Inkijk in politiewerk (24/7 en andere politiekanalen)

Auteur Topic: Inkijk in politiewerk (24/7 en andere politiekanalen)  (gelezen 413183 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #970 Gepost op: 31 mei 2016, 14:56:08
Citaat van: Bert65 link=msg=1426830 date=1464694104
Waarom moet een motorrijder (let op, geen agent op motor) er tussendoor? Op snelwegen bij filevorming wordt het gedoogd maar wachten voor een verkeerslicht is toch iets anders?

Ik zeg nergens MOET dat ten 1e.
Als het verkeer voor de verkeerslichten stilstaat kan je met de motor er rustig en makkelijk tussendoor.
Als motorrijder heb je geen kreukelzone en er hoeft er maar 1 niet op te letten achter je en die klapt boven op je dan ben je de Sjaak ondanks dat ik altijd een veilige afstand tussen mijn voorganger hou om er tussen uit te duiken.
Heb nog nooit commentaar gehad van een agent dat je niet tussen de auto's door mag rollen die staan te wachten voor een verkeerslicht. Nu scheelt het natuurlijk dat waar ik rij ik de meeste lichten wel weet wanneer ze op groen gaan omdat ik er met de brommer ook al reed. En als het auto verkeer al een flinke lengte heeft voor de lichten en je let ook op het kruisende verkeer kan je aardig inschatten van ze gaan met x seconden op groen. Dan is het natuurlijk niet verstandig om het te doen.

Als de auto's zodanig staan dat je niet tussen door kan is er altijd links of rechts van de rij c.q. rijtje de mogelijkheid om er omheen te gaan op een nette manier. Last hebben ze er niet van omdat je als motorrijder veel sneller weg bent c.q. sneller accelereert dan de 1e de beste auto achter je.

Het belangrijkste is dat als je iets doet dat je het netjes doet zonder anderen in gevaar te brengen en/of te hinderen en gewoon netjes bij de stopstreep wachten en niet meters er over heen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #971 Gepost op: 31 mei 2016, 15:13:05
Zou een mooie boel worden als elke motorrijder dit deed en het ook ging goedpraten. Jij weet zelf ook wel op welke wijze dit vaak in werkelijkheid gebeurd...

Vaak zijn het ook de buikschuivers die dit doen.
De Harleys, choppers en tourfietsen kunnen vreemd genoeg vaak wel gewoon in de rij aansluiten...


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #972 Gepost op: 31 mei 2016, 15:29:43
Ik moet zeggen dat ik het meestal ook doe. Vrije ruimte is de enige veilige ruimte voor mij. Als motorrijder is het prettig om het initiatief te houden. Natuurlijk probeer ik daarbij niet of nauwelijks het overige verkeer te hinderen.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #973 Gepost op: 31 mei 2016, 17:38:33
Ik snap waarom het wordt gedaan maar Enrico doet het een beetje overkomen alsof het mag. CopVr3 legt de vinger op de zere plek. Dan valt mij ook op dat ik motoragenten minder vaak langs de wachtenden zie rijden. Die sluiten vaak wel gewoon aan.


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #974 Gepost op: 31 mei 2016, 22:16:10
Citaat van: Bert65 link=msg=1426925 date=1464709113
Ik snap waarom het wordt gedaan maar Enrico doet het een beetje overkomen alsof het mag. CopVr3 legt de vinger op de zere plek. Dan valt mij ook op dat ik motoragenten minder vaak langs de wachtenden zie rijden. Die sluiten vaak wel gewoon aan.

Klopt, maar die rijden met een andere reden/taak. In de spiegels zie je minder goed wat er allemaal in de rij gebeurt dan wanneer de rij voor je uitstaat.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #975 Gepost op: 1 juni 2016, 06:50:08
De Harley's, choppers en tour motoren zijn toch vaak dingen waar je niet makkelijk mee tussen 2 rijen auto's door rijd bij stoplichten. Rij zelf met een 1100 GW op het moment en dat is vrij krap.  Maar probeer toch als het even kan naar voren te komen. Zoals Enrico aan gaf, je hebt geen kreukelzone. Ik word liever vooruit geschoven door een auto dan dat ik tussen 2 auto's gemangeld word. >:D

En ja, dan komt het regelmatig voor dat ik over de rijstroken ga die niet voor mij bestemd zijn, of dat ik aan het randje over de busstrook naar voren rijd. Altijd wel met gepaste snelheid.  En ik weet dat het officieel niet mag, maar ik heb er nog nooit een bon voor gehad. Meeste agenten snappen waarom je het doet. Waarmee ik het niet goed wil praten! Krijg ik er een bon voor, zal ik die accepteren en betalen.   998765 98uiye


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #976 Gepost op: 2 juni 2016, 13:39:11
https://www.youtube.com/watch?v=BpfjF9V-H_s&feature=em-uploademail
#PRO247 Pechgeval in de Drechttunnel

Gepubliceerd op 2 jun. 2016 Politie #PRO247
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #977 Gepost op: 5 juni 2016, 18:45:20
https://www.youtube.com/watch?v=ORHbg2KOpaA&feature=em-uploademail
Politie, #PAB247, Aflevering 2 Winkeldiefstal

Gepubliceerd op 5 jun. 2016 Politie Almere Buiten
Aflevering 2 van onze volgdiensten. Dit keer nemen wij u mee bij de melding van een winkeldiefstal. Van aankomst tot afhandeling aan het bureau.

Elke zondag een aflevering van onze volgdiensten.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #978 Gepost op: 9 juni 2016, 12:14:18
https://www.youtube.com/watch?v=ERkh9wmsolQ&feature=em-uploademail
Politie #PRO247 Dailyjob "aangebrande broodjes"

Gepubliceerd op 9 jun. 2016 Politie #PRO247
Dailyjob " Aangebrande broodjes"

Het is zondag 5 juni. De nachtdienst nadert zijn einde. Op het moment dat onze maag begint te knorren en snakt naar een ontbijt krijgen we een verzoek om hulpverlening bij een tankstation aan de snelweg A29. Daar heeft in de vroege morgen een medewerkster zich per ongeluk buitengesloten.

Terwijl ze de winkel gereed maakte voor de opening blijkt de deur van de winkel naar de afgesloten kassaruimte te zijn dichtgevallen. Omdat de oven al een tijd aan blijkt te staan wordt het slot van de deur verbroken en kunnen we de medewerkster uit de brand helpen. De walmende oven met de aangebakken broodjes wordt direct uitgeschakeld. Helaas waren de broodjes niet meer te redden…
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #979 Gepost op: 12 juni 2016, 09:56:40