On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 792607 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #1670 Gepost op: 30 maart 2014, 23:48:13
Heb je wel verder gekeken dan die 3 minuten dan  ^-^ Het AMC doet helemaal niet terzake  ;) Zie de beschrijving bij de video, nergens wordt over het AMC gesproken  0098 Ik resideer in Amsterdam Zuidoost, zuidpuntje van Reigersbos, vanaf mijn woning is deze route naar de A9 het snelste, om naar Sanquin te komen. Ik kan ook achterlangs het AMC en dan via de A9 Amstelveen/Schiphol, A4 afslag Sloten maar dit is anderhalf tot drie minuten langer naar Sanquin.


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #1671 Gepost op: 31 maart 2014, 15:49:34
Mooi ritje caprice  O0. Volgende keer wel even de ramen goed schoonmaken voor beter beeld 98uiye
Hoorde ik ook nog heel even een 3 Toon?
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


Gast

  • Gast
Reactie #1672 Gepost op: 31 maart 2014, 15:56:55
Citaat van: Vider link=msg=1255104 date=1396273774
Mooi ritje caprice  O0. Volgende keer wel even de ramen goed schoonmaken voor beter beeld 98uiye

Bij de Touran kwam de ruitewisser net niet in die verre linker-onderhoek ;)

Citaat
Hoorde ik ook nog heel even een 3 Toon?
Ja, de ringtone die ik had gezet op de Nokia  ;D


Bart v Wijk

  • Arts
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #1673 Gepost op: 31 maart 2014, 20:31:03
Ik werk als HAP chauffeur in Amsterdam Zuid-oost en ben met je eens dat de meerkerkdreef sneller is richting de A2 dan langs het AMC.
Volgens mij woon je in "1-van-de- Wethouder ....straten"  toch?
Als je namelijk langs het AMC rijdt moet je vervolgens eerst nog richting de ikea om daar alsnog de A9,A2 op te rijden ;).

Waar IK dan weer meer over val:p is de route vanaf sanquin naar het Amstelland. Ik zie aan het verkeer dat het best druk op de snelweg is. Zelf had ik dan eerder gekozen voor:
A10 west, A10 zuid, afslag VUmc, en dan via de amstelveenseweg, boelelaan, beneluxbaan. (beneluxbaan is altijd wel plek)

Maar dat is kleinigheidje hoor:P kan me ook voorstellen dat je binnenstad ivm de drukte wil vermijden. Maar de huidige route is km technisch wel stukje langer. Leuk om mee te kijken in ieder geval!


Gast

  • Gast
Reactie #1674 Gepost op: 31 maart 2014, 21:03:18
Citaat van: Bart v Wijk link=msg=1255163 date=1396290663
Ik werk als HAP chauffeur in Amsterdam Zuid-oost en ben met je eens dat de meerkerkdreef sneller is richting de A2 dan langs het AMC.
Volgens mij woon je in "1-van-de- Wethouder ....straten"  toch?
Nee, dat was mijn collega, ik zit daar wel vlakbij in één van de S-straten ;)

Citaat
Als je namelijk langs het AMC rijdt moet je vervolgens eerst nog richting de ikea om daar alsnog de A9,A2 op te rijden ;).
Achterlangs AMC, linksaf naar de A9 richting Amstelveen, Schiphol en dan A4 afrit sloten was hoe ik in den beginne altijd reed, totdat mijn collega uit de Wethouder buurt aangaf dat Meerkerkdreef naar A9 op een A1 rit toch nog aardig wat kon schelen!

