Ongeregeldheden Ajax-Cambuur: ME trekt wapens bij Arena - Amsterdam 09-03-2014

Auteur Topic: Ongeregeldheden Ajax-Cambuur: ME trekt wapens bij Arena - Amsterdam 09-03-2014  (gelezen 12717 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dimeg

  • Brandweervrijwilliger
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
Citaat van: Jims link=msg=1249369 date=1394395060
Spelers mishandeld en stadion bestormd na verliespartij..
http://www.ad.nl/ad/nl/1448/NEC/article/detail/3609889/2014/03/09/NEC-fans-slaan-eigen-spelers-en-bestormen-stadion.dhtml

Dat inderdaad ja.
http://www.omroepgelderland.nl/web/nieuws-1/2053056/supportersvereniging-en-leiding-nec-veroordelen-fysiek-geweld.htm#.UxzIBj95O8o

'We begrijpen dan ook heel goed de emotie na de wedstrijd en snappen ook dat er bij de spelers, staf en directie verhaal uitleg gevraagd gaat worden. Maar nooit mag fysiek geweld gebruikt worden', zo luidt de verklaring.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Aha.

De normvervaging is al bezig. Daar waar we fysiek geweld met z'n alle afkeuren, is het blijkbaar heel normaal onder voetbal"fans" om een medemens de tyfus en de tering te wensen.

Wat een fijne sport.


Gelderland

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Kan je met ME handschoenen überhaupt de trekker overhalen?


bkluivingh

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Citaat van: Jims link=msg=1249234 date=1394378479
https://twitter.com/VoetbalUltras/status/442677509575163906/photo/1

DE ME trok hun pistolen nadat Ajax hooligans de Cambuur supporters probeerde aan te vallen. #ajacam pic.twitter.com/gU7sBt1MgD

Even een vraagje? Waarom maakt de ME zich klein, maar zet wel een middel op het hoogste niveau in? Je zou verwachten dat de ME ook fysiek zich groot zou maken.


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Citaat van: bkluivingh link=msg=1249378 date=1394397723
Even een vraagje? Waarom maakt de ME zich klein, maar zet wel een middel op het hoogste niveau in? Je zou verwachten dat de ME ook fysiek zich groot zou maken.

Vanuit een militaire achtergrond geredeneerd: omdat je stabieler zit en daardoor gerichter kan schieten waarbij je niet ook nog je schild + wapenstok vast moet houden, omdat jezelf groot maken in een eerder stadium niet gewerkt heeft, en het trefvlak voor allehande ***zooi die jou kant op komt een stuk kleiner is.

Let wel, als je een wapen trekt dan ga je je voorbereiden om het ding te gebruiken waar het voor is: gericht lood afvuren. De andere stadia zijn dan de revue al gepasseerd, en hebben niet gewerkt.

Het valt me overigens op dat de ME-er die zijn pistool omhoog richt, geen handschoen aanheeft. De persoon links heeft dat nog wel.
Bijdragen op persoonlijke titel.


sylvester1986

  • Gast
Volgens mij heeft de linker ME'er het nieuwe dienstwapen of vergis ik mij?


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Citaat van: Sylvester link=msg=1249380 date=1394398515
Volgens mij heeft de linker ME'er het nieuwe dienstwapen of vergis ik mij?
De linker en rechter hebben de P99 maar degene die omhoog richt heeft de P5. Daar kan je minder makkelijk in met je vinger in een handschoen.


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Citaat van: Highfield link=msg=1249379 date=1394398079
Het valt me overigens op dat de ME-er die zijn pistool omhoog richt, geen handschoen aanheeft. De persoon links heeft dat nog wel.

Ik zou denken dat een handschoen alleen maar beperkt in de bewegingsvrijheid van de hand. Oftewel, waarom valt het je op?
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Trekkerbeugels.

Zeg maar het stukje metaal rond de trekker waar je je vinger door heen steekt om de trekker te kunnen bedienen.
En handschoenen. Dat lijkt een foute combinatie. Lijkt want de handschoenen van vroeger zijn niet meer die van vandaag. En daar waar men ze vroeger droeg als bescherming tegen de koude en men ook nog al eens wat andere materialen gebruikte, vroeg dat om een praktische oplossing.

Voorbeeldje: de Colt Model 1878 Philippine Model



De vergrote trekkerbeugel moest er voor zorgen dat Amerikaanse soldaten in Alaska het wapen konden gebruiken onder Arctische omstandigheden.
Dat het ding uiteindelijk verdwaalde op een eilandengroep in de Grote Oceaan, had dan weer een totaal andere reden. Iets met herrie met de inheemse bevolking die er niet vies van was om de strijd aan te gaan onder invloed van geestverruimende middelen. Wordt zeuren als je dan een revolver hebt in kaliber .38 en dus moest er effe snel een .45 worden verscheept naar de Philipijnen voor het verhogen van de stopkracht. Maar goed dat waren dus de dagen van dikke handschoenen of zelfs wanten met een duim, een trekkervinger en de rest.

Tegenwoordig worden de zog. servicepistols altijd dusdanig ontworpen dat de bediener een handschoen draagt. En dan niet tegen de koude, maar meer ter bescherming van mechanische letsels zoals stoten, schaven of grijpen. De tactische handschoen is niet meer weg te denken. En die moet ook gewoon ten alle tijden samen kunnen met welk dienstwapen dan ook. WaltherP99q , Glock, MP5,  of Mossberg.


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Citaat van: Hoguhugo link=msg=1249382 date=1394398786
Ik zou denken dat een handschoen alleen maar beperkt in de bewegingsvrijheid van de hand. Oftewel, waarom valt het je op?

Omdat je een wapen snel wil trekken, en de ME-er normaal handschoenen draagt. Hij heeft dus de tijd genomen om z'n handschoen uit te trekken, terwijl de andere ME-er (links) dat niet heeft (hoeven) doen.
Bijdragen op persoonlijke titel.