Politie surveilleert met groen zwaailicht

Auteur Topic: Politie surveilleert met groen zwaailicht  (gelezen 60784 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #180 Gepost op: 25 februari 2016, 21:27:47
Citaat van: kaasje link=msg=1408899 date=1456431086
Red normaal ben ik het met je eens, maar volgens mij sta je nog steeds op de openbare weg en los van het stil staan staat er ook waarvoor je het groene licht mag gebruiken (leidinggevend en PD) en volgens mij is er van beide geen sprake...
Het groene zwaailicht is ook gewoon bedoeld voor op de openbare weg hoor. ;) De voorwaarde voor een PD is er niet.

Nogmaals, het gaat mij er niet om, om wat recht te lullen. Er word door diverse personen geopperd dat het rijdend niet gebruikt mag worden, vandaar dat ik met mijn opmerking kom. Dan sluit je in ieder geval 1 van de knelpunten al uit.

In plaats van iedereen constant de mond dood proberen te maken met oneliners over recht lullen, laten we toch vooral op de inhoud discussieren, en niet met dit soort flauwe opmerkingen komen. Ik heb zelf helemaal niets met het surveilleren met groen licht, maar ik heb tenminste wel respect voor mijn discussiepartners. Dergelijke opmerkingen voegen niets toe.

Citaat van: scorpio link=msg=1408895 date=1456430921
En of het wat betreft woninginbraken zoden aan de dijk zet waag ik te betwijfelen! Ik loop regelmatig 's avonds/'s nachts met mijn hond door de wijk heen, en kom dan regelmatig politie tegen zonder groen licht. Pas op het moment dat ze vlak bij zijn zie ik pas dat het politie is, wanneer ik inbreker zou zijn lijkt me dat veel lastiger als dat ik ze al mijlenver zie aankomen. door de opzet van de wijk is 1 mannetje op de uitkijk dan voldoende om de broeders die in een woning bezig zijn te waarschuwen en via allerlei smalle weggetjes weg te komen.
Deze denkwijze getuigt, met alle respect, van weinig kennis van het vak inbreker.  ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #181 Gepost op: 25 februari 2016, 21:35:24
Je weet niet of ik wel of geen kennis van politiewerk heb. Verder blijf ik erbij dat je het toch weer recht probeert te l..llen.
Daar zeg ik ook "als".

En wat lul ik recht dan?



scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #182 Gepost op: 25 februari 2016, 21:37:45
Citaat van: Red link=msg=1408905 date=1456432067
Deze denkwijze getuigt, met alle respect, van weinig kennis van het vak inbreker.  ;)

Vandaar dat ik dat "vak" ook niet gekozen heb...  O0


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #183 Gepost op: 25 februari 2016, 21:39:17

Daar zeg ik ook "als".

En wat lul ik recht dan?
Ik citeerde Red maar daar snapt Tapatalk niets van...


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #184 Gepost op: 25 februari 2016, 21:43:46



laten we toch vooral op de inhoud discussieren, en niet met dit soort flauwe opmerkingen komen.

maar ik heb tenminste wel respect voor mijn discussiepartners.


Deze denkwijze getuigt, met alle respect, van weinig kennis van het vak inbreker.  ;)
Huh? Watte?
In zo'n klein stukje weet je jezelf al meteen tegen te spreken...


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #185 Gepost op: 25 februari 2016, 21:54:37
Citaat van: scorpio link=msg=1408911 date=1456432665
Vandaar dat ik dat "vak" ook niet gekozen heb...  O0
Gelukkig niet, het is natuurlijk ook geen vak. Inbrekers zijn messcherp. Als er al een auto de straat in komt rijden dan wachten ze niet eens tot ze kunnen zien of het mogelijk politie is, dan zijn ze sowieso al weg. (of uit het zicht) Daar veranderd dat groene zwaailicht echt niets aan. En dan zijn er nog tal van factoren die een rol spelen. Ik denk echt dat het groene zwaailicht weinig tot geen verschil maakt in de denk- of acteerwijze van inbrekers.

