Wat is het verschil tussen reanimatie poppen met allerlei registratie mogelijkheden (waar je in de werkelijkheid niks aan heb) en een cprezy die je echt kan gebruiken?
Denk dat die moderne poppen met die registratie maar weinig toevoegen.
Ik heb het met een gewone ouderwetse pop geleerd, paar keer per jaar herhaald op zo een ouderwetse ambuman zonder laptop er aan of wat dan ook, en voor mijn oude werkgever bij een BHV cursus ooit 1 keer op zo een moderne pop met laptop er aan. Het enige wat die instructeur toen kon zeggen was, " ja bij de eerste beademing heb je steeds een halve liter minder lucht er in dan de tweede" Daarvan kon ik alleen denken: " oke nu heb je gewoon iets gezocht om te kunnen zeggen, maar of dit nou slecht of goed is.... en of het feit dat ik deze informatie over hoe ik op deze ambuman bezig ben nu weet mij nu beter maakt in het reanimeren van een echte persoon......"
Nogmaals. ik denk wel dat cpr-ezy kan werken, maar de cursussen voor 90% van de deelnemers zijn al snel snel, hap snap, even paar keer op die pop drukken en klaar. Het toevoegen van nog meer hulpmiddelen is in de cursus niet per definitie iets goeds volgens mij. Wellicht dat het wel een heel nuttige en interessante toevoeging in een herhalings of verdiepingsles op een rodekruis of ehbo vereniging lesavond is.