1409077 date=1456496344
Maar ik hou het kort. Die oneindige discusie over de wet en regelgeving ben ik klaar mee. Het is uitgezocht door juristen en beleidsmedewerkers, het kan!

Dan kunnen die juristen en beleidsmedewerkers toch ook wel even de relevante wet en regelgeving noemen waar zij zich op baseren, en kunnen zij ook de hier genoemde tegenargumenten en verwijzingen naar wet en regelgeving weerleggen? Het is lekker makkelijk op te roepen dat het mag omdat volgens jou anderen dat zeggen, en vervolgens ben jij er klaar mee...

Citaat van: YvanLeeuwen link=msg=1409077 date=1456496344
Het doel is dan ook om de regeling wel aangepast te krijgen.

Waarom is het doel om een regeling aangepast te krijgen, als volgens zeggen het volgens die regeling al mag?

Citaat van: YvanLeeuwen link=msg=1409077 date=1456496344
Verder is er onderzoek naar gedaan. Loopt er een onderzoek in de omgeving van Haarlem en komt er binnen enkele weken een onderzoek in Rotterdam.

Wat is het nu? Eerst zeg jij dat het al onderzocht is, en nu komen er weer 2 onderzoeken. Verder zie ik niet in wat er nu toch onderzocht moet worden? Het staat gewoon letterlijk in het RVV, en in de BR wordt daar nog eens naar verwezen, en er is geen uitzondering in benoemt. Wat wil je nog meer onderzoeken?