fireman r, om maar niet persoonlijk met namen te gaan praten
,
als je leest wat shave schrijft is dat wanneer er iemand een 24 uurs dienst heeft meegedraaid. (ingevallen) hij hierna niet meer normaal bij zijn baas mag/moet gaan werken. Dit is het arbeidstijden besluit. Dit geld ook voor ons als we zelfs cursus hebben.
invaldienst verstaat men onder werken. repressieve uitrukken als vrijwilliger vallen daar niet onder!
Maar nog even terug komen naar rene zijn verhaal,
Als je nu mensen langer door laat gaan als vrijwilliger is het dan niet het probleem verleggen? er komt een tijd dat deze mensen er mee moeten stoppen en ja dan heb je weer hetzelfde probleem? maar ik sta graag open voor meningen van anderen alleen zie ik het niet zitten om, even theoretisch, met 55 als beroeps met flo te gaan en dan nog een paar jaar als vrijwilliger hier door te gaan.
En als ik ga kijken van de laatste 8 mensen die met flo zijn gegaan als beroeps er nog 1 of hooguit 2 nog wel een paar jaar langer zouden kunnen.
Idem trouwens bij de vrijwilligers, Moet je dat dan maar door laten gaan tot die personen afgekeurd worden?
over het mee uitrukken in andere gemeente kan ik nog wel een voorbeeldje geven.
Ik snap ook niet waarom het nog steeds niet geregeld is.
wij zijn een vrijwilliger korps met 3 posten.
1 persoon van post a en 1 persoon van post b werken samen bij de gemeente in de platsoendienst. zitten in dezelfde auto in dezelfde ploeg in het verzorgingsgebied van post A. Komt er een melding van de persoon die in post A zit komen deze personen tegelijk naar de kazerne omdat hij anders geen vervoer meer heeft. Persoon uit post A rukt uit terwijl de persoon uit post B gewoon op de kazerne moet wachten of weer verder gaat met zijn werk ook als er op dat moment een te kleine bezetting is om het voertuig compleet te maken.
Dit snap ik echt niet. Het is bovendien dezelfde gemeente zelfs ambtenaren die nog "makkelijker" weg kunnen als ze aan het werk zijn als iemand die een eigen zaak heeft of een werknemer.
En als je dit nog niet in je eigen korps geregeld kunt krijgen weet ik ook wel dat het niet meevalt om mensen van een ander korps mee uit te laten rukken maar het lost wel een groot deel van het probleem van de dagbezetting op.
Er zijn toch genoeg commandanteoverleggen om dit te bespreken. En daarbij komt ook nog dat de mensen nog wat meer repressieve ervaring opdoen ook als alleen maar in de avond uren.