Ik denk dat thetwin bedoelt dat de randapparatuur eigenlijk uitgeschakeld zou moeten worden als deze niet gebruikt kan worden (men staat immers buiten het voertuig). Echter is het volgens mij zo dat de brandweer altijd op een incidentkanaal schakelt. Hierdoor staan alle voertuigen en portofoons die op TMO staan in dat ene kanaal en word een mast dus niet belast vanwege een teveel aan kanalen.
Daar doel ik dus inderdaad op qua mast gebruik, de filmpjes van portogewoon.nl doelen erop dat men andere apparaten uit moet schakelen zodat ze de mast niet overbelast word... Echter dacht ik daar aan nadat ik dit filmpje zag. En had zoiets van dit mag dus volgens de filmpjes niet...
maar nu lees ik hier iets over TMO en DMO, dat zegt me weer erg weinig, kan iemand mij daar uitleg over geven?
Maar buiten het C2000 verhaal gebruikt de brandweer toch soms ook de analogeporto's toch nog gewoon? omdat c2000 binnenshuis niet altijd even goed werkt?