On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 803402 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #1710 Gepost op: 18 april 2014, 14:47:12
Citaat van: HIT link=msg=1259589 date=1397824932
Het wordt pas een probleem als ze zonder begeleiding eens de verkeerde straat in rijden en het drukke verkeer achteruit weer in willen. Maar ook als ze ineens opzij gaan als iemand met de neus van zijn auto naast de aanhanger zit en dus de bus bijna niet ziet. Signalering betekend aandachtvragen en dat doe je niet zonder de bijbehorende middelen. Veel van deze bussen hoor je de sirene ook niet van als je er achter rijdt overigens.
Ik heb dit ooit eens gemeld hier in Lelystad bij de standplaats waar men toen vertrok voor een oefening op de A6, reactie was: mag niet van de baas, je hebt helemaal gelijk maar de baas vind het niet nodig.  :-X

Bij ieder bedrijf is het zo dat het eerst een keer mis moet gaan voordat men er wat aan doet...
En zolang het goed gaat... hoor je er niemand over... dus zal het ook wel niet nodig zijn...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1711 Gepost op: 22 april 2014, 15:44:16


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1712 Gepost op: 22 april 2014, 16:20:55
Leuk ritje, mooie beelden! Maar puur uit nieuwsgierigheid: wat is het nut van een pitrit van een kwartier? Eer de motorrijder TP is zijn er al meerdere hulpdiensten aanwezig. Vanwaar kon de komst van de motorrijder niet worden afgewacht en moest er zoveel spoed op?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #1713 Gepost op: 22 april 2014, 16:25:20
Citaat van: silque link=msg=1261549 date=1398176455
Leuk ritje, mooie beelden! Maar puur uit nieuwsgierigheid: wat is het nut van een pitrit van een kwartier? Eer de motorrijder TP is zijn er al meerdere hulpdiensten aanwezig. Vanwaar kon de komst van de motorrijder niet worden afgewacht en moest er zoveel spoed op?

Beschrijving bij het filmpje op Youtube
Onboard beelden van een spoedrit naar Zoetermeer. Deze relatief lange rit begint langs de A4 bij Leiderdorp. Nadat de aanvraag voor een glijdend transport is binnengekomen en er reeds 2 collega's ter plaatse zijn, moet de derde motorrijder flink doorrijden om op tijd te zijn voor het vertrek van het transport.


Marrk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #1714 Gepost op: 22 april 2014, 17:11:02
Citaat van: silque link=msg=1261549 date=1398176455
Leuk ritje, mooie beelden! Maar puur uit nieuwsgierigheid: wat is het nut van een pitrit van een kwartier? Eer de motorrijder TP is zijn er al meerdere hulpdiensten aanwezig. Vanwaar kon de komst van de motorrijder niet worden afgewacht en moest er zoveel spoed op?


Omdat binnen de eenheid DH alleen gecertificeerde motorrijders van Team Verkeer de begeleiding mogen verzorgen. En aangezien een ambulancebegeleiding met 1 commandant (1e tp) en 2 spitsers word gedaan moest "deze 3e motorrijder"😜 ff doorrijden.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1715 Gepost op: 22 april 2014, 17:15:09
Ik trek mijn keutel direct terug, heb 't filmpje alleen hier gekeken en de beschrijving dus niet gelezen. Duidelijk verhaal  O0
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #1716 Gepost op: 22 april 2014, 17:40:03
Citaat van: silque link=msg=1261584 date=1398179709
Ik trek mijn keutel direct terug, heb 't filmpje alleen hier gekeken en de beschrijving dus niet gelezen. Duidelijk verhaal  O0
O0


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #1717 Gepost op: 22 april 2014, 20:58:10
Citaat van: Sylvester link=msg=1261535 date=1398174256
http://www.youtube.com/watch?v=5Ndx74dpLL8
''spoedrit A4 leiderdorp naar zoetermeer''
TeamVerkeer Den Haag
heeft al eens op het forum gestaan, is tenslotte al een jaar oud  ;)
(Gepubliceerd op 13 mrt. 2013 )


Theo

  • Instr. EHBO, Instr. BLS/AED (En geïnteresseerd in een baan als Ambuchauffeur), NHT Chauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
    • EHBO Service Nederland
Reactie #1718 Gepost op: 22 april 2014, 21:13:19
Nog maar even een vraagje van een onwetende.
Als begeleiding bedoeld is om sneller door het verkeer te gaan, haal je dat kwartier dan nog wel in.
Een ambulance zonder begeleiding maar met spoed is toch ook snel?

Of dient begeleiding nog voor meer dan alleen snelheid?
De dwaas doet wat hij niet laten kan, de wijze laat wat hij niet doen kan.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1719 Gepost op: 22 april 2014, 21:14:52
Citaat van: Theo link=msg=1261655 date=1398193999
Nog maar even een vraagje van een onwetende.
Als begeleiding bedoeld is om sneller door het verkeer te gaan, haal je dat kwartier dan nog wel in.
Een ambulance zonder begeleiding maar met spoed is toch ook snel?

Of dient begeleiding nog voor meer dan alleen snelheid?

Als je de begeleiding oproept ruim voordat de ambulance wil gaan rijden heb je geen vertraging. Buiten dat het sneller is, is het voor de patient comfortabeler als er niet steeds geremd wordt.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens