On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 792712 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #1840 Gepost op: 9 januari 2015, 23:17:39
Allereerst, het is een filmpje uit het jaar 2009. Inmiddels ongeveer zes jaar oud. Dus om daar nou echt nog over in discussie te gaan?

Citaat van: erdebee link=msg=1321661 date=1420841554
Voor jouw informatie: Ik ben HBO-opgeleid, dus geen domme jongen. Daarnaast heb ik mij altijd al veel bezig gehouden met c.q. een verhoogde interesse gehad in verkeer en verkeerswetgeving. Ik durf te stellen dat ik daar meer van weet dan de gemiddelde Nederlander.
Kennis is wat anders dan ervaring hebben. Al ben je wetenschappelijk opgeleid, dat doet echt niets ter zake. Hoe vaak ik op straat niet te horen heb gekregen van een burger die ik bekeurde: "Ja, maar ik ben ... (bijvoorbeeld) advocaat." Nou en?.. ;)
Citaat van: erdebee link=msg=1321661 date=1420841554
Die fietser schrikt zich helemaal de tandjes. Het is niet ondenkbaar dat die daardoor uit balans raakt (kijk even hoe dicht de fietser bij het stoeprandje rijdt!) en op z'n plaat gaat. Grote kans dat-ie dan onder de TAS ligt.
Even ter herinnering: Art. 5 WVW spreekt ook over gedragingen die gevaar KUNNEN veroorzaken. Ik blijf erbij dat dat hier aan de orde is.
En uit eigen ervaring, ik rijd daar regelmatig met OGS. Het fietspad is daar vaak de enige oplossing omdat het verder klem staat. De TS rijd over het voetpad en al lijkt de dame iets te schrikken, ik zie hier geen artikel 5 in.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #1841 Gepost op: 9 januari 2015, 23:19:33
En DAT was de Agent......... 98uiye
1:87 modelletjes:  


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #1842 Gepost op: 10 januari 2015, 10:23:57
Citaat van: r.bles link=msg=1321666 date=1420841973
En DAT was de Agent......... 98uiye
En nu de nog de brandweer en ambulance chauffeur.  998765

Ik zie hier niets anders dan een voorrangsvoertuig welke gebruik maakt van de vrijstellingen. m.i. niets mis mee.

Citaat
Ik ben HBO-opgeleid, dus geen domme jongen. Daarnaast heb ik mij altijd al veel bezig gehouden met c.q. een verhoogde interesse gehad in verkeer en verkeerswetgeving. Ik durf te stellen dat ik daar meer van weet dan de gemiddelde Nederlander.
En ik heb gestudeerd aan de universiteit van Harderwijk. ik weet niet meer, maar weet het wel beter.  98uiye

En door..
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1843 Gepost op: 10 januari 2015, 10:34:22
Citaat van: erdebee link=msg=1321661 date=1420841554
Dus iemand die volgens jou "slechts EHBO'er" is (want zo denigrerend is jouw reactie) kan die inschatting niet maken? Voor jouw informatie: Ik ben HBO-opgeleid, dus geen domme jongen. Daarnaast heb ik mij altijd al veel bezig gehouden met c.q. een verhoogde interesse gehad in verkeer en verkeerswetgeving. Ik durf te stellen dat ik daar meer van weet dan de gemiddelde Nederlander.

Die fietsster schrikt zich helemaal de tandjes. Het is niet ondenkbaar dat ze daardoor uit balans raakt (kijk even hoe dicht ze bij het stoeprandje rijdt!) en op haar plaat gaat. Grote kans dat ze dan onder de TAS ligt.
Even ter herinnering: Art. 5 WVW spreekt ook over gedragingen die gevaar KUNNEN veroorzaken. Ik blijf erbij dat dat hier aan de orde is.
Dan zou jij met je HBO verhoogde kennis in verkeer en verkeerswetgeving toch moeten zien dat als de chauffeur van deze TS deze actie niet had gedaan zich hopeloos vast had gereden in die rij wachtende auto's, en dus te laat zou komen. Via de andere zijde via het gras ook al geen optie. Grote kans dat het voertuig daar niet meer uit komt zelfstandig. Ik heb geen HBO nodig om dit in te zien. ::)
Sterker, ik vermoed dat deze actie vaker uitgevoerd zal worden.


Theo

  • Instr. EHBO, Instr. BLS/AED (En geïnteresseerd in een baan als Ambuchauffeur), NHT Chauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
    • EHBO Service Nederland
Reactie #1844 Gepost op: 10 januari 2015, 10:41:07
Citaat van: Vider link=msg=1321727 date=1420881837
En ik heb gestudeerd aan de universiteit van Harderwijk. ik weet niet meer, maar weet het wel beter.  98uiye

De Universiteit van Harderwijk (1648 - 1811, ook wel Gelderse Universiteit) werd ten tijde van de Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden door de Staten van Gelre opgericht.

lol  098uo
De dwaas doet wat hij niet laten kan, de wijze laat wat hij niet doen kan.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #1845 Gepost op: 10 januari 2015, 10:48:05
Goeie discussie weer....  :|


guest12562

  • Gast
Reactie #1846 Gepost op: 10 januari 2015, 10:57:40
Mooie manoeuvre en idd de fietser zal zijn geschrokken, maar tijd om te reageren heeft ze niet. De TS is namelijk al voorbij.
Daarnaast zie ik hier alleen maar een chauffeur die zijn voertuig kent, kijk maar een stukje verder als hij door die paaltjes rijdt.
Zet die chauffeur maar naast me neer hoor  O0


Djseb

  • Brandweer - Aspirant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #1847 Gepost op: 10 januari 2015, 12:14:37
Citaat van: Peter71 link=msg=1321730 date=1420882462
Dan zou jij met je HBO verhoogde kennis in verkeer en verkeerswetgeving toch moeten zien dat als de chauffeur van deze TS deze actie niet had gedaan zich hopeloos vast had gereden in die rij wachtende auto's, en dus te laat zou komen. Via de andere zijde via het gras ook al geen optie. Grote kans dat het voertuig daar niet meer uit komt zelfstandig. Ik heb geen HBO nodig om dit in te zien. ::)
Sterker, ik vermoed dat deze actie vaker uitgevoerd zal worden.

Inderdaad, zelfs op een van de eerdere filmpjes wordt dezelfde manoeuvre uitgevoerd:

http://www.youtube.com/watch?v=70YJrCOYLrk#

EDIT: vanaf 1:37


guest12562

  • Gast
Reactie #1848 Gepost op: 10 januari 2015, 12:50:59
Dat is toch logisch, als je ziet wat voor een vertraging daar optreedt, dan is dat een eenvoudige goede keuze.
Uiteraard wel altijd rekening houden met andere verkeersdeelnemers en anticiperen op hun gedrag.


Djseb

  • Brandweer - Aspirant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #1849 Gepost op: 10 januari 2015, 14:11:24
Mee eens! O0