Citaat van: Bert65 link=msg=1408914 date=1456433026
Huh? Watte?
In zo'n klein stukje weet je jezelf al meteen tegen te spreken...
Knap he, volgens mij was er weinig onrespectvols aan die opmerking. Maar als scorpio daar anders over denkt dan mag hij dat aangeven, dan bied ik daar mijn excuses voor aan.

Ik geef het nog maar een keer aan, ik heb niets met het surveilleren met groen zwaailicht. Ik ben echter wel benieuwd naar de effecten van een dergelijke proef. Uiteraard moet dat dan juridisch goed geregeld worden. Het groene zwaailicht is voor het gebruik in stilstand en om aan te geven dat iemand een leidinggevend voertuig is. Om in je eigen woorden te blijven spreken, aangezien je dat zinnetje meerdere malen hebt gebruikt, ik hoef echt niets recht te lullen, ik draag hoogstens wat creatieve ideeën aan voor deeloplossingen om wel aan de regelgeving te kunnen voldoen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #186 Gepost op: 25 februari 2016, 22:07:11
Citaat van: Red link=msg=1408917 date=1456433677
Maar als scorpio daar anders over denkt dan mag hij dat aangeven, dan bied ik daar mijn excuses voor aan.

 O0. Ik vond er niets disrespectvols aan.....  :-\

Citaat van: Red link=msg=1408917 date=1456433677
Ik geef het nog maar een keer aan, ik heb niets met het surveilleren met groen zwaailicht. Ik ben echter wel benieuwd naar de effecten van een dergelijke proef.

Ik ook. Want inmiddels zijn we vele jaren, en vele projecten met hetzelfde idee verder, maar resultaten?


Citaat van: Red link=msg=1408917 date=1456433677
Uiteraard moet dat dan juridisch goed geregeld worden.

Precies, want het is een beetje raar om als politie regels te overtreden. Een simpele vrijstelling van de Minister en klaar, het gaat verder helemaal nergens over. Of het helpt of niet tegen inbraak daargelaten, er worden verder geen mensenlevens of iets dergelijks in gevaar gebracht wanneer de politie met groen licht door woonwijken gaat rijden...


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #187 Gepost op: 25 februari 2016, 22:21:50
Citaat van: scorpio link=msg=1408922 date=1456434431
Ik ook. Want inmiddels zijn we vele jaren, en vele projecten met hetzelfde idee verder, maar resultaten?
Het is wel altijd lastig om resultaten te meten, zeker op basis van dit soort acties. Het is vaak wel van invloed op subjectieve veiligheidsgevoelens, maar het is erg lastig om een afname van inbraken 1 op 1 te koppelen aan een dergelijk project. Ook omdat er gewoon heel veel meer factoren een rol spelen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #188 Gepost op: 25 februari 2016, 22:28:19
Maar de projecten gaan meestal voor het veiligheidsgevoel voor de bewoners. Daar zou dan best een lokaal onderzoek aan gewijd kunnen worden. Als je een project start lijkt het mij wel logisch dat je ook de resultaten wil hebben.


Burgerpoliticus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 107
Reactie #189 Gepost op: 26 februari 2016, 10:52:07
Voor het veiligheidsgevoel is het aantal gepleegde inbraken en andere overtredingen veel belangrijker dan het aantal groene lampen, lijkt me.
En juist die twee zaken zouden wel eens op gespannen voet met elkaar kunnen staan, zo is mijn stelling steeds.

Parkeren met groene lampen is vast leuk, maar aanhoudingen op heterdaad doe je er niet mee, tenzij er iemand dronken tegen je motorkap oprijdt omdat-ie dacht dat hij groen kreeg... ;)

Dát is het probleem dat ik hier aansnijd.

Overigens wordt er er gefocust op inbraak, maar er gebeuren 's nachts meer zaken, uiteraard.

Ik proef verder wat vijandigheid jegens de politiek, en niet geheel ten onrechte, maar die is natuurlijk wel erg breed. Voor mezelf sprekend vind ik dat dienders in NL vaak enorm gemotiveerd en professioneel zijn (zeker in mijn eigen woonplaats) en alle lof en ondersteuning verdienen. Problemen zitten vaak bij ons, OM en ZM. Maar richt daar vooral een ander topic voor in... ;)