Citaat
Waar IK dan weer meer over val:p is de route vanaf sanquin naar het Amstelland. Ik zie aan het verkeer dat het best druk op de snelweg is. Zelf had ik dan eerder gekozen voor:
A10 west, A10 zuid, afslag VUmc, en dan via de amstelveenseweg, boelelaan, beneluxbaan. (beneluxbaan is altijd wel plek)
Maar dat is kleinigheidje hoor:P kan me ook voorstellen dat je binnenstad ivm de drukte wil vermijden. Maar de huidige route is km technisch wel stukje langer. Leuk om mee te kijken in ieder geval!
Ik ben zelf niet/nauwelijks bekend daar vanaf het VU linksaf en dan binnendoor naar Amstelveen, dan rij ik liever op voor mij bekend gebied, maar die route is idd ook wat voor te zeggen  O0


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1675 Gepost op: 1 april 2014, 14:38:32
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1255170 date=1396292598
Ik ben zelf niet/nauwelijks bekend daar vanaf het VU linksaf en dan binnendoor naar Amstelveen, dan rij ik liever op voor mij bekend gebied, maar die route is idd ook wat voor te zeggen  O0

Hebben jullie dan geen TomTom of CityGis of iets dergelijks die de snelste route geeft ? Eventueel a.d.h.v. realtime verkeersinfo.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #1676 Gepost op: 1 april 2014, 16:27:48
Citaat van: Bart v Wijk link=msg=1255163 date=1396290663
Waar Ik dan weer meer over val:p is de route vanaf sanquin naar het Amstelland. Ik zie aan het verkeer dat het best druk op de snelweg is. Zelf had ik dan eerder gekozen voor:
A10 west, A10 zuid, afslag VUmc, en dan via de amstelveenseweg, boelelaan, beneluxbaan. (beneluxbaan is altijd wel plek)

Deze route leek mij idd ook al logischer, als je het dan helemaal soepel doet pak je de busbaan-afrit vanaf de A10 t.h.v. het ING gebouw en blijf je de busbaan volgen tot halverwege de Boelelaan. Dat scheelt je nog eens een flink aantal rijen voor t stoplicht. Beneluxbaan dan vooral links blijven hangen i.v.m. afslaand verkeer etc. O0


Bart v Wijk

  • Arts
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #1677 Gepost op: 1 april 2014, 19:12:09
Citaat van: -Joost- link=msg=1255308 date=1396362468
Beneluxbaan dan vooral links blijven hangen i.v.m. afslaand verkeer etc. O0

Dat mag toch wel als vanzelfsprekend worden aangenomen tijdens een a1 rit?:P Maar indd! die busbaan is een goede. Ik denk dat je dan vanaf het slotervaart al snel 5 min uitspaart.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1678 Gepost op: 1 april 2014, 19:23:49
Citaat van: -Joost- link=msg=1255308 date=1396362468
Deze route leek mij idd ook al logischer, als je het dan helemaal soepel doet pak je de busbaan-afrit vanaf de A10 t.h.v. het ING gebouw en blijf je de busbaan volgen tot halverwege de Boelelaan. Dat scheelt je nog eens een flink aantal rijen voor t stoplichtDRIEKLEURIG VERKEERSLICHT. Beneluxbaan dan vooral links blijven hangen i.v.m. afslaand verkeer etc. O0


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1679 Gepost op: 1 april 2014, 19:31:47
Op zich een keurig ritje. Als "prof" heb ik natuurlijk links en rechts wel wat puntjes.  >:D

Degene die mij het meeste bij is gebleven is op de weg naar het Sanquin. Hier rij je over de lijnbusbaan op de J. Huizingalaan. Hier ga je op een gegeven moment een lijnbus voorbij, welke stil staat bij een bus/tramhalte. Deze lijnbus staat tegen het voetgangersoversteekplaats stil. Hier stappen passagiers in- en uit. Ik zou hier toch mijn snelheid drastisch eruit gehaald hebben. Op het filmpje lijkt het alsof je met dezelfde snelheid blijft doorrijden. Als er een persoon(zo'n beruchte met grote koptelefoon over de oortjes) voor de lijnbus weg stapt, ben je te laat.

De route vanaf het Sanquin naar Amstelland zknh kunnen we over discussiëren. Dat blijft toch persoonlijk en plaatselijke bekendheid.