Politie surveilleert met groen zwaailicht

Auteur Topic: Politie surveilleert met groen zwaailicht  (gelezen 60759 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #230 Gepost op: 6 mei 2016, 22:32:52
Citaat van: feitelijk link=msg=1422633 date=1462562476
Verder nog tegensputteringen?

Klinkt als een duidelijk antwoord...


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #231 Gepost op: 7 mei 2016, 10:10:02
Mooi antwoord


YvanLeeuwen

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #232 Gepost op: 7 mei 2016, 19:29:05
Het is jammer dat wet-regelgeving na ruim 2 jaar een belemmering blijkt te zijn.
We gaan er dan ook alles aan doen om zsm een ontheffing te krijgen of dat de regeling aangepast gaat worden.
Ik zal me er zo lang als nodig is hard voor maken om deze manier van opvallend surveilleren in NL voor elkaar te krijgen.  

Met vriendelijke groet,
Y. van Leeuwen
Politie Rotterdam


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #233 Gepost op: 7 mei 2016, 21:06:08
Sorry maar ik vind het vreemd dat degene die zo'n project bedenkt, zich niet een beetje heeft verdiept in de regelgeving. De belemmering speelt niet pas na 2 jaar maar speelde daarvoor ook al.

Ik ben benieuwd of dienders rond reden met de groene lamp aan EN wat de resultaten zijn.


YvanLeeuwen

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #234 Gepost op: 7 mei 2016, 22:04:02
Je hebt duidelijk dit topic niet gevolgd. Geeft niet maar alle antwoorden staan erin. Kort samengevat: Door juristen vd Politie aangegeven dat we er al ontheffing voor hadden. Ministerie geeft nu dus aan van niet.
Er is in 50 basisteams/steden mee gereden.
Resultaten zijn bijzonder lastig als je kijkt naar objectieve cijfers. Het veiligheidsgevoel en de zichtbaarheid zijn wel vergroot.


feitelijk

  • RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 199
Reactie #235 Gepost op: 7 mei 2016, 22:14:13
Juristen van politie...

Ja en als jhe als amateur dan om die onderbouwing vraagt dan krijg je die niet, en is het een interne memo.
De wet wordt weggewuifd omdat juristen van politie het al uitgezocht hebben.

Een simpel vraagje aan het ministerie en ik krijg precies wat ik al die tijd heb beweerd terug.
Ik zeg: juristen van politie, jullie kunnen met het voortaan ook gewoon gelijk vragen! Dan hoef je de collegae geen rad voor ogen te draaien.
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #236 Gepost op: 7 mei 2016, 22:52:43
Je hebt duidelijk dit topic niet gevolgd. Geeft niet maar alle antwoorden staan erin. Kort samengevat: Door juristen vd Politie aangegeven dat we er al ontheffing voor hadden. Ministerie geeft nu dus aan van niet.
Er is in 50 basisteams/steden mee gereden.
Resultaten zijn bijzonder lastig als je kijkt naar objectieve cijfers. Het veiligheidsgevoel en de zichtbaarheid zijn wel vergroot.
Ik volg het topic al vanaf de start dus maak je geen zorgen. Ik keek daarom even terug naar de start:
Je hebt, toen je je aanmeldde op het forum omdat het onderwerp je erg aansprak, zeker niet gelezen dat er al 2 keer was geschreven dat het niet mocht. Geeft niet want dat had je zelf ook op kunnen zoeken.
Na 2 jaar, omdat Feitelijk aan de bel trok, gaat er een (groen?) lampje branden.

Nu blijkt dat het niet duidelijk is wat de resultaten zijn. Alles wordt toch met cijfertjes bijgehouden? Als het veiligheidsgevoel omhoog is gegaan omdat de politie zichtbaarder in de wijk was, lijkt het er op dat de burger zich veiliger voelt als de politie zichtbaar aanwezig is (en dat doe je niet alleen met een groene lamp).


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #237 Gepost op: 7 mei 2016, 22:55:20
De politie in mijn wijk schijnt ook met groen zwaailicht te surveilleren. Bij lekker weer 's ochtends wil ik nog wel eens in de voortuin zitten, maar dan heb ik ze nog nooit gezien. 's Avonds zit ik binnen tv te kijken, en dan zie ik ze ook niet. Ook niet als ze een groen lampje aanhebben, hooguit die blauwe en wat geluid.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #238 Gepost op: 7 mei 2016, 23:10:40
Citaat van: Haageneesch link=msg=1422826 date=1462654520
De politie in mijn wijk schijnt ook met groen zwaailicht te surveilleren. Bij lekker weer 's ochtends wil ik nog wel eens in de voortuin zitten, maar dan heb ik ze nog nooit gezien. 's Avonds zit ik binnen tv te kijken, en dan zie ik ze ook niet. Ook niet als ze een groen lampje aanhebben, hooguit die blauwe en wat geluid.

Zelfs met blauw en geluid hoor ik ze nog niet eens zo makkelijk als ik in huis tv zit te kijken 's avonds: Rolluiken zijn dan dicht hier. En nu het goed weer is zitten we 's avonds buiten en zie ik de groene lamp net zo min als dat ik binnen tv kijk.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #239 Gepost op: 7 mei 2016, 23:42:30
Ik heb de discussie niet echt gevolgd, maar zie al dat het (zoals ik eigenlijk al gedacht had) tegen de regels is.

Persoonlijk zie ik er niks in. Het is een beetje in hetzelfde straatje als het aanbrengen van striping ompalle niet executieve politievoertuigen, om zo de burger het gevoel te geven dat er meer blauw op straat is.

Toch wil ik wel de complimenten geven aan de collega's die het project gestart zijn. Buiten de kaders denken in de aanpak tegen inbraken is gewoon nodig. Dit is het het alleen niet helemaal. Op naar het volgende idee!
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.