Helikopters (algemeen)

Auteur Topic: Helikopters (algemeen)  (gelezen 535003 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #1660 Gepost op: 13 juni 2009, 21:42:11

En is waarschijnlijk nu geinstalleerd, omdat nu alle vliegtuigen verplicht een MODE-C of MODE-S moeten kunnen uitzenden,

Maar chevy_van weet dat denk ik wel met de achtergrond van hem  :D

Nou, dat is een heel ingewikkeld verhaal, vanwege uitzonderingen, ontheffingen, tijdelijke opschortingen, latere invoering etc etc etc.
Puntje bij paaltje, onder de Schiphol TMA moeten de lifeliners heel goed blijven uitkijken omdat daar de transponder uitgezet moet worden.


royke777

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
Reactie #1661 Gepost op: 13 juni 2009, 21:48:49
Nou, dat is een heel ingewikkeld verhaal, vanwege uitzonderingen, ontheffingen, tijdelijke opschortingen, latere invoering etc etc etc.
Puntje bij paaltje, onder de Schiphol TMA moeten de lifeliners heel goed blijven uitkijken omdat daar de transponder uitgezet moet worden.



Ja omdat in de Schiphol TMA al dat VFR verkeer de verkeersleiders in de toren een beetje maakt, maarja over het algemeen zal het toch wel meevallen? in de rest van nederland moeten ze toch gewoon mode s of c voeren ?
Groetjes Roy Loyson   My Pictures on airliners[/


Gast

  • Gast
Reactie #1662 Gepost op: 14 juni 2009, 12:48:23
Nee, wat je zegt klopt niet.
Het vliegverkeer onder de TMA, wat Mode-S aanheeft, veroorzaakt(e) niet alleen te vaak conflicten met zakkend burgerverkeer richting één van de landingsbanen maar veroorzaakte ook nog eens een overload aan "radarlabels"(want mode S zend niet alleen hoogte maar ook callsign uit) op de radarschermen waardoor er een factor2 keer zoveel aan informatie op de radarschermen vertoond werd, van verkeer dat de radar- en approach-sectoren helemaal niet WILLEN zien, waardoor er een overload kwam op de computers die het radarsysteem draaiende houden, waardoor er een mogelijk veiligheidsrisico ontstond voor wat betreft betrouwbare radar-informatie. De toren kijkt in principe niet op radar, de toren doet alles op zicht, en is alleen verantwoordelijk voor verkeer binnen de CTR, niet buiten de CTR onder de TMA.

Voor preciese info over dit bovenstaande kun je eens googlen op de SRZ Schiphol en transponderverplichting TMA Schiphol. Het verbod voor VFR verkeer onder de Schiphol TMA is trouwens alweer een week of 2 opgeheven, in combi met de regel om de transponder uit te zetten hieronder. Meer info hierover ook te vinden op www.lvnl.nl/ohd

Dus, dit heeft niets met de toren te maken, want VFR verkeer mag de CTR niet eens in, behoudens toestemming. In de rest van Nederland, oftewel overal behalve onder de Schiphol TMA is het voeren van Mode-S (Mode-C moet vervangen worden) verplicht. Deze verplichting gaat er zelfs komen voor ballonnen en para-penters.
Maar genoeg uitgewijd, verder met helicopters!


royke777

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
Reactie #1663 Gepost op: 14 juni 2009, 20:17:00
Thanks voor de info, in de online wereld hoef ik me daar gelukkig niet druk over te maken, en voor de rest houd ik het gewoon bij het technische aspect van de heli's  :D ( gewoon die dingen vliegend houden  ;D)
Groetjes Roy Loyson   My Pictures on airliners[/


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #1664 Gepost op: 29 juni 2009, 17:30:33
Een Belgische:









Dienst:                Touring
Standplaats:         Bra-sur-Lienne
Regnr:                 OO-NHB
Merk en type:       Eurocopter EC145
Geloof niet alles wat je denkt.


jeroenduitske

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 534
  • jeroenduitske
Reactie #1665 Gepost op: 29 juni 2009, 18:12:55
die helicopter was laats en tijd terug net over de grens met eijsden had die een inzet zag hem overvliegen gevolgd en stond net over de grens
EHBO'er  - AED Bediener RK'er Chauffeur bij VZA international post Echt Verzorgende IG


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #1666 Gepost op: 2 juli 2009, 00:25:51
Nederlandse luchtvaart registratie begint met PH.

Belgische luchtvaart registratie begint met OO.

Toeval?
O ohw.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Gast

  • Gast
Reactie #1667 Gepost op: 2 juli 2009, 00:27:51
Ha...... Ha....... ha....


nick1107

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 626
Reactie #1668 Gepost op: 2 juli 2009, 11:13:40


Dienst:               Defensie Helikopter Commando   KLu  298 Squadron
Standplaats:        Gilze-Rije
Regnr:                D-106
Merk en type      Chinook CH-47D Boeing


BRANDWEERVOERTUIGEN.NL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,060
  • Laat ieder in zijn waarde
    • www.brandweervoertuigen.nl
Reactie #1669 Gepost op: 13 juli 2009, 22:43:18
Gisteren tijdens de opendag bij de brandweer Vaals.



Foto : Ton van der Toolen
Brandweerfotografie Ton van der Toolen  kijk ook op  www.brandweervoertuigen.nl  Op alle geplaatste foto's zit Copyright