On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 801656 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1950 Gepost op: 29 januari 2016, 23:30:51
Citaat van: Djseb link=msg=1402888 date=1454103330
Ik heb niet de indruk dat het gevaarlijk is wat de bestuurder doet, eerlijk gezegd verbaast me het dat er nu over begonnen wordt.

Daarnaast heb je vanuit de cabine van een TS veel beter overzicht dan in een ambulance/politievoertuig.

Mwoa, als je met een tankautospuit met 60/70 kilometer per uur door rood over een kruispunt rijd, met kruisend verkeer groen en een vrijliggend fietspad waarop je geen zicht hebt durf ik het onverantwoordelijk te noemen (filmpje van de reanimatie, net voorbij Station Sloterdijk, kruising Basisweg / Radarweg)

Het zicht kan beter zijn, maar je bent wel met een tonnetje of wat meer massa onderweg, remweg langer en een veel grotere impact. Autospuit Hendrik eindigde ooit eens voor meer als de helft in een broodjeszaak....

Volgens mij is kritisch zijn iets anders als "zeiken"....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Bert65

• Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
Reactie #1951 Gepost op: 30 januari 2016, 01:55:29
Gelukkig!
Ik houd van lekker doorrijden maar zo durf ik niet eens met groen over de Haarlemmerweg te rijden

Citaat van: Djseb link=msg=1402888 date=1454103330
Daarnaast heb je vanuit de cabine van een TS veel beter overzicht dan in een ambulance/politievoertuig.
Je kan wel wat hoger zitten maar de overige weggebruikers moeten je ook nog aan zien komen én kunnen stoppen.
.
Citaat van: Thor link=msg=1402856 date=1454096970
Er wordt wel stevig doorgereden maar ik zou het zeker niet belachelijk hard noemen. Ik krijg de indruk dat er gewoon ontspannen wordt gereden ook gelet op de houding van de brandmeester. Het is op dat moment een vrij rustig en redelijk overzichtelijk traject in Amsterdam en het Westelijk havengebied.
Overigens gaat het in de stad niet veel anders.
Een redelijk overzichtelijk traject in Amsterdam? De Haarlemmerweg is nu niet bepaald overzichtelijk en de manier waarop de Basisweg wordt overgestoken.....

JAB

• Forum gebruiker
Reactie #1952 Gepost op: 30 januari 2016, 11:51:42
Citaat van: Thor link=msg=1402890 date=1454104230
@Enrico.

Ik ga altijd van het gezonde verstand en het verantwoordelijkheidsgevoel van mensen in bepaalde functies/posities.
Als dat zou ontbreken bij die twee voorin, dan zouden die die vier/vijf achterin wel gaan piepen.

Als de mensen achterin gaan "piepen" heb je 2 mogelijkheden: Of de P beseft dat de collega's zich niet veilig voelen en zal daar rekening mee houden. Of de bekende kreet: de P bepaalt of het verantwoord is en achterin bemoei je je niet met de rijstijl van de P. Geen commentaren zoals:  "rustig aan, let op, je rijdt te hard e.d." gewenst door sommige P's.

Dennis 2331

• ICT'er (Engineer Wireless) - Fractielid gemeente Eindhoven
  • Senior gebruiker
  • Eindhoven
Reactie #1953 Gepost op: 31 januari 2016, 14:56:06
Stukje on-board en daarbuiten meekijken met de politie Cranendonck Heeze- Leende bij een aanrijding letsel in Maarheeze.

https://www.youtube.com/watch?v=iL_LN895SRo

Artikel op ED.nl (Eindhovens Dagblad)
http://www.ed.nl/regio/cranendonck-e-o/cranendonck/kijkje-door-de-ogen-van-de-politie-ongeluk-in-maarheeze-video-1.5677620
 As ge nie měr nčijsgierig bent, dan worde aau

Bas Witvliet

• Senior gebruiker
Reactie #1954 Gepost op: 3 februari 2016, 12:59:28
0:55 ... Dat ging maar net goed  :o

https://www.youtube.com/watch?v=yYVGKTGnEnw

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1955 Gepost op: 3 februari 2016, 13:15:12
Citaat van: Bas Witvliet link=msg=1403788 date=1454500768
0:55 ... Dat ging maar net goed

Voorrang krijgen..... Voorrang hebben..... Voorrang nemen..... ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #1956 Gepost op: 3 februari 2016, 13:34:18
En dat voor het openen van een deur.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1957 Gepost op: 3 februari 2016, 13:43:43
Die noodstop was dus absoluut niet nodig geweest als hij dus gewoon volgens de brancherichtlijn de kruising had genaderd en was over gestoken.
Ook deze chauffeur komt gewoon veel te hard de kruising oprijden. Hoop dat dit een goede leerschool is geweest.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

guest16442

• Gast
Reactie #1958 Gepost op: 3 februari 2016, 13:46:24
Buiten dat moet die vrouw natuurlijk gewoon uit d'r doppen kijken, of d'r doppen uit d'r horen houden.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #1959 Gepost op: 3 februari 2016, 14:19:46
Tja, fietsers in de grote stad. Ik denk dat iedere hulpverlener hier dergelijke situaties weleens heeft meegemaakt. Een fietser heeft altijd voorrang, zelfs op een voorrangsvoertuig. (mooi ook die diegene die ook maar oversteekt met de gedachte, ze staan nu toch al stil)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.