Als ik de foto zie vanaf het begin dat de voertuigen aankwamen kun je stellen dat deze boerderij einde verhaal is. Een ontwikkelende brand in de rieten kap, die ook nog eens flink aan word gewakkerd door de wind. Hier had maar 1 alarmering gepast, direct middelbrand. De RAC mag direct middelbrand maken, en in overleg met de eerst uitrukkende bevelvoerder direct verder opschalen naar grote brand.
Tot in hoeverre was de centralist op de hoogte van deze situatie? Nu ga je weer af op de beelden die JIJ nu ( achteraf ) wel ziet, maar wat wist de centralist? Je bent wederom weer in de speculeer modus
Bovendien kan de centralist aan de hand van wat hij al weet gewoon op eigen initiatief gewoon zelf doorpakken tot grote brand zonder daar met iemand over te hoeven te overleggen hoor, geen enkel probleem. Ik weet daar diverse voorbeelden van te noemen waar dat zo is gegaan
Ik denk dat door het gezeur over wel of niet uitrukken met een siv en/of TS dit topic ondertussen behoorlijk heeft overschaduwd naar het eigenlijke onderwerp.