Brandweer :hobbie of roeping?

Auteur Topic: Brandweer :hobbie of roeping?  (gelezen 11775 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

polki

• Gast
Gepost op: 16 juni 2005, 16:36:59
Ik lees en hoor veel van mensen dat de brandweer een hobbie is, of zelfs een uit de hand gelopen hobbie!

Ik zie in een hobbie, meer iets als vissen, fietsen, zwemmen, postzegels verzamelen, en zo zijn er vele soorten hobbie's.

Is het nu een hobbie om een lijk uit het water te halen, zwaar gewonde mensen uit een wrak te halen, mensen die verbrand zijn er uit halen, enz enz.

Ik zie de brandweer als een roeping!

Hoe kijken jullie daartegen?

firemanr

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 16 juni 2005, 16:40:42
Het woord hobbie stamt nog uit de tijd, van "ouwe jongens, krentebrood", uit de tijd van niet goed gekleed naar een brand gaan en als het lang duurde, dan dronken we nog een pilsje tussendoor. Tegenwoordig is het een ander verhaal. Degelijk gekleed, niet alleen brandjes meer, meer cursussen, meer vrije tijd wat je erin steekt, dus een hobbie kun je het niet meer noemen. Trouwens als je met je gezin (!) er zoveel tijd insteekt, kun je het eerder een roeping noemen dan een hobbie. ;)

Target77

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 16 juni 2005, 16:57:53
Tegenwoordig spreken we ook van brandweer part-timers en worden we er voor betaald... dus je kan het ook eerder een beroep noemen  ;)

fikkie

• Senior gebruiker
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #3 Gepost op: 16 juni 2005, 19:16:27
Tegenwoordig spreken we ook van brandweer part-timers en worden we er voor betaald... dus je kan het ook eerder een beroep noemen  ;)

NIET BETAALD je krijgt er een VERGOEDING voor voor de gemaakte of geleden onkosten. Bijvoorbeeld vrije uren inleveren bij je baas omdat je weeeeer naar een oms of reinigenwegdek bent geweest en de baas je daar geen uren vrij meer voor geeft!

Target77

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 16 juni 2005, 20:52:42
Krijg anders wel een sarisstrookje van de gemeente  ;D

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #5 Gepost op: 17 juni 2005, 01:50:24
Krijg anders wel een sarisstrookje van de gemeente  ;D
tsja,ik ook.En verder sluit ik me bij mijn voorgangers aan  ;D

firemanr

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 17 juni 2005, 02:06:44
tsja,ik ook.En verder sluit ik me bij mijn voorgangers aan  ;D

Hiero heb ik ook salarisstrookje en das nog een redelijke vergoeding ook..... :-X :-X

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #7 Gepost op: 17 juni 2005, 02:10:51
Hiero heb ik ook salarisstrookje en das nog een redelijke vergoeding ook..... :-X :-X
ik zit me wel eens af te vragen als ik het papier voor de enveloppe en het strookje,de inkt.De portokosten.Ook nog zou moeten betalen,wat er dan over zou blijven.
Waarschijnlijk kan ik dan de gemeente slaris gaan betalen :-X ;D

firemanr

• Gast
Reactie #8 Gepost op: 17 juni 2005, 02:16:46
ik zit me wel eens af te vragen als ik het papier voor de enveloppe en het strookje,de inkt.De portokosten.Ook nog zou moeten betalen,wat er dan over zou blijven.
Waarschijnlijk kan ik dan de gemeente slaris gaan betalen :-X ;D

Mij hoor je niet klagen..... 8) 8)

brandweer

• Gast
Reactie #9 Gepost op: 17 juni 2005, 07:21:52
Ik zeg altijd een uit de hand gelopen hobby.  ;D
De ene doet het met heel veel overgave. De ander is daar iets terughoudener in.

Wat ik absoluut zielig vindt [persoonlijk] is het volgende:
- dag en nacht bij de brandweer, het gezin is de 2e plaats
- tatuu tatuu als ringtone op je mobiel, ronduit zielig
-bij de brandweerman thuis is het net een museum, brandlussers, slangen aan de muur en ander prularia
-fallen but not forgotten T-shirts
-2 piepers aan de broekriem + GSM + stoer mes
- verlicht brandweerbordje in de auto
-geen ander hobby's dan alleen maar "dé brandweer"
-altijd diensten willen draaien van collega's die niet kunnen
-naast j eigen rooster ook nog meedraaien in een piketrooster van een ander korps [kazerne ploeg]

EN HET ALLERZIELGISTE WAT IK TOT NU TOE HEB GELEZEN :-\

Hart voor de brandweer, hard voor de bruid: Brandweerman rukt uit tijdens eigen bruiloft!

VELDHOVEN - Een drukke dag voor Brandweer Veldhoven. Naast vier alarmeringen is op 14 mei 2005 Ronnie Heesakkers, vrijwillig brandweerman, getrouwd met Tamara. Bijzonder is dat Ronnie en Tamara tijdens hun trouwdag ook één van de vier uitrukken hebben bijgewoond. De tweede alarmering van de dag was een automatisch brandalarm op het City Centrum. Tijdens dit alarm werden Ronnie en Tamara met de 521 van de fotosessie naar de feestzaal gebracht. Onderweg is door het bruidspaar besloten om aan deze alarmoproep gehoor te geven. Met prio 1 is men naar de City Passage gegaan. Kort na de alarmering, voordat het bruidspaar ter plaatse was, bleek het om een loos alarm te gaan, hierna is er men met prio 3 verder gegaan naar de kazerne, alwaar de presentielijst is getekend.