On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 792716 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #1890 Gepost op: 9 mei 2015, 00:58:34
Citaat van: Vroemvroem link=msg=1349128 date=1431093047
Om te beginnen de weg niet kennen... ^-^
Dat valt erg mee hoor!
In het begin, op 1:06 zegt hij dat het een zijstraat van de Haarlemmerweg is. Hij zit er niet zo gek ver naast en ik schat in dat de route die hij had willen kiezen, net zo snel was. Sterker nog, misschien qua verkeersbeeld nog wel veiliger (autoweg met meerdere rijstroken, gescheiden rijbanen en kruispunten met minimaal 3 voorsorteervakken.

Persoonlijk had ik, als ik op het punt zou staan om een tram op een halte links voorbij te rijden, mijn toeters niet uitgezet.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1891 Gepost op: 9 mei 2015, 07:37:46
Citaat van: Vroemvroem link=msg=1349201 date=1431113037
Nee dat niet 0098 Maar als je als chauffeur zijnde aan je passagiers aangeeft het wel te horen wanneer je moet afslaan en je zolang je niks hoort rechtdoor rijdt :| Ik heb het filmpje daarna maar stopgezet
En de beste stuurlui staan ook weer aan wal zo te lezen. Een brandweerchauffeur zal erg veel wegen kennen, maar zo af en toe zal hij het niet precies weten. En dan is het maar wat handig als er nog een ploeg achter je zit die het dan wel weet. Je rukt uit als ploeg, en dit soort zaken handel je ook af als ploeg. Het gebeurd wel vaker dat een ploeglid een chauffeur de weg wijst, zeker als er een makkelijker weg te vinden is. En anders heb je nog het MDT waar ook een Tom Tom in zit. ::)


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #1892 Gepost op: 9 mei 2015, 08:57:25
"Vroeger", de tijd zonder GPS, was dit toch heel normaal?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1893 Gepost op: 9 mei 2015, 09:08:00
Citaat van: Bert65 link=msg=1349235 date=1431154645
"Vroeger", de tijd zonder GPS, was dit toch heel normaal?
Klopt, en als de chauffeur het even niet wist loodste iemand uit de ploeg hem naar het juiste adres. Er is altijd wel iemand die het wel weet. ;)


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #1894 Gepost op: 9 mei 2015, 09:17:23
Citaat van: Bert65 link=msg=1349223 date=1431125914

Persoonlijk had ik, als ik op het punt zou staan om een tram op een halte links voorbij te rijden, mijn toeters niet uitgezet.

Er zijn inderdaad nogal wat slachtoffers gevallen onder mensen die nog even snel voor de tram langs wilden oversteken en werden aangereden door een "links passeerder".


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #1895 Gepost op: 9 mei 2015, 10:46:54
Citaat van: Peter71 link=msg=1349230 date=1431149866
En de beste stuurlui staan ook weer aan wal zo te lezen. Een brandweerchauffeur zal erg veel wegen kennen, maar zo af en toe zal hij het niet precies weten. En dan is het maar wat handig als er nog een ploeg achter je zit die het dan wel weet. Je rukt uit als ploeg, en dit soort zaken handel je ook af als ploeg. Het gebeurd wel vaker dat een ploeglid een chauffeur de weg wijst, zeker als er een makkelijker weg te vinden is. En anders heb je nog het MDT waar ook een Tom Tom in zit. ::)
Altijd makkelijk om te roepen beste stuurlui staan aan wal. Ik rij dagelijks met spoed en ik bepaal hoe er wordt gereden, eventueel met behulp van navigatie.
Als betreffend ploeglid even met wat anders bezig is en op het allerlaatste moment 'hier naar rechts' brult... Laten we eerlijk zijn, dit gebeurd als je een passagier laat navigeren. Dan vertrouw ik liever op de TomTom/MDT..
Ik vind het al met al geen nette rit, maar we hebben allemaal wel eens een mindere dag. Blijf onverminderd respect hebben voor de rooie collega's, ook voor deze chauffeur O0


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1896 Gepost op: 9 mei 2015, 10:53:31
Citaat van: Vroemvroem link=msg=1349252 date=1431161214
Altijd makkelijk om te roepen beste stuurlui staan aan wal. Ik rij dagelijks met spoed en ik bepaal hoe er wordt gereden, eventueel met behulp van navigatie.
Als betreffend ploeglid even met wat anders bezig is en op het allerlaatste moment 'hier naar rechts' brult... Laten we eerlijk zijn, dit gebeurd als je een passagier laat navigeren. Dan vertrouw ik liever op de TomTom/MDT..
Ik vind het al met al geen nette rit, maar we hebben allemaal wel eens een mindere dag. Blijf onverminderd respect hebben voor de rooie collega's, ook voor deze chauffeur O0
Als je dagelijks met spoed weet zou je dus kunnen weten hoe het er aan toe kan gaan tijdens zo'n rit. En er soms zaken gebeuren zoals ze gebeuren, we blijven gelukkig nog steeds mensen. En over het vertrouwen hebben in een MDT of een TomTom kunnen we een hele discussie houden, ik gebruik die zaken liever als hulpmiddel. Zeker omdat beide systemen er nogal eens naast zitten. ::)


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #1897 Gepost op: 9 mei 2015, 15:29:05
Citaat van: Vroemvroem link=msg=1349252 date=1431161214
Als betreffend ploeglid even met wat anders bezig is en op het allerlaatste moment 'hier naar rechts' brult... Laten we eerlijk zijn, dit gebeurd als je een passagier laat navigeren. Dan vertrouw ik liever op de TomTom/MDT..
Vroeger was het normaal dat de bijrijder met de stratengids navigeerde. Tegenwoordig vertrouwen we blind op de tomtom. Als chauffeur vind ik het fijn als de bijrijder tijdens de rit meekijkt, en dan met name de route op de tomtom nog even herhaalt. Dan kan ik me echt maximaal op het rijden zelf, en het kijken naar de omgeving concentreren.

Als bijrijder coach ik de bestuurder ook naar de locatie toe door aan te geven waar we links en rechts moeten. Dat heet samenwerken.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #1898 Gepost op: 9 mei 2015, 15:35:12
In Amsterdam zijn je collega's betrouwbaarder dan het MDT met alle opgebroken straten etc. O0 Je bent samen een team toch.


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Reactie #1899 Gepost op: 10 mei 2015, 01:39:52
En dan nu eentje waarbij de navigatie het wel doet  0098



kazerne willem
Gepubliceerd op 8 mei 2015
Autospuit Teunis gaat uit voor een uitslaande brand in een kantoorpand aan de Wiltzanghlaan midden in de nacht, samen met autospuit Hendrik, ladder Hendrik en de C-wagen.