SAR heli's: staan sby voor medische evacuaties,het schip staat immers in brand en ME is niet getraind voor helikopter operaties
Reddingsboten: zijn voor SAR en voeren geen handhavingstaken uit en zijn hier ook geen transport middel voor
Eventueel aanwezige marine vaartuigen: je zegt het al EVENTUEEL aanwezig dus niet structureel
RIB's: welke RIBS?
P boten: Politie? Boten varen niet op volle zee
sleepboten: welke sleepboten?
Loodsboten: geen idee, iemand?
Douane boten: zijn niet 24/7 inzetbaar op volle zee
Kustwacht schepen: Ievoli Amaranth op volle zee zou kunnen maar voordat handhavers aan boord zijn en Ievoli ter plaatse zijn er al heel wat uren verstreken.(snelheid beperking)
Nogmaals het gaat hier over een schip wat al een brand of averij heeft en dronken lui aan boord.
Het SAR proces loopt dus ook al los van de eventuele roep voor handhaving.
Voor andere hulp op volle zee zou ik me maar niet rijk rekenen met "eindeloze mogelijkheden in dit land" zeker niet met ook nog eens de juridische problemen meegerekend.
Wel een leuk onderwerp gezien de vele reacties