Inkijk in politiewerk (24/7 en andere politiekanalen)

Auteur Topic: Inkijk in politiewerk (24/7 en andere politiekanalen)  (gelezen 413192 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #340 Gepost op: 14 juni 2015, 21:22:58
Citaat van: silque link=msg=1355922 date=1434307432
Wacht even... ik zeg nergens dat ze zoveel mogelijk views willen hebben dus je moet me geen woorden in de mond leggen. Als dat zo over komt, dan is dat niet de bedoeling geweest.

Ik probeer je niks in de mond te leggen, ik liet alleen weten dat jouw eerste post het deed lijken dat kijkcijfers hun hoogste prioriteit was ;)


jss179

  • VAP-AT
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
Reactie #341 Gepost op: 14 juni 2015, 21:31:38
Citaat van: Daniel! link=msg=1355942 date=1434309778
Ik probeer je niks in de mond te leggen, ik liet alleen weten dat jouw eerste post het deed lijken dat kijkcijfers hun hoogste prioriteit was ;)

Zo kwam het anders op mij helemaal niet over, maar ik lees dan ook gewoon wat er staat ;-)


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #342 Gepost op: 14 juni 2015, 22:03:35
Citaat van: jss179 link=msg=1355946 date=1434310298
Zo kwam het anders op mij helemaal niet over, maar ik lees dan ook gewoon wat er staat ;-)
Gelukkig maakt niet iedereen die deelneemt aan de discussie van dit soort opmerkingen, voegt nogal weinig toe. Het kan toch dat wij dingen anders interpreteren?


jss179

  • VAP-AT
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
Reactie #343 Gepost op: 14 juni 2015, 22:20:35
Citaat van: Daniel! link=msg=1355958 date=1434312215
Gelukkig maakt niet iedereen die deelneemt aan de discussie van dit soort opmerkingen, voegt nogal weinig toe. Het kan toch dat wij dingen anders interpreteren?

Dat kan, maar misschien is het dan handig om voor jezelf te spreken als je iets anders wilt 'interpreteren'.

Citaat van: Daniel! link=msg=1355911 date=1434305815
Het ging mij om het feit dat silque het doet lijken of de kijkcijfers op de eerste plaats staan.


Wat silque aankaart ervaar ik bij mijzelf al enigszins met de filmpjes van de spoedbegeleiding. Op een gegeven moment heb ik het wel gezien en zal ik niet snel een nieuwe bekijken. Nu is dat met de filmpjes zoals PRO 24/7 dat doet een wat ander verhaal, omdat er meer diversiteit in zit. Maar ook daar zijn ze denk ik beperkt in wat ze allemaal kunnen en mogen laten zien.
En jouw interpretatie maakt het geen feit.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #344 Gepost op: 15 juni 2015, 07:39:49
Ik zou het graag nog anders zien. Politiewerk zoals de pro24/7 filmpjes op tv!  Een beetje zoals "Bij de Politie" eind jaren 90.  En dan niet alleen de hoofdstad.
Denk dat Nederland wel een beetje zat is van Wegmisbruikers e.d. ...snelheidsbon hier, gordeltje en beller daar. Dat levert een heel eenzijdig (en soms ook negatief) beeld van politiewerk op.
Het noodhulpwerk (en de andere afdelingen binnen de executieve politie) komt namelijk niet aan bod.


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #345 Gepost op: 15 juni 2015, 07:50:19
Dat was het mooie aan Blik op de weg. Leo had hier en daar andere dingen ertussen zitten die wel weer blik gerelateerd waren.

# BN'ers die het over hun mooiste ervaringen hadden
# Praatpaal
# Rondje verkeersborden
# Etc


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #346 Gepost op: 15 juni 2015, 10:43:38
Citaat van: batoutofhell link=msg=1355997 date=1434347419
Dat was het mooie aan Blik op de weg. Leo had hier en daar andere dingen ertussen zitten die wel weer blik gerelateerd waren.

# BN'ers die het over hun mooiste ervaringen hadden
# Praatpaal
# Rondje verkeersborden
# Etc

Ik kan niet teveel verklappen, maar er komt een programma aan waarbij vrijwel alle facetten van het politiewerk te zien zijn. Ook diegene die naar mij weten nooit eerder belicht zijn.

@Copvr3 dat is precies wat ik probeer te zeggen, de filmpjes die gemaakt worden door Pro 24/7 en al die anderen zijn super. Maar ze moeten naar mijn mening wel ergens centraal geregisseerd en uitgezonden worden, het liefst op tv!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #347 Gepost op: 15 juni 2015, 14:17:48
Citaat van: silque link=msg=1356016 date=1434357818
Ik kan niet teveel verklappen, maar er komt een programma aan waarbij vrijwel alle facetten van het politiewerk te zien zijn. Ook diegene die naar mij weten nooit eerder belicht zijn.

@Copvr3 dat is precies wat ik probeer te zeggen, de filmpjes die gemaakt worden door Pro 24/7 en al die anderen zijn super. Maar ze moeten naar mijn mening wel ergens centraal geregisseerd en uitgezonden worden, het liefst op tv!

Mag je wel zeggen hoeveel afleveringen het worden? En in welke vorm (GoPro beelden, documentaire stijl of soort van wegmisbruikers stijl)?


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #348 Gepost op: 15 juni 2015, 15:01:43
Pro24/7 is ook niet gestart met als doel om zo veel mogelijk Nederlanders het politiewerk te laten zien. Het is gestart met als doel om de verbinding op te zoeken met de inwoners van Rotterdam Oost. Dat de filmpjes landelijk heel goed worden bekeken is mooi meegenomen, maar was niet het hoofddoel op zich. Dat steeds meer bureau's filmpjes publiceren heeft dus in eerste instantie niet het doel om zoveel mogelijk Nederlanders te amuseren. Het heeft als doel om de inwoners van die specifieke stad te informeren over (lokale) politiewerkzaamheden. Dat dit landelijk wordt opgepakt is natuurlijk mooi meegenomen!


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #349 Gepost op: 15 juni 2015, 17:13:06
Citaat van: Daniel! link=msg=1356068 date=1434370668
Mag je wel zeggen hoeveel afleveringen het worden? En in welke vorm (GoPro beelden, documentaire stijl of soort van wegmisbruikers stijl)?

Ik weet er eerlijk gezegd het antwoord niet op, dus ik kan er verder niets over zeggen. De stijl waarin ze het maken verschilt misschien per onderwerp, het zou best kunnen dat ze bij bepaalde onderwerpen een GoPro gebruiken.
Ik weet ook niet of het om proef opnames gaat of..... blijft nog ff afwachten.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.