On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 803179 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1960 Gepost op: 3 februari 2016, 15:18:38
Citaat van: Thor link=msg=1403808 date=1454502858
En dat voor het openen van een deur.

Het betrof deze melding.

p2kflex
17:53:07 02-02-16GROUP-1P 1 Ass. Politie (+Inc.net: 1+) (Openen Deur) , Groen van Prinstererstraat 82 H Amsterdam [ NET01 AST ]
0100950BRW Amsterdam-Amstelland (Amsterdam Teunis) (TS)
0100969BRW Amsterdam-Amstelland (Amsterdam Teunis) (Lichtkrant)
0102998BRW Amsterdam-Amstelland (Monitorcode)
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


TheFireChief

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
Reactie #1961 Gepost op: 3 februari 2016, 16:08:52
Citaat van: Red link=msg=1403814 date=1454505586
Een fietser heeft altijd voorrang, zelfs op een voorrangsvoertuig.

Een voorrangsvoertuig met OGS heeft toch voorrang zeker?

Citaat van: enrico1972 link=msg=1403810 date=1454503423
Die noodstop was dus absoluut niet nodig geweest als hij dus gewoon volgens de brancherichtlijn de kruising had genaderd en was over gestoken.

Dan denk ik dat beiden juist waren overgestoken, maar goed, ze dan beter voor laten gaan dan dat ze eronder liggen..


jeroen21

  • manschap brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 477
Reactie #1962 Gepost op: 3 februari 2016, 16:10:38
Wie zegt dat de chauffeur te snel een kruising oversteek.?? De snelheid valt wel mee in mijn ogen.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #1963 Gepost op: 3 februari 2016, 16:27:40
Citaat van: TheFireChief link=msg=1403829 date=1454512132
Een voorrangsvoertuig met OGS heeft toch voorrang zeker?

Dan denk ik dat beiden juist waren overgestoken, maar goed, ze dan beter voor laten gaan dan dat ze eronder liggen..
Ooit een fietser meegemaakt bij een rotonde buiten de stad? Ze nemen toch echt voorrang? Of een fietser op een zebrapad...

Ze nemen het ;-)
Hobby Bobby eenheid Den Haag


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #1964 Gepost op: 3 februari 2016, 16:29:28
Citaat van: jeroen21 link=msg=1403830 date=1454512238
Wie zegt dat de chauffeur te snel een kruising oversteek.?? De snelheid valt wel mee in mijn ogen.

De tellerindeling van een Actros kennende lijkt het er op dat hij op het moment van uitwijken en remmen nog rond de 40 km/u reed.

 
Citaat van: TheFireChief link=msg=1403829 date=1454512132
Een voorrangsvoertuig met OGS heeft toch voorrang zeker?

Sarcasme. Feit blijft dat je, ook als bestuurder van een voorrangsvoertuig in dit soort situaties vrijwel altijd de lul bent na een aanrijding. Helemaal als je dan ook nog niet volgens de Brancherichtlijn rijdt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1965 Gepost op: 3 februari 2016, 16:50:39
Ik vind hem op 1:35 ook niet de schoonheidsprijs verdienen, maar misschien lijkt het door de camera allemaal veel dichterbij dan in de realiteit. Je moet een andere weggebruiker natuurlijk ook wel de kans geven aan de kant te gaan.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Reactie #1966 Gepost op: 3 februari 2016, 17:02:39
Dit filmpje is een mooi voorbeeld van.... vooruit kijken is regeren!
Ik moet toegeven dat het wel een snelle actie reactie van de chauffeur is!
De fietser(ster) kijkt niet op of om en gaat gewoon en dat terwijl er sirenes en blauw licht aankomen.... ik heb groen dus gaan!
Natuurlijk had de brandweerchauffeur het kruispunt anders kunnen en moeten benaderen, we leren het niet voor niks!
Vooral omdat hij zelf al aangeeft dat hij hier zo "bang" voor is

Al blijven fietsers een aparte groep weggebruikers!
A1 over de Nassaukade door groen, fietser met oordoppen komt van rechts, over de brug door rood en fietst DOOR.... en ik krijg zijn middelvinger naar m'n hoofd geslingerd....
ACH & HBT


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1967 Gepost op: 3 februari 2016, 17:07:31
Citaat van: DiNozzo link=msg=1403834 date=1454513368
De tellerindeling van een Actros kennende lijkt het er op dat hij op het moment van uitwijken en remmen nog rond de 40 km/u reed.

Klopt helemaal DiNozzo. Heb voor het gemak even de video gestopt en geknipt.
Foto 1 TS Teunis kort voor de kruising.



Foto 2 TS Teunis t.h.v. de VOP. Hij knalt met 40 km/u de kruising op terwijl dit volgens de Brancherichtlijn gewoon niet mag.


Citaat van: DiNozzo link=msg=1403834 date=1454513368
Sarcasme. Feit blijft dat je, ook als bestuurder van een voorrangsvoertuig in dit soort situaties vrijwel altijd de lul bent na een aanrijding. Helemaal als je dan ook nog niet volgens de Brancherichtlijn rijdt.

Ik zou inderdaad niet in zijn schoenen voor het hekje willen staan als er wel een ongeval was gebeurd en vervolgd zou worden.

Hieronder even 2 filmpjes van hoe het wel moet. Film 1 spreekt voor zich en film 2 even doorspoelen en kijken vanaf 01:12 voor een onboard beeld.

https://www.youtube.com/watch?v=EfaPY7lxD8Q

https://www.youtube.com/watch?v=ORGW5t6JfUo
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #1968 Gepost op: 3 februari 2016, 17:23:04
Snelle reactie van de chauffeur! Ik denk, als ik ook kijk naar de andere fietsers in de van Hallstraat en de volgende automobilist die op de hoek stopt, dat de knipperende koplampen niet in het voordeel werken. Door het grootlicht is de richtingaanwijzer slecht of nauwelijks waar te nemen met het gevolg dat "men" een inschatting maakt die de TS niet in het voordeel werkt.


Piecke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 597
Reactie #1969 Gepost op: 3 februari 2016, 17:26:10
Misschien een domme vraag, maar waarom is dit een richtlijn en geen protocol? Maakt dit juridisch nog verschil bij een mogelijke aanrijding?
Overigens topreactie van de chauffeur!