Het stuk wat die oud (volgens mij antieke) commandant schrijft in de telegraaf is gewoonweg zielig want het gaat hem helemaal niet over de vrijwilligers maar kan niet snappen waarom beroeps aan het staken zijn voor een betere CAO en de daarbijbehorende FLO.
En ja misschien hebben ze in castricum wel iemand op kantoor zitten (preventist) die daar door een of andere wazige regel wel met zijn 55ste met flo kan. Deze persoon zal dan inderdaad 5 dagen van 8 uur maken.
Wij maken er gemiddeld 54 per week! Vakantie periode
zelfs 84 uur per week. De periode waarin iedereen het liefste vrij is etc etcetc. Ja die kantoorbaan van 8 tot 5 heeft gewoon vrij met de feestdagen hij heeft vandaag waarschijnlijk vaderdag. (als er al iemand met hem getrouwd wil zijn
) etc etc.
de leeftijd van 55 is ook nog medisch! het ademen door een ademluchtmasker is niet goed voor je.
Het slapen zoals zo mooi gezegd word is niet erg maar ook hier is aangetoond dat het niet goed voor een mens is om vanuit slaap vol er tegen aan te moeten zonder eerst even fatsoenlijk wakker te kunnen worden.
Wil die betreffende commandant ook wel uitnodigen om hier een dienst mee te draaien en hem als hij lekker aan het slapen is binnen 2 minuten in een duikpak te hijsen en binnen 10 minuten na alarm in de vies kanaal naar een persoon/kind te zoeken waar je geen hand voor ogen ziet.
En peter je moet je eens afvragen of je wel slim bezig bent om na een 24 uurs dienst weer bij je eigen baas te gaan werken. Er is ook nog zoiets van arbeidstijdenbesluit.
Dit is ook de reden waarom wij niet alle uren 100% betaald krijgen.
Voor de nachturen krijgen we maar 25% van ons salaris uitbetaald. Ja ook als we uitrukken!
Maar ondanks alles is het nog steeds een mooi beroep maar kan er niet tegen dat er zulke mensen zijn die zulke dingen kunnen schrijven!
En, ja dan noem ik ze inderdaad broodrovers, die met 55 met flo gaan en koste wat kost langer door willen gaan als vrijwilliger. Is dit dan solidair naar de collega beroeps toe? Hiermee krijg je bij beide partijen geen respect voor elkaar en zal ieder voor zich blijven strijden.
Ik zal het hier maar bijhouden anders denk ik dat er meer mensen zich persoonlijk aangevallen gaan voelen wat niet de bedoeling is maar die antieke brandweercommandant mag wat mij betrefd het dak op na een flinke woningbrand en waarmee hij met een redvoertijg dat door beroeps bemand word midden in de nacht van het dak gehaald zou moeten worden. Ofwel laat hem maar gaarkoken.