Tot hier is je verhaal logisch.
Ik heb het ook niet over het comfort van de patiënt. Ik ga er vanuit dat dat in iedere ambulance in Nederland prima in orde is.
Klopt, enige waarom ik het noemde is dat dat een reden zou kunnen zijn voor overladen.
Waar ik het wel over heb is tijdswinst en veiligheid van overige weggebruikers. Dat het niet gek is om te bedenken dat overplaatsen op een andere ambulance meer tijd oplevert dan het kost om een boxer door het verkeer te loodsen. Zelfs in de uiterste gevallen zal er zo snel mogelijk op zijn minst een politie voertuig bij gehaald worden, waar de defensie ambu dan alleen achteraan hoeft te rijden.
Die redenering snap ik niet, onze LR's destijds haalden gewoon 130km/h. En in mijn ervaring is de tijdswinst die je haalt door snelheid van het voertuig maar marginaal, de tijdswinst die je haalt uit OGS is cruciaal.
Overplaatsen neemt niet alleen tijd in beslag, maar is gewoon ook soms niet wenselijk naar de patiënt toe gezien.
En, onze ervaring destijds was dat je sneller KMar hebt voor begeleiding als politie. Vaak omdat er een post van de KMar in de buurt van de kazernes zat. En ik weet wel dat er veel is veranderd in 21 jaar maar de auto's zijn beter geworden dus betwijfel ik of ze zouden worden overgeladen nu.
Hierdoor betwijfel ik dat ambu chauffeur bij defensie tot op de dag van vandaag les krijgen in inhalend rijden met OGS op de openbare weg zonder begeleiding.
Sorry, ook dit krijgen ze gewoon. Ik heb mijn papieren destijds ook gehaald bij defensie, werkende bij de KMar wetende dat ik niet kon overstappen naar de Rijkspolitie mocht ik een opleiding kiezen om na de dienst ergens anders weer aan de slag te kunnen. Wij kregen onze opleiding ook van KMar in Apeldoorn, was wel geinig was de vierde OGS cursus die ik er kwam doen de instructeur kende me nog.