Ik ben van mening dat ze hier toch erg veel mazzel hebben dat de brand niet doorgepakt heeft. Het rietpakket ziet er redelijk vers uit, en de brand had dus zeer makkelijk zich kunnen voortplanten door het riet. Kun je wel wat stralen op het riet zetten, maar het vuur kruipt heel makkelijk door het binnenste riet heen zonder dat het water erbij kan komen. is dat voorkomen door een binnenaanval, maar ook die mislukken nogal eens. Verder denk ik dat de arbeidsinspectie met veel belangstelling het filmpje en de foto's zal bekijken.
Mazzel onder dit soort omstandigheden en bij dit soort calamiteiten is natuurlijk nooit weg.
Ik vermoed dat ook de eigenaar van het hotel, de verzekeraars, de gemeente Vlieland en de veiligheidsregio deze filmpjes en foto's ook met grote aandacht zullen bekijken.
Deze betrokkenen zullen waarschijnlijk tot de nodige conclusies moeten komen aan de hand van o.a. de beelden van deze brand.
De inzet van die twee particuliere hoogwerkers/ verreikers, mogelijk samen met eventuele mazzel, hebben hoogstwaarschijnlijk erger, met o.a. alle financiële consequenties van dien, voorkomen.